کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

سناریوهای افزایش حقوق ۱۴۰۲ کارمندان در کمیسیون تلفیق

کمیسیون تلفیق فردا درباره میزان افزایش حقوق کارمندان تصمیم می‌گیرد/ سناریوهای افزایش حقوق ۱۴۰۲ کارمندان در کمیسیون تلفیق

شناسنامه قانون- سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از تعیین تکلیف میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در سال آینده در جلسه نوبت صبح فردا این کمیسیون خبر داد.

رحیم زارع در توضیح مصوبات نوبت عصر امروزکمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: تبصره ۱۲ لایحه بودجه مربوط به حقوق و دستمزد و معافیت های مالیاتی و به طور کلی دغدغه‌های کارمندان است؛ قرار شد کمیسیون در نشست صبح فردا در این باره تصمیم‌گیری کند.

به گزارش تسنیم، وی درباره پیشنهادهای نمایندگان در موضوع حقوق و دستمزد کارمندان در سال آینده گفت: برخی از نمایندگان پیشنهاد افزایش ۳۰ درصدی حقوق برای همه کارمندان در هر پایه ای را در سال آینده مطرح می کنند؛ برخی هم پیشنهاد افزایش ۳۱ درصدی و برخی دیگر پیشنهاد افزایش حقوق به صورت پلکانی را بیان می کنند که برای مبالغ بالا درصد کمتری افزایش لحاظ شود و برای مبالغ پایین مثلاً زیر ۱۵ میلیون تومان افزایش ۲۰ درصد اعمال شود و سقف افزایش هم همان ۳۱ درصد باشد؛ در نهایت کمیسیون فردا در مورد حقوق و دستمزد تصمیم گیری خواهد کرد.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

61 دیدگاه

  1. بنده کل حکمم ۸ میلیون هست،چطور با کسی که حکمش ۱۵ میلیونه باید هردو ۲۰ درصد افزایش داشته باشیم؟ من واقعا نمی‌دونم نمایندگان مردم و کارمندان بدبخت چی فکر میکنن؟ چون اکثر نمایندگان دکتر و استاد دانشگاه هستن متاسفانه افزایش حقوق رو بیشتر برای این دو قشر میدونن! مثلا علاوه بر ترمیم حقوق پاییز، ۱۵ درصد جهش علمی دادن یعنی چی ها؟
    اگه واقعا بفکر کارمندان با حقوق پایین (زیر ده میلیون) هستید حداقل ۳۰ درصد رو افزایش بدید و بقیه رو بصورت پلکانی معکوس افزایش بدید.
    هرچند مطمئنم فردا نمایندگان همون ۲۰ درصد افزایش رو تایید میکنن و باز افرادی مثل من ضرر میکنیم و افزایش ناچیزی خواهیم داشت و آنهایی که بیشتر میگیرن افزایش بیشتری دارن

  2. درود….ـافزایش حقوق بر مبنای درصد متناسب با تورم عاقلانه منطقی و قانونی است و عامل اصلی جلوگیری از مهاجرت نخبگان….البته علاوه بر افزایش حقوق درصدی متناسب با تورم برای حقوق های پایین هم مبالغ ثابتی حقوق ها را افزایش داد

  3. بااین افزایشهای غلط وتصمیم گیران بیسوادپس اینهمه سواددانشگاهی ومسئولیتهای سنگین چه میشودآیافردکم سوادچقدر می‌تواند مسئوليت قبول کند این افزایش کجاش عدالته

  4. هنوز جای سوال است که مردی که از همسرش جدا می شود یا همسرش فوت می شود و نفقه فرزندانش را می پردازد چرا حق عایله مندی ندارد و لی زنی که حتی کمتر از دو روز از ازدواج وطلاقش می گذرد می تواند حق عایله مندی بگیرد !!!!
    استدلال چیست
    حتی زنی که طلاق گرفته و نفقه فرزندانش را همسرش مر دهد از عایله مندی و اولاد هر دو برخوردار می شود
    مگر جنسیت موثر است !!!و اگر طلاق و ازدواج امری غیر قابل انتخاب برای زن نباشد و او قهرا باید در صورت طلاق حق عایله مندی بگیرد پس به زنان مجرد که هرگز ازدواج نکرده اند نیز بپردازید آنها که اصلا از نعمت داشتن فردی که مخارجش را بدهد محرومند پس فرق چیست !!!!!!!

