کتاب استخدامی
تکریم ارباب رجوع

بخشنامه استقرار سامانه سنجش رضایت مردم از کارکنان دولت

بخشنامه استقرار سامانه سنجش رضایت مردم از کارکنان دولت (تصویبنامه شماره ۲۴۲۵۳۸ مورخ ۲۸/۱۲/۱۴۰۱ دفتر رئیس جمهور)

بخشنامه استقرار سامانه سنجش رضایت مردم

پیرو دستور رئیس جمهور محترم در یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه شورای عالی اداری مورخ ۳۱/۰۱/۱۴۰۱ مبنی بر سنجش میزان رضایت ارباب رجوع از کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور، سامانه سنجش رضایت مردم از کارکنان دولت با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور راه اندازی شده است. به منظور بهره برداری کامل از این سامانه:

الف) کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانن برنامه ششم توسعه ظرف مدت سی روز کاری نسبت به انجام موارد ذیل در کلیه سطوح سازمانی (اعم از واحدهای ستادی، استانی و شهرستانی) اقدام نمایند.

۱) تعریف کاربری‌های نقش کارشناس میز خدمت در «زیرسامانه سنجش رضایت مردم از کارکنان دولت (رضایت سنجی)» در سینا (سامانه یکپارچه نظام اداری) مطابق با راهنمای مندرج در پیوست یک؛

۲) تولید و چاپ شناسه دو بعدی (QR Code) توسط کارشناس نقش کارشناس میز خدمت برای تمام کارکنان و مدیرانی که به نحوی با ارباب رجوع برای ارایه خدمت در ارتباط هستند، مطابق با راهنمای مندرج در پیوست دو؛

۳) نصب شناسه دو بعدی چاپ شده در محل مناسب و در معرض دید خدمت گیرندگان اعم از میز کارمند، بیرون و کنار درب اتاق کارکنان و سایر محل‌های ممکن؛

۴) نصب راهنمای شرکت در سنجش رضایت مردم از کارکنان دولت در محل‌های قابل مشاهده برای تمام ارباب رجوع‌ها (تصویر راهنمای مذکر در بخش «راهنمای زیرسامانه سنجش مردم از کارکنان دولت (رضایت سنجی)» قرار خواهد گرفت)؛

۵) ارائه گزارش عملکرد و بازخورد به صورت دوره ای به سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها؛

تبصره: بالاترین مقام دستگاه اجرایی، مسئول حسن اجرای این ابلاغ در دستگاه، تنظیم گردش کار، نظارت بر اجرای وظایف و تهیه گزارش‌های لازم در دستگاه اجرایی است.

ب) سازمان‌های مدیریت و برنامه ریزی استان ها نسبت به انجام موارد ذیل اقدام نمایند:

۱) راهنمایی و هدایت کاربران استانی برای چاپ و نصب شناسه دو بعدی و شیوه کار با سامانهغ

۲) نظارت بر اجرای این طرح در استان و ارائه گزارش دوره‌ای از عملکرد دستگاه‌های مشمول، به سازمان اداری و استخدامی کشور؛

تبصره: نظارت عالیه بر حسن اجرای ابلاغ در هر استان بر عهده استاندار می‌باشد.

ج) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به انجام موارد ذیل اقدام نماید:

۱) توسعه داده و پشتیبانی سامانه‌ها و زیرساخت‌های فنی مورد نیاز برای ثبت و دریافت میزان رضایت ارباب رجوع از کارکنان دستگاه‌های اجرایی کشور؛

۲) ایجاد و پشتیبانی از زیرساخت مرکز تماس پاسخگویی به سؤالات و ابهامات و مشکلات دستگاه‌های اجرایی در به‌کارگیری سامانه تولید و چاپ شناسه دو بعدی و سامانه سنجش رضایت در همکاری با سازمان اداری و استخدامی کشور؛

د) مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری بر اساس قابلیت‌های سامد، نسبت به پشتیبانی از سامانه سنجش رضایت جهت دریافت نقطه نظرات مردمی، پاسخ به سؤالات، ابهامات، مشکلات و پیشنهادهای مرتبط در هماهنگی با سازمان اداری و استخدامی کشور اقدام نماید.

غلامحسین اسماعیلی- رئیس دفتر رئیس جمهور

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

ایتا
eitaa.com/Shenasname
بله
https://ble.ir/Shenasname
روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
سروش
splus.ir/Shenasname

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام