متن جدید طرح ساماندهی کارکنان دستگاه های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه
طرح ساماندهی کارکنان دستگاه های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران
شناسنامه قانون- با رأی آوردن تقاضای رسیدگی خارج از نوبت گزارش کمیسیون اجتماعی پیرامون طرح ساماندهی کارکنان دولت بر اساس تبصره (۱) ماده (۱۰۰) آییننامه داخلی مجلس، متن کامل این طرح، با اصلاحات نهایی در رفت و برگشت با کمیسیون اجتماعی منتشر شد.
گفتنی است، این طرح به «طرح ساماندهی کارکنان دستگاه های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» تغییر عنوان داده است.
طرح ساماندهی کارکنان دستگاه های موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران
ماده واحده- از زمان لازمالاجرا شدن این قانون، به کارگیری نیروی انسانی برای انجام وظایفی که قبل از تصویب این قانون در قالب شرکتی، حجمی، طرح های عمرانی و سایر عناوین مشابه به کارگیری میشدهاند، در تمامی دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (مصوب ۱۴/۱۲/۱۳۹۵ با اصلاحات و الحاقات بعدی)، سازمانها و شرکتهای تابعه و وابسته به آنها، صرفاً از طریق انتشار آگهی عمومی، برگزاری آزمون و طی مراحل گزینش به صورت متمرکز در کل کشور و در قالب قرارداد کار معین با دستگاه مربوطه بدون محدودیت مقرر در تبصره ذیل ماده (۳۲) قانون مدیریت خدمات کشوری (مصوب ۸/۷/۱۳۸۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی) و سایر محدودیت های مشابه در قوانین و مقررات دیگر دستگاهها، بر اساس آییننامهای که ظرف مدت سه ماه به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه میشود و به تصویب هیات وزیران میرسد، خواهد بود.
تبصره ۱- سازمان اداری و استخدامی کشور موظف است استانداردهای کمی و کیفی مشاغل و نیروی انسانی مورد نیاز موضوع این قانون را ظرف مدت سه ماه تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند.
تبصره ۲- دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موظفند ظرف حداکثر ششماه از زمان لازم الاجرا شدن این قانون، با نیروهای شاغل در دستگاههای مربوطه که در قالب طرحهای عمرانی، حجمی، شرکتی و سایر عناوین مشابه که مشغول به کار بوده و دارای حداقل دو سال سابقه خدمت میباشند، از طریق سنجش صلاحیتهای شغلی، قرارداد کارمعین منعقد نمایند.
تبصره ۳- سوابق تمام وقت اعم از دولتی و غیردولتی آن دسته از کارکنانی که در دستگاههای موضوع این قانون استخدام یا بهکارگیری میشوند، مشروط به پرداخت کسور مربوط، براساس دستورالعملی که ظرف مدت شش ماه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه میشود و به تصویب هیات وزیران میرسد، به عنوان سابقه جهت بازنشستگی لحاظ میگردد.
تبصره ۴- تخلف از مفاد این قانون جرم بوده و مسئول ذیربط به مجازات مصرح در ماده (۵۹۸) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات های بازدارنده مصوب ۱۳۷۵/۳/۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی) و انفصال از خدمات دولتی از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.
تبصره ۵- اجرای احکام این قانون در خصوص دستگاههایی که مستقیماً زیر نظر مقام معظم رهبری است منوط به اذن معظمله میباشد.
تبصره ۶- ایثارگران از شمول احکام این قانون مستثنی بوده و تابع قوانین و مقررات خاص خود میباشند.
تبصره ۷- سازمان اداری و استخدامی کشور مکلف است گزارش اجرای این قانون را تهیه و هر شش ماه یکبار به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.
تبصره ۸- از تاریخ لازمالاجرا شدن این قانون، ماده (۱۷) قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره ذیل آن نسخ میگردد.
دستگاههای موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه:
کلیه دستگاههای اجرائی شامل قوای سهگانه جمهوری اسلامی ایران اعم از وزارتخانهها، سازمانها و مؤسسات و دانشگاهها، شرکتهای دولتی، مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، بانکها و مؤسسات اعتباری دولتی، شرکتهای بیمه دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی (در مواردی که آن بنیادها و نهادها از بودجه کل کشور استفاده مینمایند)، مؤسسات عمومی، بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان قانون اساسی، بنیادها و مؤسساتی که زیر نظر ولیفقیه اداره میشوند و همچنین دستگاهها و واحدهایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است اعم از اینکه قانون خاص خود را داشته و یا از قوانین و مقررات عام تبعیت نمایند نظیر وزارت جهاد کشاورزی، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، سازمان گسترش نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بنادر و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شرکتهای تابعه آنها، ستاد اجرائی و قرارگاههای سازندگی و اشخاص حقوقی وابسته به آنها.
شناسنامه قانون در پیامرسانهای داخلی
?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname
سلام آیا شامل نیروی خطی راه آهن هم میشه بخدا همه کار راه آهن روی دوش نیروی خطی هست ولی حقوقش کمتربقیه نه سختی کاری ونه پاداشی بابام جبهه ای داشت مدارک بردم خبری نشد حالا آقا بهمون بگید این طرح شامل نیروهای خطی شر کتی راه آهن هم میشه
مدت بیست سال است به صورت قراردادی در یکی از دستگاههای اجرایی استان زنجان مشغول بکار می باشیم خواهش می کنیم نسبت به حق و حقوق کارکنان قرارداد کارمعین بی تفاوت نباشید و هر کارمند رسمی که از راه می رسد چنان حقیرانه با کارکنان قراردادی رفتار می کند و دستور می دهد و مدام به حراست شکایتش را می کند و با پرونده سازیهای پشت پرده باعث اخراج کارمند قراردادی می شود و سپس دوست و آشنایان خود را جایگزین بدبخت آن کارمند قراردادی اخراجی می کنند آیا این انصاف است کارکنان قراردادی معلوم نیست چند نفر رئیس و مدیر دارند چرا کسی از حق و حقوق کارکنان قرارداد کارمعین حمایت نمی کند ما نخواستیم ما را رسمی کنند همان حق و حقوقمان را بدهند حراست و مسئولین چنان بی ادبانه با کارکنان قراردادی رفتار می کنند که انگار اداره ارثیه ی پدر و مادرشان می باشد انگار اداره شرکت خصوصی است شما را بخدا رسیدگی فرمایید بیچاره کارمندان قراردادی نمی توانند یک مرخصی را با خیال راحت بروند وقتی بیمار می شوند باید با هزار و یک دلیل استعلاجی خود را ثابت کنند خواهش می کنیم بخشنامه ای یا دستورالعملی را برای حمایت از کارکنان قرارداد کارمعین تصویب بفرمایید شما را به جان فرزندانتان ماهم در این مملکت زندگی می کنیم ما هم انسانیم ماهم حق زندگی داریم خواهش می کنیم از ما نیز حمایت بفرمایید .ممنون
سلام
آخرش هم دولت و مجلس به تفاهم نرسیدند. الان مجلس میگه نیروهای شرکتی فعلی همگی قراردادی کار معین بشوند، دولت میگه آزمون برگزار میکنم و فقط شرط سن را برای نیروهای شرکتی مشغول به کار تعدیل میکنم تا اونها هم مثل بقیه داوطلبان مشکلی برای شرکت در آزمون نداشته باشند. ولی سوال اینجاست که اگر قرار باشه آزمونی برگزار کنند دیگه چرا قرارداد کار معین بشوند؟ باید رسمی و پیمانی بشوند.
احتمالا شورای نگهبان با ایراد اصل ۷۵ قانون اساسی مصوبه را به مجلس بر می گرداند و روز از نو، روزی از نو.
سلام کارمند رسمی شدن اشتباه است من بعد از سی سال کار سخت حالا بازنشست شدم راه آهن حکم زدن ۷ میلیون همکارم تامین اجتماعی پیمانی زدن ۱۸ میلیون عدالت صفر
کسایی که زیر دو سال سابقه دارن تکلیفشون چی میشه ؟ این همه طولش دادن اخرم یه متن درست حسابی ندادن که ابهام پیش نیاد
الان ۱۵ سال گذشته طرف ۶ ماهه اومده نه یکسال رسمی شده پدرش یا ایثارگر یا جانباز یا دوران سربازی جبهه بوده ولی گیرم پرت فاظل از فظل پدر تورا چه حاصل بعد میگن تبعیض نداریم سرتا پا ی اینکار تبعیض کسی که ۶ما یکسال اومده هیچ کاری بلد نیست اومده واحد امدادگاز الان رسمی شده البته مخالف نیستم همه تبدیل وضعیت بشوند
سلام.
۱.با اینکه بسیاری کاکنان مهندس و فوق لیسانس با بالای ۸سال سابقه در محیط های عملیاتی هستند هنوز بلاتکلیف و پیمانکاری هستند ، این در حالیست که برخی با کمتر از یک سال سابقه و سمت خدماتی و کارگر ساده به دلیل داشتن سهمیه های شهدا و جانبازان و آزادگان و جبهه و.و..و..رسمی میشوند!!!
۲.تبدیل وضعیت را منوط به آزمون کرده اند : اولا که در آزمون هم آنقدر سهمیه تعریف میکنند و کرده اند و پارتی و نفوذ، که دیگران به جایی نمیرسند…دوما وقتی کسی ده سال در سیستم مشغول کار هست و از محیط علمی و دانشگاهی سال ها دور هست و بخصوص در محیط عملیاتی: آیا واقعا عادلانه هست با فارغ التحصیل جدید دانشگاه رقابت کند؟!!!!
اگر بزرگوارانی از مسئولین این پیام را می خوانند خواهش میکنیم که “عدالت و حق الناس و خدای بالای سر “را فراموش نکنید….
یا حق.
فرزند ایثارگری که سال ۱۴۰۰ آمد و پدرش ۶ ماه سربازی جبهه داشت رسمی شد و من که خودم جبهه بودم با ۵ ماه جبهه بسیجی و ۲۸ سال سابقه کار رسمی نکردند، این چه عدالتیه
بنده به عنوان ایثارگر مدارک خودم را به امور اداری سازمانم ارائه دادم ، اما عنوان میکنند با توجه به اینکه ما نهادی مردم نهاد هستیم و زیر نظر نهاد رهبری میباشیم با قوانین وضع شده امور استخدامی کشور کاری نداریم و مدارک من را عودت دادن.
این طرح شامل همه شرکتی ها میشود دقت کنید اون دسته که حداقل دوسال یا بیشتر سابقه دارند یعنی کمتر از دوسال نباشد از طریق سنجش شغلی