  5. چرا افزایش عایله مندی و اولاد در نیمل دوم سالجاری برای مستمری بگیران تامین اجتماعی لحاظ نشد !نکند انها از نسل ایرانی نبودند یا معیشت انها مورد اهمیت دولت نبوده است .
    حق عایله مندی واولاد فوق العاده ای نیست که تبعیض در آن جایگاه قانونی داشته باشد .
    به فکر مردم باشید .

  6. چرا به “درصد” گیر دادن آخه؟؟؟؟؟
    میثم لطفی خیلی حرف خوبی زده. می‌گه رقم اضافه کنین که فاصله بین حداقل و حداکثر حقوق، هر سال هی بیشتر و بیشتر نشه.

  7. سلام ،کارمند مشمول خدمات کشوری که بیمه پرداز تامین اجتماعی بوده است و در نیمه اول سالجاری بازنشست شد در سال ۱۴۰۱ فقط ده درصد افزایش گرفت . آقای مسیول امیدورام در این دنیا وآخرت پاسخگوی عدم رعایت عدالت برای امثال ما باشید . ایا گناه کرده ایم که بیمه ما تامین اجتماعی بوده است تمام اقشار وصندوق ها چه ابتدای سال چه در نیمه دوم افزایش ترمیم حقوق داشته اند جز ما
    مسببین آن همین دولت است که ادعای عدالتش همه را با جراحی اقتصادیش در تورم خرد وخمیر کرده است .
    چه کسی باید حق ما را بدهد پاسخگو باشید !!!!

  8. چراهمسان سا زی ۹۰درصدی حقوق بازنشستگان که دربودجه جاری ۱۴همت دیده شدوامرانشد را دوباره به برنامه مصوب نشده هفتم توسعه ربط میدهید هدفتان کلاه گداشتن سربازنشستگان بخت برگشته است؟

  9. افزایش حقوق ناشی از رقم ثابت تبدیل به امتیاز و درصد کمی افزایش ضریب مناسب ترین و مناسب ترین میباشد چون آن مبلغ ثابت برای افراد با درآمد کمتر افزایش بیشتری را لحاظ مکند و درصد افزایش ضریب حقوق برای کارمندان با در آمد بالا بهتر است لیکن تلفیقی از دو حالت بهترین نوع افزایش حقوق است و هر دو طرف از این راضی خواهند بود.

    1. منم با نظر شما موافقم ولی کی به حرف من و شما میکنه
      نماینده ها به حساب نماینده ملتن ولی دریغ از یک نظرسنجی از کارمندان

    2. ولی جناب آقای حسینی عزیز وقتی ضریب ریالی افزایش جزیی داشته باشه مبالغ عیدی و پاداش و اضافه کار و ماموریت افزایش ناچیزی خواهند داشت دقیقا همانند اجرای ترمیم حقوق امسال

    3. ترمیم حقوق سالانه برای شاغلان باید بر اساس شایسته سالاری و متناسب با تحصیلات و تخصص و مسئولیت و سابقه کار باشد و برای بازنشستگان متناسب با شغل مسئولیت سابقه و تحصیلات و میزان مشارکت فرد در بیمه پردازی باشد

    4. جناب نظر شما کاملا در دراز مدت به ضرر همون حقوق پایین هست ، چرا که با افزایش به صورت ضریب قطعا در آینده همان که حقوقش پایینه بوده خود به خود بالا میاد.ولی متاسفانه در رقم ثابت شما سال بعد هیچ اثری از اون رقم ثابت را در حقوق سال بعد نخواهید دید و این بزرگترین خیانت در حق حقوق پایین هستش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام