مقررات حقوق و دستمزدوزارت راه و شهرسازی

پیشنهاد تصویب حق مأموریت روزانه کارکنان وزارت راه و شهرسازی

پیشنهاد اصلاح تبصره (۲) ماده (۱۲) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور

پیشنهاد پرداخت فوق العاده مأموریت روزانه کارکنان وزارت راه و شهرسازی

وزارت راه و شهرسازی با توجه به نوع فعالیت و وظایف محول شده به مأموریت اعزام می شوند، پیشنهاد اصلاح ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و اضافه شدن کارکنان این وزارتخانه به مشمولین پرداخت فوق العاده مأموریت روزانه را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارایه کرده است.

به گزارش شناسنامه قانون، از سال ۱۳۹۵ به بعد ضوابط اجرایی قوانین بودجه سالیانه کل کشور متضمن مقرره ای دایر بر پرداخت فوق العاده مأموریت روزانه کارکنان وزارت راه و شهرسازی بدون اینکه مأموریت مستلزم خارج شدن از شهرستان محل خدمت باشد، بوده و از سال ۱۳۹۸ به بعد موضوع به کارمندان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای منحصر شده است.

همچنین برابر مصوبه هیئت وزیران در اردیبهشت ماه سال جاری در مورد اصلاح ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، کارکنان صنعت آب و برق و گمرک جمهوری اسلامی ایران نیز به مشمولین پرداخت فوق العاده مأموریت روزانه اضافه شده اند.

بر این اساس، وزارت راه و شهرسازی نیز با توجه به اینکه کارکنان این وزارتخانه به دلیل نوع فعالیت و وظایف محول شده به مأموریت اعزام می شوند و ضرورت دارد تبصره (۲) ماده (۱۲) ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور اصلاح شود، پیشنهاد اصلاح تبصره مذکور و اضافه شدن کارکنان وزارتخانه مزبور به مشمولین پرداخت فوق العاده مأموریت روزانه را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارایه کرده است.

همچنین به موجب متن پیشنهادی یاد شده، فوق العاده مأموریت روزانه کارکنان وزارت راه و شهرسازی بیش از ۹ ماه در سال تجاوز نخواهد کرد و بر حسب مورد با تشخیص وزارت و یا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قابل پرداخت می باشد.

گفتنی است، پیشنهاد فوق هم اکنون در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک دولت مراحل بررسی و تصمیم گیری را سپری می کند.

متن پیشنهادی اصلاح تبصره ۲ ماده ۱۲ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور

هیأت وزیران در جلسه مورخ … بنا به پیشنهاد شماره … وزارت راه و شهرسازی تصویب نمودند:

۱- در تبصره ۲ ماده ۱۲ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور موضوع تصویب‌نامه شماره ۱۰۶۷۴/ت۵۸۶۸۰ مورخ ۴/۲/۱۴۰۰ هیأت وزیران عبارت (وزارت راه و شهرسازی) قبل از عبارت (کارمندان سازمان راهدایر و حمل‌ونقل جاده‌ای) اضافه می‌گردد.

۲- یک تبصره بعنوان تبصره ۳ به ماده ۱۲ اضافه می‌شود.

فوق العاده مأموریت روزانه بیش از ۹ ماه در سال تجاوز نخواهد کرد و بر حسب مورد با تشخیص وزیر راه و شهرسازی و یا رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قابل پرداخت می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام