کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

تغییر نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی در لایحه برنامه هفتم توسعه

تغییر نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی در کلیه صندوق های بازنشستگی

شناسنامه قانون- در احکام پیشنهادی در پیش نویس لایحه برنامه هفتم توسعه کشور، پیشنهاد تغییر نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی در کلیه صندوق های بازنشستگی مطرح شده است.

یادآور می‌شود متن منتشر شده، پیش‌نویس لایحه برنامه هفتم توسعه است که باید در جلسات هیات دولت تصویب و پس از آن به مجلس برای تصویب و تبدیل به قانون، ارسال شود.

تغییر نحوه محاسبه حقوق بازنشستگی در کلیه صندوق های بازنشستگی

مطابق ماده (۶۷‌) پیش نویس لایحه برنامه هفتم توسعه کشور:

ماده ۶۷‌- میزان مستمری بازنشستگی در تمامی صندوق‌ها و سازمان‌‌های بازنشستگی از سال اول برنامه عبارت است از یک سی‌ام متوسط حقوق یا دستمزد ماهیانه مشمول کسور فرد در پنج سال آخر بیمه پردازی ضرب در سنوات پرداخت حق بیمه مشروط بر آن که از سی و پنج سی‌ام متوسط مذکور بیشتر نباشد.

معادل یک دوم جمع قدر مطلق درصد افزایش ضریب سالانه حقوق یا دستمزد طی سه سال آخر به حقوق یا مستمری محاسبه شده فوق اضافه‌ می‌گردد.

متن کامل لایحه برنامه هفتم توسعه

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

14 دیدگاه

  1. باسلام چراباید بی مدیریتی ها ازجیب مردم جبران شود بهترین راه برای جلوگیری از ضررصندوقها واجرای عدالت این است که باتوجه به اینکه حقوق مشاغل مختلف درهنگام اشتغال به کار متفاوت است اما درزمان بازنشستگی همه یک عنوان شغلی دارند وآن بازنشستگی است نباید یک بازنشسته به فرض 60میلیون ویک بازنشسته 6میلیون حقوق بگیرد وهمانطورکه هرساله برای مبلغ عیدی سقفی مشخص میشود برای حقوق بازنشستگی نیز سقف مشخص شود مثلا حداقل حقوق 6میلیون وحداکثر حقوق 30میلیون متناسب باتورم تعیین شود چون تمام بازنشسته عملا کارایی برای کشور ندارند ودرشرایط شغلی یکسان هستند

  2. سلام این که نمی شه بازنشستگان الان هم اعتراض دارند گوش نکردند که هیچ می خوان باز هم کم کنن ۵ سال آخر از کجا اومد؟؟؟؟؟ این برنامه برلی چند سال قبل فک می کردند اقتصاد درست می شه که نشد پس ولش کنید دیگه

  3. باسلام. محاسبه حقوق بازنشستگی با 5 سال آخر خییییلی به ضرر بازنشستگان خواهد بود. مسئولین محترم لطفا محاسبه با 2 سال آخر باشد. امیدوارم که نظرات ما تأثیرگذار باشد.

  4. ما که نفهمیدیم وقتی ضریب افزایشی هست (یعنی همواره مثبت هست) قدر مطلق چه مفهومی داره احتمالا قانونگذار پیش بینی کرده یه وقتی خدای ناکرده تورم منفی شد و حقوقها را نسبت به سال قبلش کم کردند ما دچار ابهام نشیم و معطل قانون نباشیم. چقدر اینا دلسوزند وای….

  5. وقتی عده ای دیرتر بازنشسته شوند یعنی اشتغال جدید هم اتفاق نخواهد افتاد پس تعییر زیادی در وضعیت صندوق ها اتفاق نخواهد افتاد

    1. سلام .وقتی متوسط پنج سال آخر محاسبه بشود با این تورم هرساله حقوق بازنشستگی میشود حقوق چند سال پیش واین نوعی زرنگی بیمه است کشوری که هر ماه تورم داریم چه جوری میخواد با حقوق پنچ سال پیش متوسط بگیره

  6. سلام. امیدوارم خودتان متوجه شده باشید که چگونه حساب میشه ما که متوجه نشدیم!. البته قطعا ذینفع نیستید که قانونی رو می نویسید و یا میخوایید اجرا بشه که اینقد گنگ هست که کسی متوجه نشه و گرنه با آب و تاب توضیح می دادید. الهی همینجوری باهاتون حساب بشه!

    1. خیلی ساده دست تو جیب بازنشسته ها کردن. یعنی الان که میانگین حقوق دریافتی شخص در دوسال گذشته هست به میانگین ساله گذشته فرد تبدیل میشه. مثلا اگر شخصی الان با میانگین 20میلیونی بازنشسته میشده با قانون جدید حدودا 60درصد اون عدد رو میگیره و عددی حدود 12 میلیون دریافتیش میشه.

  7. تا رمانی که بازنشستگان را با توجه به سال بازنشسته شدن مورد محاسبه قز از می دهیدعدل را زیر سوال می برید.بیشتر فکر کنید .سه سال آخر خدمت برای محاسبه ی حقوق چه معنایی دارد.بازنشسته باید 90 در ضد حقوق شاغل همتراز خودش را با توجه به مدرک تحصیلی سنوات خدمت نوع خدمت محل خدمت را دریافت کند.بازنشستگان را آزار ندهید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام