آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور: جذب نيرو بر اساس عدالت استخدامي و از طريق آزمون عمومی انجام می‌گیرد

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان اداري واستخدامي كشور به منظور شركت در جلسه شوراي راهبري توسعه مديريت  و بازديد از پروژه هاي ملي وارد استان البرز شد.

شناسنامه قانون | j ansari

به گزارش روابط عمومي سازمان ادراي و استخدامي كشور، مهندس جمشيد انصاری در اين سفر از موسسه تحقيقات و  سرم سازی رازی و سازمان مديريت و برنامه ريزي استان البرز نيز بازديد كرد.

معاون رئيس جمهور در حاشيه بازديد از موسسه تحقيقاتي و سرم سازي رازي در گفتگويي تصريح كرد: استخدام در دولت از طريق سازمان اداري و استخدامي كشور و بر مبناي رعايت عدالت استخدامي براي همه داوطلبان صرفا از طريق برگزاري آزمون استخدامي انجام مي شود و نخبگان به دليل توانايي‌هايي كه دارند فرصت بهتر و بيشتري براي استخدام پيدا می‌كنند.

مهندس انصاري افزود: البته استخدام هيئت علمي دانشگاه‌ها روند جداگانه‌اي دارد و مركز جذب اعضاي هيات علمي اين مسئوليت را در وزارتخانه هاي علوم،تحقيقات و فناوري و وزارت بهداشت، درمان و آموزش عالي بر عهده دارد كه البته اين روند هم با آزمون و بر اساس توانايي هاي واجدين شرايط و مجوزهاي صادره از سوي سازمان اداري و استخدامي كشور انجام مي‌شود.

رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور در خصوص آمار كاركنان بخش عمومي گفت: به طور كلي حدود ۱۵درصد از افراد شاغل كشور در بخش عمومي فعاليت مي‌كنند،كه البته بخش عمومي شامل دستگاه­‌های دولتي، نيروهاي مسلح، نهادهاي عمومي غيردولتي و موسسات وابسته به نهادها مي­‌باشد و اگر جمعيت شاغل در كشور را حدود ۲۳ ميليون نفر بدانيم كمتر از سه ميليون و ۸۰۰ هزار نفر آنها در بخش عمومي شاغل هستند.

مهندس انصاري در ادامه با اشاره به سفر به استان البرز گفت: در سفري كه به دعوت استاندار محترم البرز صورت گرفت اين توفيق دست داد تا بازديدي از موسسه تحقيقاتي و سرم سازي رازي داشته باشيم و در جريان اقدامات، امكانات و پتانسيل‌های اين مؤسسه قرار بگيريم.

معاون رئيس‌جمهور افزود: به طور قطع اين مجموعه ها بايد در كشور چه از نظر نيروي انساني و ضرورت تامين نيروي متخصص جايگزين از نيروهاي جوان‌­تر و چه از نظر امكانات و تجهيزات بايد همواره به روز رساني و تقويت شود تا بتوانند نقشي بي‌بديل خود را در امنيت غذايي و سلامت مردم تداوم بخشند.

رئيس سازمان اداري واستخدامي كشور گفت:از مجموعه گزارش‌های ارائه شده توسط مدير مؤسسه و كارشناسان آنها به طور كلي در جريان روند مؤسسه قرار گرفتيم و اميدوارم در صورت ضرورت مساعدت­‌های لازم به موسسه بعمل آيد تا همچنان بالنده و  شكوفا در عرصه هاي علمي باقي بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام