مقررات حقوق و دستمزدقوانین و بخشنامه‌های تأمین اجتماعی

برقراری فوق‌العاده ویژه ۵۰ درصد کادر درمانی شاغل در مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی

افزایش فوق‌العاده ویژه کادر درمانی شاغل در مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی به میزان ۵۰ درصد (بخشنامه شماره ۱۱۴۸/۱۴۰۱/۱۰۰۰ مورخ ۱/۲/۱۴۰۱ سازمان تأمین اجتماعی)

مدیران درمان تأمین اجتماعی استان

احتراماً در اجرا بند (۵) مصوبه یکصد و بیست و چهارمین جلسه هیأت محترم امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق های تابعه به تاریخ ۲۰/۱/۱۴۰۱ و بند ۲ دو هزار و چهاردهمین جلسه مورخ ۲۵/۱۱/۱۴۰۰ هیأت محترم مدیره سازمان، مقتضی است نسبت به اصلاح درصد فوق‌العاده ویژه مشمولین به میزان ۵۰% از تاریخ ۱/۱۰/۱۳۹۹ بشرح ذیل اقدام لازم صورت پذیرد.

الف- مشمولین:

کارکنان رسمی، آزمایشی، پیمانی، مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان (طرح نیروی انسانی، ضریب ..) و مشمولین قانون حالت اشتغال مستخدمین شهید، جانباز، از کارافتاد و مفقودالاثر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی شاغل در مشاغل رسته بهداشتی و درمانی مراکز درمانی اعم از بستری و سرپایی (بشرح جدول پیوست) در صورت احراز تمامی شرایط ذیل از افزایش فوق العاده مذکور بهره مند خواهند شد.

ب- شراط و ملاحظات:

۱. افزایش فوق صرفاً در صورت انتصاب و اشتغال توأمان قابل اعمال می‌باشد.

۲. چنانچه محل خدمت منصوبین مشاغل مشمول در همان رسته و در سایر مراکز درمانی باشد، نیز از افزایش مذکور برخوردار خواهند بود.

۳. کارکنانی که در مشاغل مشمول انتصاب داشته، لیکن به صورت مأمور، ابلاغ داخلی، انشائی و… در سایر مشاغل اشتغال دارند، از افزایش فوق‌العاده مذکور برخوردار نخواهند بود.

۴- چنانچه پس از صدور حکم کارگزینی، بنا به دلایلی شرط توأمان انتصاب و اشتغال کارکنان رعایت نگردد، حوزه اداری موظف به اصلاح فوق العاده مزبور و تخصیص درصد قبلی می‌باشند.

۵- کارکنانی که حائز شرایط فوق بوده و به هر نحوی از انحاء (بازنشسته، ازکارافتاده کلی، فوت و…) شده اند و نیز کارکنانی که در مرخصی استعلاجی (عادی، صعب العلاج، زایمان) و مرخصی استحقاقی بسر می برند نیز مشمول دریافت خواهند بود.

۶- افزایش فوق العاده موصوف تأثیری در مبلغ “مجموع تعدیل” مندرج در حکم کارگزینی مشمول نخواهد داشت.

۷- مابه‌التفاوت فوق العاده مزبور به تناسب مدت انتصاب و اشتغال توأمان، از تاریخ اجرا قابل محاسبه و پرداخت خواهد بود.

۸- پرداخت مابه التفاوت ریالی احکام کارگزینی، پاداش سنوات خدمت و مستمری برقراری کارکنانی که در عداد مستمری‌بگیران قرار گرفته‌اند قابل محاسبه و پرداخت می‌باشد.

مسئول حسن اجرای این دستور اداری در “ستاد مرکز”، “مدیر کل منابع انسانی و در “مدیریت درمان استان‌ها” مدیر درمان استان خواهد بود.

میرهاشم موسوی- مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی

20 دیدگاه

  1. با سلام
    منشی‌های بخش در دوران کرونا دوشا دوش پرستار و بهیار کار کردیم و تعداد زیادی هم آلوده به کرونا شدیم مثلاً خود بنده چندین بار کرونا گرفتم ولی چرا چرا به ما 50%تعلق نگرفت یه نفر نیست با این همه مشکلات اقتصادی به داد ما برسه بابا ما هم آدمیم یک بخش چند نفر پرستار و بهیار و کمک بهیار داره و فقط یک منشی با این همه کار دفتری ونگارش و پیگیری و… چرا کار ما نا دیده گرفته میشه چرا
    خواهشاً به داد ما برسین حکم ما اداری خورده کار در صورتی که مستقیما تو دل درمان کار میکنیم .شدیم شتر مرغ
    تو رو خدا به داد منشی‌ها برسین

  2. سلام . به صلاحدید رئیس درمانگاه حتی یک روز هم کادر اداری و مالی و پشتیبانی در دوران کرونا از مرخصی و کاهش کار استفاده نکردیم و همانند کادر درمان هر روز سرکار بودیم و واحدهای ستادی و بیمه ای یک دوم و یک سوم سرکار حاضر شدند ولی الان با ما هم مثل واحد ستاد و بیمه ای برخورد می شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام