فروشگاه کتاب استخدامی اداری ها
ساختارها و تشکیلات دستگاه‌های اجرایی

مستثنی شدن سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها از شمول بند (ی) ماده (۲۹) قانون مدیریت خدمات کشوری

پیشنهاد مستثنی شدن سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها از شمول بند (ی) ماده (۲۹) قانون مدیریت خدمات کشوری

وزارت جهاد کشاورزی با ارایه پیشنهادی به هیئت دولت، خواستار مستثنی شدن سازمان های جهاد کشاورزی استان ها از شمول بند (ی) ماده (۲۹) قانون مدیریت خدمات کشوری شده است.

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» یکی از مهم ترین وظایف وزارت جهاد کشاورزی فراهم آوردن شرایط توسعه پایدار کشاورزی و منابع طبیعی و تأمین امنیت غذایی است که این امر عرصه ای به وسعت سراسر کشور (اراضی زراعی، باغی، جنگل، مرتع، دریا، تالاب ها، منابع آب و…) را در بر می گیرد.

علاوه بر این، تنوع تکالیف، وظایف و مأموریت های قانونی این وزارتخانه نیز بسیار گوناگون می باشد، بطوری که تنوع موضوعی، پیچیدگی های فنی، پراکنش جغرافیایی و لزوم خدمت رسانی به بهره برداران و تولیدکنندگان بخش کشاورزی در دورترین نقاط کشور (از قبیل روستاها و دهستان ها) و ارتباط تنگاتنگ توسعه بخش کشاورزی با توسعه روستاها، ایجاب می کند تا گستره سازمانی و تشکیلات وزارت متبوع به گونه ای طراحی شود که پایین ترین سطوح تقسیمات کشوری را نیز پوشش دهد.

مطابق بند (ی) ماده (۲۰) قانون مدیریت خدمات کشوری، واحدهای سازمانی وزارتخانه ها و سایر دستگاه های اجرایی در مراکز استان ها (‌به استثناء استانداری ها) با رعایت ماده (۲۹) این قانون حداکثر در سطح اداره کل سازماندهی می شوند و سازمان های موجود در این سطح تغییر می یابند.

بر این اساس، وزارت جهاد کشاورزی به منظور ایجاد تعامل با بخش های مختلف سازمانی در تشکیلات خارج از ستاد این وزارتخانه و همچنین ایجاد ظرفیت برای انجام مطلوب وظایف و مأموریت های محوله قانونی، پیشنهاد مستثنی شدن سازمان های جهاد کشاورزی استان ها از شمول بند (ی) ماده (۲۹) قانون مدیریت خدمات کشوری را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به دولت ارایه کرده است.

گفتنی است، پیشنهاد فوق هم اکنون در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک در دست بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام