کتاب استخدامی اداری ها
آزمون وکالت

اطلاعیه مرکز وکلای قوه قضاییه درباره احتمال لو رفتن سوالات آزمون وکالت

اطلاعیه مرکز وکلای قوه قضاییه درباره احتمال لو رفتن سوالات آزمون وکالت

شناسنامه قانون- روابط عمومی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه در اطلاعیه جدیدی درباره ادعای لو رفتن سوالات آزمون وکالت اعلام کرد: درخواست بررسی ادعای مطرح شده به مسئولان ذی صلاح ارسال شده است.

به گزارش شناسنامه قانون، دومین آزمون سال ۱۴۰۲ مرکز وکلای قوه قضاییه عصر روز جمعه ۱۸ اسفند برگزار شد و اندکی پس از برگزاری این آزمون زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال لو رفتن سوالات در فضای مجازی منتشر شد و برخی داوطلبان مدعی شدند یک کانال تلگرامی ساعاتی قبل از برگزاری، سوالات آزمون را منتشر کرده است.

بیشتر ببینید: سؤالات آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه اسفند ۱۴۰۲+ پاسخنامه

روابط عمومی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه پس از اعلام اینکه مسئولیت برگزاری آزمون با سازمان سنجش است، در اطلاعیه جدیدی وعده بررسی این موضوع را توسط مقامات ذی صلاح را داده است.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

«نظر به برگزاری آزمون وکالت ۱۸ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ در رابطه با طرح ادعایی از سوی برخی کانال‌های تلگرامی غیر رسمی مبنی بر انتشار سوالات آزمون مذکور اعلام می‌دارد، با توجه به شائبه‌های مطرح شده در فضای مجازی، به منظور احقاق حقوق شرکت کنندگان محترم آزمون و تنویر افکار عمومی، درخواست بررسی ادعای مطرح شده به مسئولان ذی صلاح ارسال شده است و ان‌شاءالله نتیجه و گزارش این اقدام متعاقباً از سوی روابط عمومی مرکز به استحضار داوطلبان گرامی خواهد رسید. هرگونه اخبار و اطلاعیه رسمی مرکز، تنها از طریق روابط عمومی و ارتباطات مردمی قابل پیگیری است.»

منبع: روابط عمومی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

1 دیدگاه

  1. بلاخره لو رفتن سوالات آزمون وکالت توسط قوق قضاییه تایید شد.
    ضمن تشکر از رییس قوه قضاییه و رئیس مرکز حفاظت اطلاعات دستگاه قضا ،انشالله تصمیم شجاعانه ای اتخاذ شود.
    بعد از کش و قوس ها و تایید و تکذیب ها نهایتا جت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت اطلاعات دستگاه قضا دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه، از دستگیری چهار نفر از افرادی خبر داد که “سوالات آزمون وکالت” را فروخته و در اِزای آن مبالغ قابل توجهی را دریافت کرده بودند.(https://NourNews.ir/n/173174). شوربختانه این در حالی بود که قبلا “حسن عبدلیان‌پور” ، رییس مرکز وکلای قوه قضائیه گفته بودند: لو رفتن سوالات آزمون وکالت اسفند 1402 شایعه‌ای بیش نیست.(https://www.ekhtebar.ir/?p=95023). اما تکذیب معاون سازمان سنجش هم در نوع خودش جالب و حیرت انگیز بود! »علی صدر» معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در مورد شایعات مربوط به لو رفتن سوالات آزمون وکالت اظهار کرد: افراد نباید به شایعات فضای مجازی اعتماد کنند. خیال داوطلبان راحت باشد. همه موارد را تحت نظر داریم. در آزمون وکالت اخیز نیز هیچ مشکلی پیش نیامده و آزمون در صحت و سلامت برگزار شده است.(Asriran.com/003zIq)
    می گویند روزی کشیشی در کلیسا موعظه می کرد به یکی از مستمعین گفت الان یک الاغ بیرون از کلیسا در حال پرواز است مرد از سر کنجکاوی با هیجان به بیرون رفت ولی چیزی ندید وقتی به کلسیا برگشت کشیش با لبخند پرسید تو واقعا باور کرده بودی که یک الاغ پرواز می کند؟ آن مرد گفت اینکه یک الاغ پرواز کند برایم بسی باور پذیرتر است تا باور کنم یک کشیش دروغ می گوید.
    قصدم مقایسه نسیت فقط می خواهم عرض کنم گاهی سخنی از جایگاهی مهم چقدر می تواند بار معنایی داشته وتاثیر گذار باشد. واقعا نمی دانم چرا برادران محترم جناب آقای عبدلیان پور و صدر از همان ابتدا راه کلیشه ای تکذیب را در پیش گرفتند و بر چه مبنایی این همه اصرار داشتند که لو رفتن سوالات فقط یک شایعه بی اساس است؟ بنده شخصا از جناب اقای عبدلیان پور لو رفتن سولات را پرسیدم ایشان با تاکید گفتند اینها فقط شایعه هست.!
    حالا اگر یکی از داوطلبان آزمون وکالت دوباره ایشان را ببنید و بگوید شما به عنوان رییس مرکز وکلای قوه قضاییه بر چه مبنا و معیاری تاکید می کردید که سوالات لو نرفتند( در حالی که اخیرا رئیس مرکز حفاظت اطلاعات دستگاه قضا بر لو رفتن سوالات صحه گذاشتند) چه پاسخی دارند؟ و شگفتا که مسولیتی هم متوجه ایشان و دستگاه قضا نبوده چرا که برگزاری آزمون با سازمان شنجس بوده است.
    اگرایشان از محیط پیرامونی و مسایل حاشیه ای آزمون بی خبر بودند یا موضوع دیگری در میان بود الله اعلم اما هیچ موضوع و مصلحتی نمی تواند بالاتر از حق الناس باشد.
    از طرفی مسولین سازمان سنجش برای تنویر افکار عمومی باید توضیح دهند سوالات چرا و چگونه لو رفتند و باید بابت خدشه به جایگاه پر افتخار سازمان سنجش و اعتماد عمومی عذر خواهی کنند .
    در هر آزمونی ممکن است سوالات لو بروند و اما مهم تر ، بر خورد صادقانه و مدیریت درست موضوع است، 3 عنصر مسولیت پذیری، صداقت و توجه به حقوق مردم باید سر لوحه کاری هر مسئولی باشد.
    اگر منصف باشیم باید از رییس دستگاه قضا تشکر کرد که بر خلاف تکذیب برخی در قوه قضاییه و سازمان سنجش فورا دستور برسی را صادر کرد که نهایتا نتیجه اش هم به وسیله جناب آقای عبدالهی اعلام شد حسن توجه و پاسخگویی هردو مقام در این قضیه جای ستایش و قدردانی دارد.
    اما پرسش اساسی اینجاست که قوه محترم قضاییه چگونه می خواهد با این قضیه بر خورد کند؟ آیا قوه قضاییه می پذیرد افرادی با عنوان “وکیل” که قرار است با دستگاه قضاوت همکار و هم نشین شوند و امین مردم باشند و در اجرای قوانین عدالت سهیم باشند خود چنین جرم اندیش و به دنبال تقلب ، زد و بند و تبهکاری باشند؟ حتا تصور این موضوع هولناک و رعب انگیز است! و تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش نیست! و قطعا به دستگاه عدالت خدشه وارد می کند.
    اگر خدای ناکرده قوه قضاییه نتایج آزمون را بدون پالایش وچاره اندیشی بپذیرد ، جواب افرادی را که شبانه روز صادقانه زحمت کشیدند چه کسی می دهد؟ (گر چه حقیر یقین دارم مسولین محترم قوه قضاییه هرگز زیر بار چنین نارایی نخواهند رفت.)
    اگر هم روش و پارامتر هایی دارند که واقعا می توانند افراد متقلب را شناسایی و پیدا کنند بهتر است به صورت شفاف، جامعه و شرکت کنندگان در آزمون را توجیه و اقناع کنند و افراد دغدغه مند ر ا اطمینان و آرامش بدهند( نه از نوع جناب آقای صدر) و کسانی هم که به لو دادن و یا خرید سوالات مبادرت کردند به شدت تنبیه کنند تا همه بدانند تقلب و پا گذاشتن روی حق دیگران قابل مصالحه ، چانه زنی و سازش نیست.
    دکتر علیرضا رئیس زاده- مدرس دانشگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام