آزمون تعیین صلاحیت
مجموعه طرح‌ها و لوایح

ارسال لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در زمینه افزایش عادلانه میزان حقوق و دستمزدها

لایحه اصلاح برخی احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در جهت افزایش عادلانه میزان حقوق و دستمزدها (نامه شماره ۷۲۵۱۴/۵۹۸۵۹ مورخ ۲/۵/۱۴۰۱ رییس‌جمهور)

جناب آقای دکتر قالیباف

رییس محترم مجلس شورای اسلامی

لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور که به پیشنهاد سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در جلسه ۱۵/۴/۱۴۰۱ هیئت وزیران به تصویب رسیده است، برای انجام تشریفات قانونی به پیوست تقدیم می‌شود.

سید ابراهیم رئیسی- رییس جمهور

مقدمه توجیهی:

به منظور رفع اشکالات و ابهامات برخی احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور در زمینه کنترل قیمت کالاها و افزایش عادلانه حقوق و دستمزدها و برقراری معافیت مالیاتی نسبت به سود یا جوایز متعلق به حساب‌های بانکی و نظارت عمومی بر تسهیلات و تعهدات غیرجاری اخذ شده از بانک‌ها، لایحه زیر برای انجام تشریفات قانونی مربوط ارایه می‌شود:

لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور

ماده ۱- در جزء (۱) بند (س) تبصره (۱)، عبارت “به نرخ پایان شهریور ۱۴۰۰ و” حذف می‌شود.

ماده ۲- بند (ر) تبصره (۶) حذف و شماره بندهای بعدی به ترتیب اصلاح می‌شود.

ماده ۳- در جزء (۳) بند (الف) تبصره (۱۲)، عبارت “شورای حقوق و دستمزد موضوع ماده (۷۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و هیئت وزیران” حذف می‌شود.

ماده ۴- در جزء (۱) بند (د) تبصره (۱۶)، بعد از عبارت‌های “تسهیلات و تعهدات” عبارت “غیرجاری” الحاق و عبارت “جاری، سررسید گذشته،” حذف می‌شود.

رییس‌جمهور

مشاهده فایل ابلاغی لایحه و توضیحات

20 دیدگاه

  1. سلام خدمت مسئولان محترم
    کارمند رسمی هستم با ۱۷ سال سابقه متاسفانه یک سری بندها مثل بندهای دوقلو الف و ی و تفاوت تطبیق در حکم کارگزینی به من تعلق نگرفت چون قبلا کارمعین بودم اخه این چه قانونی هست بنده با همسابقه و هم مدرک خودم یک میلیون هشتصد اختلاف دارم فقط برای همین سه بند . خواهش میکنم انگیزه کارکردن رو با وضع اینگونه قوانین از ما سلب نکنید . منم خانواده دارم دوتا بچه دارم

  2. اینکه همش به جامعه کارگری که بعد از سالیان سال ۵۰ درصد افزایش داشته اعتراض بشه دور از انصاف هست کما اینکه تورم هر سال بوده ولی حقوق کارگر افزایشی به اون صورت نداشته.

  3. سلام
    گفتن این حرفا تکرار مکرراته، آیا دولت مبلغ خدمات خودش رو هم ۱۰٪ افزایش داده؟
    اینکه حقوق کارگری افزایش داشته خیلی هم عالیه ولی حقوق کارمند .!؟!
    هر سال میگیم دریغ از پارسال

  4. مجلس در لایحه بوده سال 1401 مصوب و مقر ر کرده بوده علاوه بر 10درصد افزایش حقوق سالیا نه حق اولاد و عایله مندی را صددرصد افزایش بده که متاسفانه در احکام سال 1401 اعمال نشده که این یک ظلم مضاغف به کارمندان شده است رئیس محترم مجلس پیگیری کنید که چرا این حکم از بودجه توسط دولت اجرا نشده تا حق حق گردد

  5. افزایش قیمت ها میانگین بالا ۱۰۰ در صد افزایش حقوق کارمندان ۸ در صد اگر چه باید حقوق کارمندان به اندازه کارگران افزایش پیدا می کرد الان نیروهای خدماتی که با اصل حقوق کارگری حقوق دریافت می کنند از کارکنان با ۲۵ سال سابقه هم بیشتر است البته این به این معنی نیست که کارگر حقوق زیادی می گیرد

  6. امیدواریم که این لایحه به فرجام خوبی ختم بشه و این تبعیض از بین بره یعنی چی که حقوق استخدام کارگری از 50درصد بیشترین اضافه بشه ولی کارمند ده درصد آخه این کار کجاش عقلانیه!!!!!!

  7. ظلمی که امسال به کارمندان شد درهیچ دوره ای نشد.هزینه ها ۲۰۰ درصد افزایش.ولی حقوق فقط ۱۰ درصد.اونم رفت برای افزایش بیمه تکمیلی،درمان،مالیات…..کارمندا بدبخت ترشدن.
    حقوق یه کارگر خط تولید ایران خودرو وسایپا.بامدک دیپلم.دوبرابرا حقوق یه پزشک درادارات دولتیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام