0 امتیاز
7.0هزار بازدید
در حقوق و مزایا توسط
با سلام. نحوه تقلیل ساعت کار معلمان به چه نحو است؟ قوانین و مقررات آن چیست؟

1 پاسخ

0 امتیاز
توسط
ویرایش شده

با سلام.

در تبصره 2 ماده 2 دستورالعمل نحوه احتساب تجربه آموزشی، موضوع تبصره یک مادة یک آیین‌نامه اجرایی طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان کشور در خصوص تقلیل ساعت کاری معلمان بیان می‌دارد: «از ساعات تدریس متصدیان مشاغل فوق با داشتن 20 سال سابقه تدریس یا مدیریت و معاونت مدرسه یا رسیدن به سن 50 سالگی، 4ساعت در هفته کسر خواهد شد». و در تبصره 3 این ماده، خدمت تمام‌وقت رؤسا و معاونین کلیه آموزشگاه‌ها را تمام ساعات رسمی مدرسه عنوان می‌کند.

در ماده 4 دستورالعمل فوق‌الذکر و تبصره‌های ذیل آن، مواردی را که جزء سنوات تجربی محاسبه نمیگردد و یا به‌صورت یک دوم لحاظ می‌شود برشمرده است. و از جملة تجارب غیر مربوط تمام‌وقت دولتی (غیرآموزشی) و خدمت نیمه‌وقت بانوان را به میزان یک دوم قابل اعمال دانسته و دوران آمادگی به خدمت، ایام تعلیق، ایام بازنشستگی، ایام عدم اشتغال از قبیل انفصال موقت، مرخصی بدون حقوق و مرخصیهای استعلاجی بیش از  4ماه در سال و... را به‌عنوان سنوات تجربی قابل اعمال ندانسته است. همچنین اگر شخصی در ایام خدمت وظیفه به‌صورت تمام‌وقت تدریس داشته است این مدت به‌عنوان تجربه آموزشی قابل محاسبه است.

در ماده 6 این دستورالعمل در خصوص احتساب سوابق تجربی بخش غیردولتی مستخدمینی که در رشته شغلی «هنرآموزی» فعالیت دارند بیان می‌دارد که در صورت شرایط ذیل با تشخیص کمیته اجرایی طرح طبقهبندی مشاغل قابل احتساب است:

الف. تجارب گذشته صرفاً در زمینه شغل مورد تصدی باشد.

ب. گواهی پرداخت حق بیمه یا کسور قانونی مربوط.

ج. گواهی انجام کار شامل تاریخ شروع، خاتمه و استمرار اشتغال.

د. گواهی ثبت شرکت یا مؤسسه در مورد شرکتها و مؤسساتی که الزام قانونی برای آنها وجود دارد و یا ارائه مجوز تأسیس از مراجع ذیصلاح در مورد سایر مؤسسات حسب مورد.

و ‌اما ‌در ‌خصوص‌ تقلیل ‌‌2 ساعت‌تدریس در تبصره یک ماده 2 دستورالعمل فوق‌الذکر آمده است:

«از ساعات کار هنرآموزان، دبیران شاغل در دبیرستان‌ها و مربیان امور تربیتی شاغل در دبیرستان و هنرستان، به شرط داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس، 2ساعت در هفته کسر می‌گردد».

این تبصره توسط شورای امور اداری و استخدامی کشور با نامه شماره 5193/42 مورخ  71/8/6 به شرح زیر اصلاح گردیده است: به قسمت آخر ماده 2 دستورالعمل مزبور متن ذیل اضافه میگردد: ساعات تدریس متصدیان مشاغل فوق‌الذکر، حداقل تعیین گردیده و به تشخیص وزیر قابل افزایش است.

براساس این اصلاحیه بخشنامة 100/710/574 مورخ 71/9/22 وزارت آموزش و پرورش ساعات کار مشاغل مذکور را کماکان 24 ساعت در هفته تعیین نموده است.

گفتنی است، دادنامه 31 الی 33 مورخ 85/2/3 هیئت عمومی دیوان عدالت اداری تعیین ساعات کاری معلمان را در اختیار وزارت آموزش وپرورش قرار داده است.

توسط
این چه قانون مسخره ایه، تقلیل ساعت معلم و باید معاون های مدرسه پر کنن و سر کلاس برن
توسط
الان که کلاس های نیمه حضوری هست  معلم ها باز تقلیل شاملشون میشه؟
توسط
من معاون مدرسه با ۲۹ سال سنوات خدا رو خوش میاد تقلیل ساعت یک معلم با ۲۰ سال سابقه را به من بدهند این قانون باید اصلاح بشه
توسط
قانون را اشتباه نوشته اید با تقلیل ۴ساعت از ساعت آموزشی کم نمی شود بلکه تدریس شان ۲۰ ساعت خواهد شد این مطلب در آموزش ابتدایی بسیار مهم است
...