0 امتیاز
5.5هزار بازدید
در بیمه درمان و هزینه‌ها توسط

با سلام. نرخ حق بیمه و تعهدات درمانی بیمه تکمیلی سال ۱۴۰۰ فرهنگیان چه میزان است؟ آیا همچنان بر عهده آتیه سازان حافظ است؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط
 
بهترین پاسخ

با سلام. مطابق تفاهم نامه بیمه درمان تکمیلی بین وزارت آموزش و پرورش و شرکت آتیه سازان حافظ در دو طرح الف و ب منعقد و برای اجرا از تاریخ دو اسفند ۹۹ تا اول اسفند ۱۴۰۰:

حق بیمه در طرح الف (بیمه گری) ۸۵ هزار تومان

حق بیمه ماهیانه در طرح الف برای هر نفر از کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی و افراد تحت تکفل که توسط متقاضی پرداخت می شود مبلغ ۸۵ هزار تومان است که تماما از حقوق کارمند کسر می‌شود.

حق بیمه ماهیانه در طرح الف با توجه به خدمات ارائه شده برای والدین و همسر کارکنان مونث که توسط متقاضی پرداخت می‌شود مبلغ ۷۷ هزار تومان است که تماما از حقوق کارمند کسر می‌شود.

حق بیمه در طرح ب (صندوقی) ۴۹ هزار و ۵۰۰

حق بیمه ماهیانه در طرح ب برای هر نفر از کارکنان قراردادی و افراد تحت تکفل هک توسط متقاضی پرداخت می شود مبلغ ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان است که تماما از حقوق کارمند کسر می شود.

در طرح ب والدین تمام کارکنان و همسر کارکنان مونث مطابق با جدول و مفاد شیوه نامه با مبلغ ۷۶ هزار تومان به ازای هر نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

کارکنان سازمان‌های وابسته همچون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، نهضت سوادآموزی، سازمان مشارکت‌های مردمی، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، دانشگاه شهید رجایی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ... همچون سنوات گذشته و به شرط تامین و پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند.

ادارات کل آموزش و پرورش استانها باید هر ماه نسبت به تجمیع مبالغ سرانه طرح ب (کسر شده از حقوق همکاران استان) و واریز یک جای آن به نام شرکت بیمه معلم به عنوان ناظر و همچنین سرانه طرح الف و واریز آن به نام شرکت آتیه سازان حافظ اقدام کنند.

  • پرداخت سه میلیون تومان برای زایمان
  • تعهدات کارکنان شاغل (رسمی، پیمانی و قراردادی و افراد تبعه مشمول) در طرح الف
  • هزینه‌های بیمارستانی شامل جراحی‌های تخصصی، درمان طبی وسایر اعمال جراحی و زایمان: سقف تعهدات برای جراحی‌های تخصصی، درمان طبی و سایر اعمال جراحی بدون سقف با فرانشیز ۲۰ درصد و برای زایمان سه میلیون تومان است.
  • هزینه‌های مرتبط با درمان نازایی و ناباروری جهت بیمه شدگان ( به جز هزینه‌های مرتبط با تعیین جنسیت): بدون سقف و فرانشیز ۲۰ درصد.
  • هزینه‌های پاراکلینیکی: بدون سقف و فرانشیز تا سقف تعرفه‌های مصوب هیئت وزیران، پس از کسر سهم بیمه پایه و درصورت عدم پرداخت بیمه گر اول با اعمال ۲۰ درصد فرانشیز.
  • ویزیت پزشکان: بدون سقف و فرانشیز تا سقف تعرفه‌های مصوب هیئت وزیران، پس از کسر سهم بیمه پایه و درصورت عدم پرداخت بیمه گر اول با اعمال ۲۰ درصد فرانشیز.
  • فرانشیز داروی در تعهد بیمه همگانی و ملزومات دارویی(سرنگ، آنژیوکت و ست سرم ): بدون سقف.
  • هزینه تهیه اعضای طبیعی پیوندی با تایید انجمن‌های مربوطه:  بدون سقف و فرانشیز ۲۰ درصد.
  • هزینه رفع عیوب انکساری چشم با حداقل درجه سه دیوپتر برای هر چشم: تاسقف یک میلیون تومان و فرانشیز ۲۰ درصد.
  • هزینه‌های اروتز و پروتز (طبق تعرفه و تعریف وزارت بهداشت):  بدون سقف و فرانشیز ۲۰ درصد.
  • عینک و لنز طبی: تا سقف صد هزار تومان و فرانشیز ۲۰ درصد.
  • آمبولانس در هر مورد: داخل شهر ۲۰۰ هزار تومان و خارج از شهر ۴۰۰ هزار تومان.

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 114 بازدید
0 امتیاز
0 پاسخ 143 بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 1.6هزار بازدید
سوال شده مارس 29, 2021 در لیست بیمه توسط دفتر حسابداری نواندیشان - 6066
0 امتیاز
1 پاسخ 1.1هزار بازدید
...