مجموعه طرح‌ها و لوایحوزارت آموزش و پرورش

طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمان

طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمان (شماره ثبت ۶۱۵)

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

احتراماً طرح ذیل که به امضای ۵۸ نفر از نمایندگان رسیده است، جهت طی مراحل قانونی تقدیم میشود.

مقدمه (دلایل توجیهی):

قانون در مورد نحوه به کارگیری نیروهای ذیل مسکوت مانده است. با توجه به همکاری، کسب تجربه و مهارت کافی این گروه ها در مدارس مناطق محروم و صعب العبور کشور که با تعلق کم ترین مزایا و عدم امنیت شغلی همراه بوده است و همچنین در جهت رفع کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش، استخدام گروه های ذیل در راستای بسط عدالت می باشد.

*معرفی نیروهای مشمول طرح:

– معلمین حق التدریس: به افرادی اطلاق می‌شود که در بازه زمانی سال ۹۱ تا قبل از مهرماه ۹۹ با داشتن کد پرسنلی در مدارس دولتی به عنوان نیروی حق التدریس آزاد همکاری داشته و حقوق و مزایای خود را از اعتبارات دولتی دریافت کرده اند.

– مربیان پیش دبستانی غیردولتی: به کلیه نیروهایی اطلاق می شود که از مهرماه ۹۱ تا قبل از مهرماه ۹۹ با داشتن تأییدیه از هسته گزینش آموزش و پرورش با یکی از مراکز پیش دبستانی غیردولتی که محل تشکیل کلاسهای آنها در مدارس دولتی و یا فضای مازاد مدارس دولتی بوده همکاری داشته اند و حقوق و مزایای خود را از موسس یا مشارکتهای مردمی و یا وزارت آموزش و پرورش یا مدیر و یا از طریق شهریه نوآموزان دریافت کرده اند و در سوابق آنها حداقل یکسال تحصیلی همکاری ثبت شده است.

– نیروهای دارای کد پرسنلی و دوره دیده در دانشگاه فرهنگیان: به کلیه نیروهای درگیر با آموزش و پرورش از هر نوعی اطلاق می شود که با دارا بودن کد پرسنلی ، تأییدیه هسته گزینش و مدرک دانشگاهی مورد تأیید وزارت علوم، در دوره های بدو خدمت دانشگاه فرهنگیان و یا دوره هایی که مستقیما زیر نظر آن دانشگاه برگزار شده ، شرکت کرده اند و در بازه زمانی ۹۱ /۱ /۱ لغایت ۹۹ /۷ /۱ با داشتن ابلاغ رسمی در مدارس دولتی تدریس کرده اند و در سوابق آن ها حداقل یک سال تحصیلی همکاری ثبت شده است و همچنین کلیه حقوق و مزایای خود را از وزارت آموزش و پرورش دریافت کرده اند.

– معلمین مدارس زیر نُرم: به کلیه افرادی گفته می شود که در بازه زمانی ۹۱ /۱ /۱ تا ۹۹ /۷ /۱ با انتخاب و معرفی آموزش و پرورش در یکی از مدارسی که دانش آموزان آنان از نظر تعداد به حد نرم قانونی نرسیده اند ، تدریس نموده اند و حقوق خود را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از آموزش و پرورش دریافت کرده اند.

– نیروهای خرید خدمات (برون سپار در هنرستان ها): به کلیه نیروهایی اطلاق می شود که از ۹۱ /۱ /۱ تا قبل ۹۹ /۷ /۱ با دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی لیسانس و بالاتر و پس از گزینش، از طریق موسس شرکت واسط با اداره کل آموزش و پرورش قرارداد غیرمستقیم داشته و حقوق خود را از اعتبارات دولتی توسط شرکت (قرارداد دوطرفه) دریافت کرده اند و در هنرستان های دولتی تدریس داشته اند و در سوابق آن‌ها حداقل یک سال تحصیلی همکاری ثبت شده است.

– آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی: کلیه نیروهایی که در بازه زمانی ۹۲ /۱ /۱ لغایت ۹۹ /۷ /۱ با نهضت سوادآموزی همکاری کرده و حداقل یک دوره از دوره های سه گانه سوادآموزی (سواد، تحکیم، انتقال) کلاس گذاری برای آنها ثبت شده است

– نیروهای خرید خدمات آموزشی: به کلیه نیروهایی اطلاق می شود که از اول مهرماه ۹۲ تا قبل از مهر ماه ۹۹ با دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی لیسانس و بالاتر و پس از گزینش ، از طریق موسس با اداره کل آموزش و پرورش قرارداد مستقیم داشته و حقوق خود را از اعتبارات دولتی دریافت کرده اند.

لذا طرح ذیل به مجلس شورای اسلامی تقدیم میشود:

جلال محمودزاده – رسول فرخی میکال – حسین محمدصالحی دارانی – سیدمحمد مولوی – جلیل مختار
– اسماعیل حسین زهی – فریدون حسنوند – غلامعلی کوهساری – قاسم ساعدی – نصراله پژمان فر –
عباس مقتدایی – صدیف بدری – بهروز محبی نجم آبادی – پرویز اوسطی – احمد محرم زاده یخفروزان
– مهدی سعادتی بیشه سری – کمال حسین پور – سلمان اسحاقی – سیدمصطفی آقامیرسلیم – انور حبیب
زاده بوکانی – غلامرضا منتظری – سیدکاظم دلخوش اباتری – بهزاد رحیمی – هاجر چنارانی – موسی
احمدی – مجتبی بخشی پور – سیداحمد آوائی – شبیب جویجری – حسن همتی – یوسف داودی –
علی زنجانی حسنلوئی – شارلی انویه تکیه – علی اکبر بسطامی – معصومه پاشائی بهرام – ابراهیم متینیان
– ذبیح الله اعظمی ساردوئی – جلال رشیدی کوچی – لطف اله سیاهکلی – جعفر راستی – حسین حق
وردی – سارا فلاحی ایلام – آرش زره تن لهونی – محمد سبزی – علی اصغر خانی – یعقوب رضازاده
– بهزاد علیزاده دهلران – حسین حاتمی – سیدحمزه امینی – مهدی روشنفکر – علیرضا زندیان – رحیم
زارع – علیرضا عباسی – اصغر سلیمی – عبدالجلال ایری – مجید نصیرائی – رضا آریان پور – مهدی
باقری زنجان – سیدمحمد موحد

عنوان طرح:

طرح تبدیل وضعیت استخدامی معلمان

ماده واحده- کلیه معلمان حق التدریس، معلمان مدارس زیر نُرم، نیروهای دارای شناسه نیروی انسانی (کدپرسنلی) و دوره دیده در دانشگاه فرهنگیان، مربیان پیش دبستانی غیردولتی، نیروهای خرید خدمات (برون سپار در هنرستان ها)، آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی و نیروهای خرید خدمات آموزشی که از تاریخ ۱ /۱ /۱۳۹۱ تا ۱ /۷ /۱۳۹۹ به صورت مستقیم با آموزش و پرورش و یا شرکتهای عمومی و خصوصی (معرفی شده توسط آموزش و پرورش) و یا هیأت امنای مدرسه بصورت مستمر یا غیرمستمر قرارداد داشته و حقوق و مزایای خود را از آنان دریافت کرده اند، در هر گروه با اولویت میزان سابقه همکاری، پس از طی دوره آموزشی در دانشگاه فرهنگیان و قبولی در آزمون پایان دوره حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۴ هجری شمسی استخدام رسمی می شوند.

بار مالی ناشی از تصویب این قانون در حد سقف حق التدریس سالانه و از محل حق التدریس پرداختی به کارکنان بازنشسته که مجدد به کارگرفته شده اند و از محل بودجه طرح بسته حمایتی و خروج بازنشستگان و حذف طرح معلم تمام وقت و با پیش بینی ردیف های اعتباری لازم در قوانین بودجه ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۴ کل کشور تأمین می شود.

تبصره- آیین نامه اجرائی این قانون مشتمل بر زمان بندی استخدام، احتساب سوابق بیمه ای افراد مشمول، نحوه آموزش گروهها در دانشگاه فرهنگیان و پذیرش آنان حداکثر ظرف مدت سه ماه توسط وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور اداری و استخدامی کشور با نظارت کمیسیون‌های آموزش، تحقیقات و فناوری و اجتماعی مجلس شورای اسلامی تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

9 دیدگاه

  1. با سلام و ضمن عرض خدا قوت خواهش میکنم یکبار برای همیشه به درد این نیروهای زحمتکش برسید نیروهایی ک با کمترین عایدی ، با بیمه ناقص و در برخی موارد از جمله معلمان برونسپار بدون بیمه و حتی قرارداد وجه قانونی خاصی نداره در این وضعیت به یاری وزارت آموزش و پرورش اومدن و در سنگرهای علم و دانش خدمت کردن آیا بعد سالها لایق تبدیل وضعیت نیستن؟

  2. چرا فکر میکنید کسانی ک تربیت معلمی نخوانده اند،،بی سوادن،،واقعا متاسفم
    بی سوادی ب درس نخواندن نیست
    اینطور طرز فکر بی سوادی است،،ما هم سالها بدون هیچ حق و حقوقی تا حد توانمون برای بچه ها زحمت کشیده ایم
    پس حق قانونی ما هم هست

  3. آقای محمد تا قیامت با سالی 20 هزار نیرو که با ماده 28 وارد آموزش و پرورش میشود کمبود نیروی آموزش و پرورش جبران نمیشود ، در ضمن حتمأ نمایندگان بهتر از شما میدانند که همچین طرحی دادند

  4. بعد یک سال یک طرحی آوردن که شامل ما هم میشه،چون بار مالی آنچنانی نداره وچون نیروهای قبل ۹۱ رو هم ترتیب اثر دادند احتمالا ماها رو هم مجلس تصویب میکنه

  5. بهترین روش جذب این گروه ها این هست که هموین سال های گذشته آزمونی داخلی بین گروه ها برگزار شود و بدون در نظر گرفتن سوابق تبدیل وضعیت شوند چرا که گاها ورودی ها قطع همکاری یا وقفه در آموزش داشته اند حداقل در اعمال سنوات تعداد سال هایی که آموزش دهنده تدریس کرده درنظر گرفته شود نه سال ورودی.

  6. بهتر نیست همین گروه ها یکجا ازمون بدهند و کسی که قبول شد وارد آموزش و پرورش شود؟سازمامدهی همه این گروه ها آن هم تا سال۱۴۰۴ غیر ممکن هست و باز از سال های دیگه اعتراض قشر عظیمی جلوی وزارت را روبه رو خواهیم بود ولی با یک آزمون یکسان بین گروه ها همه این مشکلات حل میشود با سالبندی کردن مشکل حل نمی شود چرا ورودی سال۹۲ نسبت به ورودی۹۴ ارجحیت دارد درحالیکه ورودی ۹۴ تمام وقت کار کرده و مستمر بوده ولی ورودی ۹۲ وقفه داشته و یا تمام وقت کار نکرده؟

  7. متاسفم برای نمایندگانی که بجای تقویت استخدام ماده 28و جذی دانشجو در تربیت معلم نیروهای اکثرا بیسواد را وارد آموزش و پرورش کرده اند و میکنند

    1. این نیروها بسیارباسوادهستند و مدارک لیسانس و بالاتردارند ومورد تایید اموزش وپرورش و هسته گزینش شده اند.وکسانی که میگن این نیروها بی سوادند براشون متاسفم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام