کتاب استخدامی
وزارت آموزش و پرورش

مصوبه مجوز به کارگیری معلمان بازنشسته تا سقف ۷۰ هزار نفر در مدارس

مصوبه مجوز به کارگیری معلمان بازنشسته تا سقف ۷۰ هزار نفر در مدارس (تصویب‌نامه شماره ۷۵۲۵۴ مورخ ۱۴/۵/۱۴۰۳ شورای عالی آموزش و پرورش)

هزار و سی و چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش به استناد قانون اصلاح لایحه قانونی راجع به تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش مصوب ۲۹/۰۷/۱۳۸۱ مجلس شورای اسلامی با اصلاحات و الحاقات بعدی تشکیل شد و شرح زیر بر حسب بخش دوم مصوبات نود و ششمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مورخ ۱۸/۰۶/۱۴۰۳ و بنا به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش موضوع نامه شماره ۱۲۵۱۹۸/۱۲۰ مورخ ۱۰/۰۵/۱۴۰۳ در خصوص «دستورالعمل اجرایی تأمین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش از طریق به‌کارگیری معلمان بازنشسته در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲» در سقف اعتبارات ابلاغیه سالیانه این وزارت، تصویب گردید:

مصوبه مجوز به کارگیری معلمان بازنشسته تا سقف ۷۰ هزار نفر در مدارس

۱) به‌کارگیری معلمان بازنشسته دارای مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی (لیسانس) و بالاتر به‌صورت حق‌التدریس تمام وقت (حداکثر تا سقف ۲۴ ساعت تدریس در هفته) در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ در مدارس تمامی دوره‌های تحصیلی با رعایت نیاز ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق و حسب دستورالعمل توسعه سنواتی سال تحصیلی جاری، بلامانع است.

تبصره- به‌کارگیری معلمان بازنشسته دارای مدرک تحصیلی پایین‌تر از لیسانس، صرفاً در صورت نبود فرد دارنده لیسانس و بالاتر، پس از تأیید و تصویب کارگروه توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان، بلامانع خواهد بود.

۲) حداکثر سقف مجاز پرداخت حق التدریس به افراد به‌کارگیری شده طبق بند (۱) و تبصره ذیل آن، هر هفته ۲۴ ساعت و ماهانه ۱۰۰ ساعت می‌باشد.

۳) مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری ملزم به رعایت استفاده از به‌کارگیری معلمان بازنشسته در مدارس، تا سقف ۷۰ هزار نفر است.

۴) به‌منظور تأیید صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای افراد به‌کار گرفته شده، اقدام‌های زیر توسط مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش انجام می‌پذیرد.

۱-۴- کمیته توسعه مدیریت ادارات آموزش و پرورش شهرستان/ منطقه با حضور کارشناسان یا کارشناس مسئولان سنجش، حراست و گزینش تشکیل و تصمیمات مأخوذه از طریق اداره آموزش و پرورش مربوطه برای طرح در کمیته سرمایه انسانی ادارات کل آموزش و پرورش استان ارسال می‌شود.

۲-۴- کمیته سرمایه انسانی ادارات کل آموزش و پرورش استان با حضور رؤسای ادارات سنجش، حراست و گزینش تشکیل و فهرست نهایی معلمان بازنشسته را برای ثبت اطلاعات در سامانه جامع و به‌کارگیری به ادارات آموزش و پرورش ابلاغ نماید.

۵) ادارات آموزش و پرورش با رعایت سقف ساعات تعیین شده در تفاهم نامه توسعه سنواتی، نسبت به صدور ابلاغ و به‌کارگیری معلمان بازنشسته اقدام کنند.

مسعود پزشکیان- رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

1 دیدگاه

  1. سلام اگر ساعتی ۵۰هزار تومان می خواهندحرفش هم نزنند.حداقل ساعتی ۱۲۰هزار بدهندتا معلمان انگیزه ای برای کار داشته باشند.وگرنه نه معلم راضی خواهد شد ونه دانش آموزان بهره ای از درس خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام