آزمون تعیین صلاحیت
وزارت آموزش و پرورش

بخشنامه نقل و انتقال فرهنگیان در سال تحصیلی 98-1397

بخشنامه نقل و انتقال فرهنگیان (شاغل در واحدهای آموزشی) در سال تحصیلی 98-1397 از طریق سامانه enteghal.medu.ir (بخشنامه شماره 7/710 مورخ 17/2/1397 وزارت آموزش و پرورش)

 متن بخشنامه + فرم‌های مربوط

اداره کل آموزش و پرورش استان …

با سلام و احترام

در راستای عدم تمرکز و افزایش بهره‌وری و کارایی کارکنان وزارت متبوع و همچنین افزایش رضایت شغلی فرهنگیان محترم و استفاده بهینه از نیروی انسانی موجود در مناطق آموزش و پرورش، نقل و انتقال نیروهای رسمی، رسمی آزمایشی و پیمانی شاغل در واحدهای آموزشی متقاضی انتقال دائم و موقت درون و برون استانی با رعایت ضوابط و مقررات مربوط در سال تحصیلی 1398- 1397 تفویض می‌گردد.

متقاضیان انتقال درون استانی با رعایت شرایط بندهای «الف» و «ب» این شیوه‌نامه و طبق دستورالعمل و بر اساس زمان‌بندی اعلام شده از سوی استان می‌بایست از طریق سامانه مربوط اقدام نمایند تا با رعایت عدم نیاز مبدأ و نیاز مقصد اقدام لازم معمول گردد.

متقاضیان انتقال برون استانی در صورت دارا بودن شرایط این شیوه‌نامه و مطابق جدول زمان‌بندی پیوست می‌بایست با مراجعه به سایت نقل و انتقال به آدرس (enteghal.medu.ir) نسبت به ثبت درخواست و تکمیل فرم امتیازبندی خود اقدام و سپس مدارک لازم را جهت بررسی به امور اداری آموزش و پرورش منطقه مبدأ ارائه نمایند. 

درخواست ثبت‌شده متقاضیان در سامانه hrm مشروط به عدم نیاز مبدأ (مبتنی بر داده‌های سامانه بکفا و تراز نیروی انسانی به نحوی که در مبدأ در گروه – جنس متقاضی هیچ حق‌التدریسی پرداخت نشود و نیاز مقصد (مبتنی بر داده‌های بکفا و تراز نیروی انسانی به طوری که در منطقه مقصد در گروه – جنس متقاضی هیچ کسری ساعت موظفی نباشد) قابل بررسی خواهد بود.

بدیهی است مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل و پاسخگویی به متقاضیان با توجه به تفویض اختیار فوق با مدیر کل آموزش و پرورش استان‌ها می‌باشد. مقتضی است تمهیدات لازم به نحوی فراهم گردد تا ضمن عدم مراجعه متقاضیان به واحدهای ستادی، تعیین تکلیف نهایی متقاضیان انتقال دائم و موقت حداکثر تا تاریخ 15/5/1397 پایان پذیرد و ابلاغ همکاران حداکثر تا تاریخ 25/5/1397 صادر گردد.

الف- ضوابط و مقررات انتقال دائم:

1- نداشتن تعهد خاص خدمت به منطقه مبدأ.

2- دارا بودن حداقل 5 سال سابقه خدمت تمام وقت در آموزش و پرورش تا تاریخ 31/6/1397 به موجب حکم کارگزینی برای مستخدمین رسمی، رسمی ازمایشی و پیمانی.

تبصره: مدت سوابق خدمت به صورت حق‌التدریس، نهضت سوادآموزی، سایر دستگاه‌ها، تحصیل در مراکز تربیت معلم، تربیت دبیر و …، خدمت نظام وظیفه و قرارداد کار معین جزو سابقه خدمت محسوب نخواهد شد.

3- همسر جانبازان در صورت تغییر محل اشتغال جانباز با ارائه تأییدیه از مراجع ذیصلحات به استناد ماده (17) آیین‌نامه اجرایی ماده (13) قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان (بدون داشتن شرایط فوق) منتقل می‌شوند.

ب- شرایط و ضوابط انتقال موقت: 

1- دارا بودن حداقل 2 سال سابقه خدمت رسمی تمام وقت در آموزش و پرورش تا مورخ 31/6/1394 به موجب حکم کارگزینی برای مستخدمین رسمی، آزمایشی و پیمانی (با رعایت تبصره بند الف).

2- مستخدمینی که در سال تحصیلی 1397 1396 با رعایت مفاد بخشنامه شماره 11/710 مورخ 17/6/1394 جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته‌های مورد نیاز آموزش و پرورش در دانشگاه‌های دولتی (غیر از دانشگاه‌های علمی کاربردی و پیام نور) با ارائه مدارک مستند متقاضی انتقال موقت به استان محل تحصیل باشد.

3- همسر همکاران فرهنگی که جهت ادامه تحصیل در رشته مورد نیاز، متقاضی انتقال موقت یا مأمور به تحصیل (مشمولین تبصره ذیل ماده 61 قانون مدیریت خدمات کشوری) باشد.

4- متقاضیانی که به تشخیص کارگروه راهبری توسعه مدیریت منطقه و تأیید کمیته راهبری توسعه مدیریت استان مبدأ و مقصد دارای شرایط حاد و خاص می‌باشند.

ج- شرایط و ضوابط تبدیل انتقال موقت به دائم:

1- نداشتن تعهد خاص به منطقه مبدأ.

2- دارا بودن حداقل سه سال سابقه متوالی انتقال موقت.

3- انتقال موقت بابت تحصیل خود یا همسر نباشد.

علی الهیار ترکمن- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش

 

مرتبط:  بخشنامه نقل و انتقال فرهنگیان در سال‌تحصیلی 97- 1396

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام