آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

لزوم تسریع تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی

لزوم تسریع تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز بر لزوم تسریع نسبت به تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: قانون تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است و این اجرای قانون برای تمامی دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراست.

به گزارش «ایثار»، سلیمان رستمیان امروز ۲ آذرماه در نشست شورای معاونان اداره کل بنیاد استان البرز با تبریک هفته بسیج گفت: تشکیل بسیج به‌فرمان امام راحل برگرفته از حرکت بسیجی‌وار رسول خدا (ص) در مدینه است که از آن توده‌های مردمی کم در مدینه هسته اصلی حرکت را تشکیل و توانست مدینه فاضله را ایجاد کند. بسیج معجزه الهی، حرکتی عظیم و جریانی فرهنگی، مذهبی، اعتقادی و ملی است که با تفکر راهبردی و ابتکار امام راحل شکل‌گرفته است که جمعی از خوبی‌ها را شامل می‌شود.

مدیرکل بنیاد استان البرز بسیج را نهادی مردمی دانست و تصریح کرد: دوام و قوام کشور و انقلاب به مردم و توده‌های مردم‌نهاد است و بسیج هم به‌عنوان نهادی مردمی در طول دوران انقلاب اسلامی همواره به‌عنوان سدی محکم در برابر تمامی توطئه‌های دشمن مقاومت کرده و کشور را از بحران‌های متعدد عبور داده است، بسیج صرف یک تشکیلات نظامی نبوده و نخواهد بود بلکه یک ایده و خلاقیت  برای خدمت به کشور و دفاع از ارزش‌های نظام است.

رستمیان افزود: برکات و نعمات تشکیل این نهاد میلیونی و مردمی در طول ادوار مختلف تاریخ و حوادث گوناگون بر همه آشکار است، تاریخ شاهد این است که در دوران دفاع مقدس و بعد از آن بسیج در تمامی صحنه‌ها حاضر بوده است که آخرین آن مقابله با ویروس منحوس کرونا است که بسیجیان باز هم مانند همیشه با روحیه ایثارگری به مبارزه با این ویروس پرداخته‌اند. بسیج در تمامی عرصه‌ها خوش درخشیده و هرکجا لازم بوده است پای‌کار کشور و انقلاب بوده است.

وی خانواده‌های شهدا و ایثارگران را سرمایه‌های انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: خانواده‌های شهدا و ایثارگران همواره در راستای دفاع از آرمان‌های امام، شهدا، نظام و ارزش‌های انقلاب پیشتاز هستند، تکریم این قشر و خدمت به این عزیزان یعنی خدمت به کشور و تحکیم ارزش‌های انقلاب، یعنی همان چیزی که شهدا می‌خواستند.

رستمیان گفت: امام راحل فرمودند «انقلاب اسلامی هرچه دارد به برکت مجاهدت‌های خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است»، این یعنی ما هرچه داریم از ایثارگران است، لذا حرکت امروز کارکنان بنیاد به‌عنوان نهادی انقلابی و خدمتگزار باید رضایتمندی و تکریم ایثارگران باشد. خدمت به مردم به‌ویژه ایثارگران سدی محکم در برابر توطئه‌های دشمنان است، دشمنان از این‌همه ایمان، اتحاد و اعتقاد ما ترس دارند و همین امر عامل موفقیت‌های کشور است.

مشاور ایثارگران استانداری البرز درمان و اشتغال را مهمترین دغدغه ایثارگران دانست و گفت: مهم‌ترین دغدغه امروز ایثارگران درمان و اشتغال است، که باید رفع شود.

رستمیان بر لزوم تسریع نسبت به تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: قانون تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی بند «و» ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه ابلاغ شده است و اجرای این قانون برای تمامی دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجراست، کارکنان اداره اشتغال بر روند اجرای این قانون نظارت مستمر داشته باشند و پیگیر تحقق این مهم باشند. باید ارتباط مستقیم و مؤثری با مسئولان در راستای حل مشکلات ایثارگران داشته باشیم. تا به امروز قدم‌های مثبتی در راستای درمان و اشتغال این عزیزان برداشته‌شده است و ان‌شاءالله بتوانیم تمامی مشکلات ایثارگران را به حداقل برسانیم.

مدیرکل بنیاد استان البرز تقویت زیرساخت‌های ارائه خدمات غیرحضوری به ایثارگران را مهمترین قدم برای خدمت به ایثارگران در ایام کرونا دانست و گفت: تمامی دستورات ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا لازم‌الاجراست و نباید کوتاهی در این زمینه صورت گیرد و در کنار آن نباید خللی درروند خدمت‌رسانی به ایثارگران نیز به وجود بیاید، تقویت زیرساخت‌های ارائه خدمات الکترونیکی و افزایش ارائه خدمات از طریق تماس‌های تلفنی دو گام مؤثر در جهت حفظ سلامتی ایثارگران و خدمت به این عزیزان در زمان بیماری کروناست که باید انجام گیرد. امروز در کنار کادر مجاهد و ایثارگر پزشکی و درمانی کشور هستیم و تلاش خود را برای نابودی این ویروس منحوس بکار خواهیم بست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام