آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

استقبال رییس سازمان اداری و استخدامی کشور از صاحبان اندیشه در حوزه جبران خدمات کارکنان

استقبال رییس سازمان اداری و استخدامی کشور از صاحبان اندیشه در حوزه جبران خدمات کارکنان/ داده‌ها در دولت نیازمند كیفیت‌بخشی و تحلیل درست است / حل مسائل كشور با نگاه فرابخشی صورت می‌گیرد

شناسنامه قانون- معاون رئیس‌جمهور بهم‌ریختگی در حوزه جبران خدمات کارکنان را بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: «مشکل در این است که در این زمینه قانون جامع نداریم و قوانین متکثر و متنوع هستند و بسیار استقبال می‌کنیم که صاحبان اندیشه در این حوزه وارد شوند و به ما یاری رسانند.»

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از روابط‌عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، این سازمان در هشتمین نشست «مماس»، ۱۰ بهمن با حضور میثم لطیفی؛ معاون رئیس‌جمهور، میزبان اندیشه‌ورزان بود.

باید بتوانیم با مسائل کشور مماس شویم

لطیفی؛ رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، ضمن ارائه گزارش از یک سال و نیم فعالیت‌های سازمان در حوزه نظام اداری، گفت: «ما در دولت وظیفه خود می‌‌دانیم طبق صحبت‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) ارتباط با جامعه دانشگاهیان و اندیشگاهی را مستمر حفظ کنیم تا بتوانیم با مسائل کشور مماس شویم و برای مشکلات راه‌حل ارائه کنیم.»

وی با تشبیه جامعه به قطار در حال حرکت، تصریح کرد: «کشور مثل قطار در حال حرکت است، با جمعیت ۸۵ میلیون نفر. اگر در دولت بخواهیم کار تاثیرگذاری انجام دهیم،‌ حتما باید بدنه اجرایی، جامعه نخبگان و اندیشکده‌ای کشور را با خود همراه کنیم تا اتفاق خوبی رقم بخورد و به تنهایی و بدون همراهی جامعه نخبگانی و دانشگاهی تغییری ایجاد نخواهد ‌شد.»

معاون رئیس‌جمهور افزود: «اگر در کشور مسئولان نگاه فرابخشی به مسائل داشته باشند و همه چیز را بخشی نگاه نکنند، مشکلات کشور حل خواهد شد.»

وی اتمام پنجره خدمات دولت ‌الکترونیک را مهم‌ترین کار برای خدمت‌رسانی به مردم دانست و تصریح کرد: «در سازمان اداری و استخدامی کشور، با جدیت هوشمند کردن خدمات دولت در حال پیگیری است. خدمات دولت احصا و شناسایی شده و در حال تکمیل شدن است که باید بتوانیم با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای هوشمندسازی خدمات، دولت را به اندازه یک آیکون در گوشی مردم آوریم، تا مردم به راحتی بتوانند بدون حضور خدمات دریافت کنند.»

تحلیل داده‌ها در چارچوب رویداد داده‌ورزی شهید باقری

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه قوانین مصوب مرکز آمار به دهه ۵۰ برمی‌گردد، گفت: «ما در حال حاضر داده‌هایی داریم که براساس خوداظهاری جمع‌آوری شده و این ضعیف‌ترین نوع داده است.»

لطیفی، داده‌های موجود را نیازمند کیفیت‌بخشی دانست و عنوان کرد: «برای بهره‌برداری از داده، نیازمند کیفیت‌بخشی آنها هستیم و کیفیت‌بخشی به غیر از تحلیل درست صورت نمی‌گیرد تا قابلیت انتشار پیدا کنند.»

وی برگزاری رویداد داده‌ورزی شهید باقری در سطح کارکنان را یکی از راه‌های دست یافتن به تحلیل از داده‌ها مطرح کرد و گفت: «با اعلام فراخوان رویداد داده‌ورزی شهید باقری در کل کشور، به دنبال یافتن بهترین تحلیل از داده‌ها هستیم و حتی به بهترین تحلیل جایزه‌ای هم تعلق خواهد گرفت.»

وجود بهم‌ریختگی در حوزه جبران خدمات کارکنان

دکتر لطیفی با اعلام اینکه حدود ۲۰ جلسه شورای حقوق و دستمزد برگزار شده و یکی از شلوغ‌ترین جلسات در سازمان به شمار می‌رود، گفت: «در این حوزه مشکلات و موانع جدی وجود دارد، عدم نگاه فرابخشی مسئولان دستگاه‌ها در این بخش موجب بروز مشکلات جدی شده است و هر کس عدالت در پرداخت را از دید خود تعریفی می‌کند.»

معاون رئیس‌جمهور بهم‌ریختگی در حوزه جبران خدمات کارکنان را بسیار زیاد عنوان کرد و گفت: «مشکل در این است که در این زمینه قانون جامع نداریم و قوانین متکثر و متنوع هستند و بسیار استقبال می‌کنیم که صاحبان اندیشه در این حوزه وارد شوند و به ما یاری رسانند.»

روسای اندیشکده‌ها در پایان نشست به ارائه نکات خود پرداختند. مدیران اندیشکده‌های پژوهش و نوآوری مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت، شبکه کانون‌های تفکر ایران، خانه اندیشه‌ورزان، ‌پژوهشکده دانشگاه شریف، پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی، مطالعات فناوری،‌ سیاست‌پژوهی و مطالعات راهبردی حکمت، شرکت توسعه ابزارها و روش‌های اسلامی ایرانی، موسسه مطالعات راهبردی فناوری اطلاعات، بنیاد توسعه فردا، مرکز توانمند‌سازی جامعه و حاکمیت، حکمرانی شریف، سیاستگذاری امیرکبیر، مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)،‌ حکمرانی و فناوری نرم فطن، اندیشکده محنا، شفافیت برای ایران، جهادی،‌ مرآت، حنان و سروا میهمانان سازمان اداری و استخدامی کشور در این نشست بودند.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
ایتا
eitaa.com/Shenasname
بله
https://ble.ir/Shenasname
سروش
splus.ir/Shenasname

14 دیدگاه

  1. حقوق کارکنان دولت باید یکسان باشد در ارگان های مختلف ( یعنی یک کارشناس یا مدیر یا نگهبان و … در هر کدام از ارگان های دولتی با مدرک تحصیلی و تخصص مشابه باید به یک اندازه حقوق دریافت کنند حالا با توجه به مضرات و عوارضی که آن شغل در همان ارگان برای شخص بوجود میآورد ارگان یا نهاد در همان زمینه به فرد خدمات رایگان ارائه دهد مثلا کارکنان پتروشیمی خدمات پزشکی و بهداشتی مخصوص خودشان را دریافت کنند یا کارکنان بهزیستی که با بیماران روانی و معلولیت و آسیب دیدگان سرو کاردارند خدمات رایگان مشاوره ای و روانشناختی و سلامت روان داشته باشند و امثالهم

  2. با سلام.بفرمایید راه ارتباطی با ایشان یا سازمان چگونه است.بنده حاضرم با حدود ۲۰ سال سابقه بعنوان یک کارشناس منابع انسانی (در مجموعه های دولتی و نیمه دولتی و خصوصی) در راستای طراحی یک سیستم جبران خدمت جامع کارکنان دولت همیاری داشته باشم.اما به لینک ارتباطی اشاره نشده است!

  3. دیگران هم بکنند آنچه مسیحا می کرد….
    دنیا چه کار می کند، اینها هم بکنند، والا اینهمه همندیشی و … فقط صرف وقت است، همه جا حقوق یک مهندس کامپیوتر یا برق از خیلی از مشاغل بالاتره، ولی اینجا همندیشی می کنند ببین که میشه رایزنی کرد، حقوق رشته های علوم انسانی را پایا پای دیگران کرد….علت اینهمه مهاجرت چیه!
    همین همندیشی ها…ببینید چندتا مهندس مهاجرت میکنه در قبال چندتا سایر رشته ها…

    1. اگر شما اطلاع ندارید به اطلاعتان برسانم در تمام دنیا رسته های بازرگانی و حقوق که از علوم انسانی هستند چند برابر مهندسین درآمد دارند ،متاسفانه در ایران برخی حس خود برتر بینی دارند ،در ثانی مطلب را نخواندی بحث جبران خدمات کارکنان هست مطلب بی ربطی نوشتی مهتدس

  4. یه زحمت بکشید آقای لطیفی اول جلوی این ورودهای بدون دلیل در ادارات بگیرید هر روز چند نفر به عنوان شرکتی بدون این که به حضورشان نیاز باشد جذب اداره می‌شوند با توصیه این نماینده و یا آن مقام نظارتی، خیلی از مشکلات حل خواهد شد،مگر با آوردن این افراد در ادارات مشکل بیکاری حل خواهد شد ؟ خیر فقط این وسط دولت زرر خواهد کرد و راندمان کاری پائین خواهد آمد ولی تعداد پرسنل زیاد خواهد شد .
    شما متاسفانه نمی‌خواهی یک جا جلوی این مشکلات رو بگیری چرا که تحت فشار شدید شرکت‌های و پیمانکاران با نفوذ این کشور قرار گرفتی، برادر من یک بار برای همیشه بیا این نیروهای شرکتی رو استخدام کن و بعد هم دستور بده برای هر استخدامی باید نیازسنجی بشه خودش خیلی از مشکلات حل خواهد شد و دست خیلی از افراد برای جذب نیرو کوتاه خواهد شد.
    حقوق و دست مزد را برای یک بار که شده در کشور یکسان کن و اگر قرار برای یک بانک و یا یک مجموعه وامی و یا مزایایی در نظر گرفته شود برای همه ادارات آن را نیز محقق کنید و اگر نتوانستی لطف کن برای یک مجموعه خواص آن را پرداخت نکن که خود این کار موجب دل خوری در پرسنل در ادارات دیگر خواهد شد .
    مبنای انتخاب مدیر در کشور به طور کامل قلط و فله ای میباشد،انتخاب مدیر در این کشور فقط یک چیز آن درست است آن هم همراه بودن با نظام در مابقی موارد سه چهارم مدیران هیچ توانایی در مدیریت ندارند یعنی علمش را ندارند و یا قدرت اجرایی ندارند و فقط دستور را اجرا می‌کنند ، اینجا در این مجموعه یک انقلاب نیاز است تا مشکلات حل شود و شما اینکاره نیستی و کاری از شما بر نخواهد آمد چون اگر هم این کار را بکنی کسی از شما حمایت نمی کند تنها خواهی ماند برادر من

    1. اکثر شرکتی ها که تعدادشونم کم نیست، با پارتی بازی اوردن، تازه چقدرم وقت گذاشتن که تبدیل وضعیتشون کنن که بعدها برای مدیر شدن و .. مشکل نداشته باشن…

  5. ارزیابی بهره وری ماهیانه بایستی صورت بگیره و حقوق هر ماه مطابق بهره وری انجام بگیره. لازمه از هر کس و هر سازمان نوع تعیین بهره وری اخذ گردد و اصلاح شود.
    هر سال تعدیل نیرو در تمام شرکتها و کارخانجات صورت گیرد و افراد با پایین ترین بهره وری از سیستم حذف شده و با جایگزینی نیروهای جوان و خلاق جایگزین گردند.
    تمام سهمیه بندی های ایجاد شده حذف گردد و افراد فقط بر اساس لیاقت و صلاحیتها بکارگیری شوند.

  6. تا وقتی دولت بجاییکه دستش را از جیب کارمندانش دربیاره و بکنه تو جیب ثروتمندانی که دوزار مالیات نمیدن هم بی عدالتی هست هم فساد اداری و هم نبود بهره وری

  7. سلام و وقت بخیر، به نظرم بهتر است در این خصوص ابتدا با تعريف کارایی و بهره وری نیروی انسانی در حوزه‌های کاری اعم از ادارات مختلف با فعالیت های گوناگون بصورت کارشناسی حجم کاری تعریف شود.
    ابتدا حداقل حقوق که با متوسط فعالیت یک فرد معمولی با حداقل مدرک تحصیلی (در شرایط فعلی دیپلم) در روز،هفته و ماه به میزان توان فرد متوسط تعریف شود.
    مرحله‌ی بعدی با مدارک تحصیلی، تلاش، نوآوری، مدیریت منجر به بهره وری واقعی و… هر کدامشان به میزان حداقل و حداکثر تعریف شود و حداکثر 3 برابر (بجای 7 برابر حداقل حقوق) در نظر گرفته شود و برای افرادی که حداقل و حداکثر بهره وری را دارند، کف و سقف پرداختی گذاشته شود.
    در نهایت، از روش‌های کسب درآمدهای نا متعارف خارج از سیستم اداری جلوگیری شود تا کارمندان دولت گزینه ای برای مقایسه کردن خود با فردی بیکار و یا کم تلاش با درآمد نجومی امکانپذیر نباشد. موفق باشید.

  8. جناب دکتر لطیفی عزیز دولت بیش از اندازه بزرگ شده واقعا روز به تامین اعتبار ووتامین مالی دررخصوص جبران خدمات نیازمند رقم های نجومی بودجه است و بجای اینکه دولت دستگاه سیاستگذار در زمینه اشتغال باشه متاسفانه طی دو دهه گذشته دولت تبدیل شد به دستگاه اشتغالزا و از ماهیت اصلی خودش دور شد و هر چه نفت می فروشیم باید با آن حقوق و دستمزد کارکنان دولت را بپردازیم تعداد کارمندان دولت با احتساب،رسمی پیمانی،قراردادی و نیروهای حجمی شرکتی به حدود سه میلیون و پانصد هزار نفر رسیده آیا مردم فقط در چند میلیون کارمند خلاصه میشود؟با این فربهی دولت دیگر نمی توان طرح های عام المنفعه اجرا کرد ،گویا هیچ برنامه عملی برای چابک سازی وجود ندارد و دولت و مجلس هر سازی می زنند مخالفت با آن می‌شود در اواخر سال ۱۴۰۰ کمیسیون اجتماعی مجلس بدنبال اجرایی کردن قانون بازنشستگی پیش از موعد مصوب سال ۱۳۸۶ بود تا بخشی از کارکنان با سابقه دولت را با هدف چابک سازی بازنشسته کند که وامصیبتای صندوق های بازنشستگی بلند شد و بل لابی مانع از به ثمر نشستن مصوبه کمیسیون شدند لذا با این حجم بالای نیروی انسانی دولت حداقل طی یک برنامه ۵ ساله باید ۵۰۰ هزار نفر از کارکنان سابقه بالا را بازنشسته کرد

  9. استاد عزیز، در تمام دنیا هزینه زندگی مبنای پرداخت هستش و نه هزار آیتم ببین، هم دولت ناراضی باشه، هم مردم و هم اهداف رو زمین باقی بمونه، الان رانت خواران نجومی بگیر هم از توره میخورن و هم از آخور . تو رو خدا همه پرداخت ها رو جمع کنید و یک پرداختش کنید. مدت خدمت هم سی سال کنید و فقط یک دریافت تا مرگ بگذارید نه اینکه من بازنشسته شدم از رانتی که زمان خدمت بدست آوردم الان با فراغت بال شروع کنم میوه اش رو بچینم و با شغل بعد از بازنشستگی چندین برابر حقوقم مجدد از اقتصاد برداشت کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام