فروشگاه کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

ر‍وزنامه خراسان: انتقال کارمندان به تهران آزاد شد

روزنامه خراسان در ستون ویژه‌های امروز نوشت:

در حالی که بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه هرگونه انتقال یا مأموریت به ‌استثنای مأموریت روزانه به کلان‌شهرهایی همچون تهران جز درباره مقامات و موارد خاص ممنوع شده بود، یک مقام مسئول ضمن ارسال نامه‌ای برای تعدادی از سازمان‌های دولتی متذکر شده با توجه به سوالات و پیگیری کارکنان دستگاه‌های مختلف درباره ادامه این ممنوعیت، بررسی ها نشان می دهد این حکم منقضی محسوب شده و کارمندان دولت می توانند با کسب موافقت دستگاه مبدا و مقصد به انجام انتقال، حتی به کلان‌شهرها اقدام کنند.

شناسنامه قانون:

در خبرهای ستون ویژه‌های امروز روزنامه خراسان، سطح مقام مسئول و استنادات قانونی اشاره شده، بیان نگردیده است. هر چند حکم بند (الف) ماده (65) قانون برنامه پنجم توسعه منقضی شده است، اما به نظر می‌رسد با توجه به عدم لغو کلیه مصوبات انتقال به کلان‌شهرها، همچنان ماده‌ (5) آيين‌نامه ايجاد تسهيلات جهت شاغلين دولتي متقاضي انتقال از تهران و كلانشهرها به ساير شهرهاي كشور (تصویبنامه شماره 93138/ت37909هـ مورخ 12/6/1386 هیأت وزیران) قابلیت اجرا دارد. مطابق این ماده:

«ماده 5- از تاريخ ابلاغ اين آيين‌نامه هر نوع انتقال و يا مأموريت از ساير شهرها به تهران ممنوع خواهد بود. موارد استثناء به تأييد معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور خواهد رسيد.»

در حال حاضر، با انحلال معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور، وظایف آن معاونت به سازمان اداری و استخدامی کشور محول شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام