آزمون تعیین صلاحیت
تکریم ارباب رجوع

دستورالعمل و راهنمای سامانه نظرسنجی عملکرد کارکنان دولت

دستورالعمل و راهنمای سامانه نظرسنجی عملکرد کارکنان دولت

شناسنامه قانون- با دستور رییس‌جمهور مبنی بر سنجش میزان رضایت شهروندان از نحوه ارائه خدمات کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور، سامانه نظرسنجی عملکرد کارکنان دولت با هدف دریافت نظرات مردم نسبت به عملکرد کارکنان راه اندازی شده است. انعکاس نظر مردم از طریق اسکن کد دوبعدی یا همان کد QR کارمند یا شماره‌گیری کد USSD امکان پذیر است.

از این رو لازم است برای هر کدام از کارمندانی که در ارتباط با ارباب رجوع هستند کد دو بعدی و شناسه نظرسنجی در سامانه تولید شده و در محل حضور یا استقرار کارمند و در دید عموم نصب گردد.

راهنمای سامانه نظرسنجی عملکرد کارکنان دولت

تولید و چاپ کد دوبعدی به دو روش موردی و گروهی امکان پذیر است.

۱. روش دریافت کد به صورت موردی

برای دریافت کد به صورت موردی پس از وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور در سامانه سینا به نشانی karmandiran.ir و ورود به سامانه منوی نظرسنجی را از زیرسامانه های سینا انتخاب کنید. با این کار به بخش مدیریت نظرسنجی منتقل می‌شوید. در این بخش بر روی تب “افزودن کارکنان” کلیک کرده، کد ملی و عنوان پست سازمانی هر کارمند را وارد کنید. دقت کنید کد ملی و اطلاعات کارمند باید قبلاً در پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری (پاکنا) ثبت شده باشد.

با کلیک بر روی دکمه “ثبت نهایی اطلاعات کد ملی” پیام انجام موفقیت آمیز عملیات به نمایش درمی‌آید.

قابل ذکر است اگر اطلاعات کارمند در پایگاه اطلاعات کارکنان موجود نباشد، باید از طریق وارد کردن تاریخ تولد و شناسه کارت ملی که پشت کارت ملی درج شده است در محل تعیین شده، اطلاعات از سوی سازمان ثبت احوال دریافت شود.

۲. روش دریافت کد به صورت گروهی

برای دریافت کد دوبعدی به صورت گروهی پس از ورود به سامانه سینا با نام و کلمه عبور و انتخاب منوی “نظرسنجی” از زیرسامانه‌ها، بر روی تب “افزودن کارکنان” و بعد تب “افزودن گروهی با فایل اکسل” کلیک کنید. در قسمت “دانلود قالب اکسل” می‌توانید فایل استاندارد و قابل تشخیص توسط سامانه را دانلود کنید. پس از تکمیل فایل دانلود شده، آن را در قسمت “بارگذاری اکسل اطلاعات کارکنان” آپلود نمایید.

سامانه با دریافت فایل و پردازش آن در صورت صحیح بودن اطلاعات، پیام موفق آمیز بودن عملیات را نمایش می دهد. قابل ذکر است ستون اول در فایل اکسل که مربوط به کد ملی است باید به صورت یک عدد 10 رقمی بدون خط فاصله درج گردد. ستون دوم نیز مربوط به پست سازمان کارمند می‌باشد که باید به دقت تکمیل گردد.

در صورت تغییر در سرستون‌ های نمونه اکسل در زمان بارگذاری با پیام خطا مواجه می شوید. پردازش فایل های بارگذاری شده به صورت آنی بوده و برای کد ملی هایی که در پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری ثبت نشده باشد یا به اشتباه وارد شده باشد، کدی تولید نخواهد شد.

مشاهده و چاپ کدهای دوبعدی

پس از انجام صحیح تمام مراحل، کدهای دوبعدی در بخش مربوطه انجام می‌شود و می‌توان آنها را از بخش “کارکنان دستگاه‌های اجرایی” مشاهده و چاپ کرد.

3 دیدگاه

  1. ای کاش سامانه ای نیز طراحی می شد که کارکنان دستگاه‌های اجرایی در آن سامانه به عملکرد ،رفتار و اخلاق مدیران نمره بدهند و ارزیابی کنند ،متاسفانه برخی مدیران نگاهشان به کارکنان یک نگاه ارباب و رعیتی است و کارمندان بخاطر اینکه از نظر مادی مورد ظلم واقع نشوند این رفتارهای غیر انسانی را تحمل می کنند اما این رفتار در حکومت علوی زیبنده نیست

  2. ای کاش یه نظر سنجی هم درمورد رضایت مردم ازخود مسئولین رده بالا هم در دید عموم انجام میشد، همیشه همینطور بوده قانون وشفافیت و از اینطور شعارها فقط برا افراد رده پایین و خرده پا وبدبخت بیچارس ،که به هربهانه ای میخوان توسر کارمند وکارگر جماعت بزنن ،وگرنه هربیسوادی میدونه کارمند وکارگری که ازلحاظ مادی ومعنوی تأمین میشه با جونو دل کارشو انجام میده ونیاز به این ظاهر سازی ها نیست ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام