مقررات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

آ‌یین نامه استخدامی دهیاری های کشور اصلاح شد

آ‌یین نامه استخدامی دهیاری های کشور اصلاح شد

در جلسه بعدازظهر روز یکشنبه هیئت دولت به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، هیئت وزیران اصلاح آ‌یین نامه استخدامی دهیاری های کشور را به تصویب رساند.

موافقت با پیشنهاد اصلاح آ‌یین نامه استخدامی دهیاری های کشور

هیئت وزیران به منظور ایجاد رضایتمندی و ارتقای امنیت شغلی دهیاران، پیشنهاد وزارت کشور مبنی بر اصلاح آ‌یین نامه استخدامی دهیاری های کشور را به تصویب رساند.

به موجب اصلاح آ‌یین نامه استخدامی دهیاری های کشور، بکارگیری نيروي انساني در دهياري ها براساس تشکیلات مصوب و در چهارچوب قانون كار انجام خواهد شد. مدت قرارداد كار با نیروهای بکار گرفته شده يك ساله بوده و تمديد آن در صورت تأمين اعتبار، نیاز به خدمت و رضايت از عملكرد بلامانع خواهد بود.

همچنین بکارگیری نيروي انساني در دهياري ها، طبق تشکیلات مصوب، رعایت مراتب شایستگی، برابری فرصت ها، با موافقت وزارت كشور (سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور) از طريق آزمون عمومی امكان‌پذير است و چگونگي اجرا به موجب دستورالعملي است كه ظرف سه ماه از ابلاغ اين آيين نامه، توسط وزارت كشور تهيه و ابلاغ مي شود.

برای دهیاران متقاضی خدمت در دهیاری منوط به شرکت در آزمون عمومی به ازای هر سال سابقه خدمت به عنوان دهیار تا سقف ۵۰ درصد حداقل نمره قبولی، به نمره آزمون آنها اضافه می شود. نحوه محاسبه امتیازات متناسب با سوابق خدمت تمام وقت یا پاره وقت دهیاران در دستورالعمل مربوط پیش بینی خواهد شد.

داوطلبان استخدام در دهیاری باید در زمان ثبت نام حداقل ۲۰ سال سن داشته باشند. شرايط اختصاصي جهت شركت در آزمون در آگهي بكارگيري نيرو تعيين خواهد شد. همچنین كارگران خدماتي و رانندگان از شرط دارا بودن گواهينامه پايان دوره متوسطه (ديپلم) معاف هستند.

حقوق و مزاياي دهيار و نيروهاي دهیاری براساس مصوبات شورایعالی کار و اعتبارات مصوب دهياري، متناسب با ساعات کار و نوع شغل تعیین‌ می شود. دستورالعمل نحوه تعيين حقوق و مزاياي دهياران و نيروهاي دهياري توسط سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور تهيه و ابلاغ خواهد شد.

همچنین بر اساس اصلاح آ‌یین نامه استخدامی دهیاری های کشور، استانداردهای لازم برای آموزش کارکنان دهیاری ها توسط وزارت کشور (سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور) تهیه و ابلاغ می شود.

در صورت تخلف دهیاران و کارکنان دهیاری ها، براساس قانون کار به تخلفات آنها رسیدگی می شود. دهیارانی که به صورت مأمور از دستگاه های اجرایی به عنوان دهیار مشغول خدمت می باشند، مشمول قانون رسیدگی به تخلفات اداری هستند.

صفحات رسمی شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

14 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام