وزارت آموزش و پرورش

تفویض اختیار نقل و انتقال فرهنگیان در سال 97-96 به استان‌ها

دستورالعمل تفویض اختیار به استانها در خصوص نقل و انتقال فرهنگیان (معلمان) در سال 97-96، تغییر سمت و بازنشستگی (بخشنامه شماره 4/710 مورخ 26/2/1396 وزارت آموزش و پرورش)

دانلود متن کامل بخشنامه+ فرم های مورد نیاز در فرمت پی دی اف

اداره کل آموزش و پرورش استان…

با سلام و احترام؛

پیرو بخشنامه شماره 222219/700 مورخ 25/12/1395 و در راستای اجرای سیاست عدم تمرکز و تسریع و تسریع در امور جاری، کیفیت بخشی به امر ساماندهی و استفاده بهینه از نیروی انسانی موجود و به منظور اجرایی نمودن امور تفویض شده در بخشنامه فوق به اداره کل آموزش و پرورش استان ها، انتظار می رود مدیران کل محترم با رعایت ضوابط و مقررات مربوط و تراز نیروی انسانی در رشته/ جنسیت، سقف اعتبار تخصیص یافته و با امعان نظر ویژه در جهت افزایش بهره وری تدابیر لازم را اتخاذ نمایند. بدیهی است با توجه به تفویض اختیار، مسئولیت ناشی از اجرای این بخشنامه و پاسخگویی با مدیر کل آموزش و پرورش استان خواهد بود.

لازم به ذکر است اداره کل آموزش و پرورش استان ها موظفند گزارش صورتجلسات هر یک از موارد را مطابق فرم های شماره 1 الی 6 پیوست از سامانه مربوطه اخذ و پس از تأیید اعضا، هر ماه به اداره کل امور اداری و تشکیلات ارسال نمایند.

1- مأموریت کارکنان از آموزش و پرورش به سایر دستگاه ها و بالعکس

1-1- مأموریت نیرو به سایر دستگاه ها به استناد ماده (21) و (121) قانون مدیریت خدمات کشوری و مواد (5) الی (17) آیین نامه اجرایی تبصره (2) ماده (21) و ماده (121) قانون فوق الذکر به دو صورت با حفظ پست سازمانی قابل بررسی خواهد بود. (پیوست شماره 1)

2-1- فهرست دستگاه های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی، دستگاه های مستثنی شده در ماده (117) قانون مدیریت خدمات کشوری و سازمان ها و مؤسسات غیردولتی جهت اطلاع ارسال می گردد. (پیوست شماره 2)

3-1- مأموریت نیرو از سایر دستگاه های ملی و استانی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و یا دستگاه های مستثنی شده که امکان مأموریت وجود داردبا رعایت شرایط احراز طرح طبقه بندی مشاغل و سایر ضوابط و مقررات مربوط امکان پذیر می باشد.

2- نقل و انتقال نیروی انسانی از آموزش و پرورش به سایر دستگاه ها و بالعکس

1-2- انتقال کارمندان رسمی و پیمانی به استناد قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره های 1، 2 و 3 ماده 1 و مواد 3 و 4 آیین نامه اجرایی تبصره 2 ماده 21 و ماده 121 قانون فوق الذکر قابل بررسی خواهد بود (پیوست شماره یک)

2-2- انتقال کارکنان به وزارت متبوع با رعایت شرایط احراز طرح طبقه بندی مشاغل و مفاد بخشنامه شماره 11/710 مورخ 17/6/1394 و سایر ضوابط و مقررات و اخذ تعهد پنج سال خدمت در منطقه تعیین شده پس از تأیید هسته گزینش جهت پست های اداری و آموزشی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بلامانع می باشد.

3-2- ترتیبی اتخاذ گردد تا انتقال و اشتغال متقاضیان ورودی طرح طبقه بندی مشاغل معلمان از ابتدای سال تحصیلی انجام پذیرد.

4-2- انتقال افراد به آموزش و پرورش در صورتی امکان پذیر است که متقاضی حداکثر دارای ده سال سابقه و سی و پنج سال سن باشد.

5-2- متقاضیان اشتغال در طرح طبقه بندی مشاغ لمعلمان، پس از پذیرش در مصاحبه تخصصی گروه های آموزشی دوره تحصیلی ذیربط استان بکارگیری خواهند شد.

6-2- با توجه به قانون متعهدین خدمت وزارت آموزش و پرورش مصوب 5/4/69 انتقال مشمولان این قانون قبل از ایفای تعهد کامل خدمتی امکان پذیر نمی باشد.

7-2- انتقال افرادی که دارای پرونده تخلفاتی در مراجع ذیربط باشند، پس از خاتمه رسیدگی و اعمال مجازات تعیین شده قابل بررسی خواهد بود.

8-2- جابه جایی اعتبار حقوق و مزایای کارکنان انتقال یافته از دستگاه اجرایی مبدأ (ملی/ استانی) به دستگاه اجرایی مقصد (ملی/ استانی) بر اساس بخشنامه شماره 597019 مورخ 12/4/1395 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور (سابق) خواهد بود. (پیوست شماره سه)

3- نقل و انتقال درون سازمانی (درون و برون استانی)

1-3- نقل و انتقال نیروهای رسمی، آزمایشی، پیمانی و قراردادی به صورت موقت یک ساله و دائم قابل انجام می باشد.

2-3- رعایت عدم نیاز مبدأ و نیاز مقصد (مبتنی بر داده های سامانه نیروی انسانی و تراز نیرو به نحوی که در منطقه مبدأ در گروه/ جنس متقاضی هیچ حق التدریسی پرداخت نشود و در منطقه مقصد در گروه/ جنس متقاضی هیچ کسری ساعت موظفی نباشد) الزامی خواهد بود.

3-3- نداشتن تعهد خاص منطقه ای جهت متقاضیان انتقال دائم رعایت گردد.

4-3- فرم پیشنهادی امتیازبندی جهت متقاضیان انتقال به پیوست ارسال می گردد (پیوست شماره چهار)

5-3- فرایند نقل و انتقالات دائم و موقت طوری برنامه ریزی گردد که تا پایان مرداد ماه مطابق جدول زمان بندی پیوست انجام پذیرد. (پیوست شماره پنج)

– فرایند اجرایی

الف- انجام فرایندهای مأموریت و انتقال از طریق سامانه تحت وب hrm و مطابق گردش کار ارائه شده در فرم های پیوست خواهد بود. (پیوست شماره شش)

ب- درج شماره و تاریخ مجوز سامانه hrm در شرح احکام کارگزینی صادره ضروری است.

4- تغییر سمت

1-4- حفظ توازن در سازماندهی نیروی انسانی و رعایت عدم نیاز در سمت فعلی و نیاز واقعی در سمت های مورد تقاضا الزامی است.

4-2- رعایت شرایط احراز پست مورد تقاضا با توجه به طرح طبقه بندی مشاغل موضوع بخشنامه شماره 11/710 مورخ 17/6/94 ضروری می باشد.

3-4- افراد شاغل در سایر پست ها جهت تغییر سمت به مشاغل طرح طبقه بندی معلمان کشور (آموزگار، دبیر، مربی امور تربیتی، مراقب سلامت، هنرآموز، مشاور تحصیلی، مدیر و معاون) می بایست یک دوره یک ساله مهارت آموزی که در دانشگاه فرهنگیان برگزار می شود، شرکت نمایند.

5- بازنشستگی

1-5- استمرار خدمت مشمولین بند «الف» ذیل ماده (103) قانون مدیریت خدمات کشوری و در صورت نیاز به خدمات آنان با رعایت ضوابط و مقررات و نظر کمیته برنامه ریزی استان بلامانع می باشد.

2-5- ایثارگرانی که به موجب قوانین و مقررات مربوط از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می باشند، با داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی، می توانند تا سی و پنج سال خدمت نمایند.

حسین فرزانه- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام