0 امتیاز
5.8هزار بازدید
در حقوق و دستمزد و مزایا -عیدی پاداش - سنوات و پایان کار توسط

آیا روز ۱۱ اردیبهشت (روز جهانی کارگر)، برای کارگران تعطیل اجباری است یا اختیاری؟ و اگر کارکنان در این روز بجای استفاده از تعطیلی، مشغول به کار باشند آیا مستحق دریافت فوق العاده ای میشدند یا خیر؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط (21.1هزار امتیاز)
 
بهترین پاسخ

مطابق ماده ۶۳ قانون کار، علاوه بر تعطیلات رسمی کشور، مثل اعیاد و ایام سوگواری، روز ۱۱ اردیبهشت نیز برای کارکنان مشمول قانون کار تعطیل رسمی محسوب می شود.

باتوجه به اینکه روز مذکور جزء تعطیلات رسمی این قشر محسوب می شود، چنانچه کارکنان در این روز نیرو یا وقت خود را به منظور انجام کار در اختیار کارفرما قرار دهند، کار و وقت آنها از لحظه شروع جزء اضافه کاری محسوب خواهد شد.

هرکس که بنابه درخواست کارفرما در برابر دریافت مزد و حقوق کار می کند و تابع قانون استخدامی خاص هم نیست تابع قانون کار است و به او کارگر میگوییم و این کارکنان اگر در روز ۱۱ اردیبهشت که جزء تعطیلات رسمی کارگران است با خواست خودشان به کار مشغول به کار شوند مستحق دریافت فوق العاده اضافه کاری میشوند که نرخ آن ۴۰ درصد از نرخ هرساعت کار عادی بیشتر است.

مثلا اگر حقوق من در ماه ۲۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال است، و در روز ۱۱ اردیبهشت به مدت ۸ ساعت مشغول به کار باشم در پایان اردیبهشت ماه بایستی علاوه بر حقوق و مزایای قانونی ، مبلغ ۱.۱۲۰.۰۰۰ ریال نیز به عنوان فوق العاده اضافه کاری به من پرداخت شود.

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 2.7هزار بازدید
...