اخبار اداری و استخدامی

تاریخ ثبت نام آزمون استخدام وزارت نفت ۱۴۰۱+ رشته های تحصیلی

تاریخ ثبت نام آزمون استخدام وزارت نفت ۱۴۰۱+ رشته های تحصیلی

شناسنامه قانون-  در گفت‌وگو با مدیر کل آموزش، برنامه‌ریزی نیروی انسانی و تحول اداری وزارت نفت، تاریخ ثبت نام آزمون استخدام وزارت نفت ۱۴۰۱ و رشته های تحصیلی مشخص شد.

به گزارش شناسنامه قانون، برگزاری آزمون استخدامی وزارت نفت از زمان استقرار دولت سیزدهم، یکی از اولویت‌های اصلی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی این وزارتخانه بوده و تمامی مقدمات لازم برای برگزاری بدون نقص این آزمون انجام شده است. اما چرا هنوز دفترچه آزمون استخدامی وزارت نفت منتشر نشده و شرایط شرکت در این آزمون اعلام نشده است؟ برای پاسخ به این سوال، با علی ستوده، مدیر کل آموزش، برنامه‌ریزی نیروی انسانی و تحول اداری وزارت نفت، گفت‌وگوی کوتاهی داشته‌ایم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

ثبت نام امریه وزارت نفت (طرح نظام) ثبت نام آزمون استخدام وزارت نفت ۱۴۰۱
ثبت نام آزمون استخدام وزارت نفت ۱۴۰۱

تاریخ ثبت نام آزمون استخدام وزارت نفت ۱۴۰۱+ رشته های تحصیلی

لطفا درباره علت طولاني شدن فرايند برگزاری آزمون استخدامي توضيح دهيد.

یکی از سیاست‌های معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت در دولت سیزدهم برای سال های آینده، با توجه به افزایش تعداد بازنشستگان و عدم جذب نیروی انسانی طی ۱۰ سال گذشته، تامین نیروی انسانی از طریق فراخوان عمومی و آزمون استخدامی است. بر همین اساس اداره کل آموزش، برنامه ریزی نیروی انسانی و تحول اداری از اواخر سال گذشته طی مکاتبه‌ای با مدیریت توسعه منابع انسانی شرکت‌های اصلی، درخواست کرد تا این شرکت‌ها نیازهای استخدامی خود را اعلام کنند. بنابراین علاوه بر تعیین وضعیت جذب نیروی انسانی فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت، آزمون توانمندسازی نیروهای قراردادی مدت موقت، تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر مشمول بند “و” ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه کشور و … نیاز شرکت‌ها دریافت و پس از موافقت مقام عالی وزارت با تعداد ۶۴۰۸ نفر، مراتب برای اخذ تائیدیه سازمان اداري و استخدامي كشور طي نامه شماره ۳۶۱-۲/۲۰ مورخ ۰۱/۰۵/۱۴۰۱ به سازمان مذکور ارسال شد. همزمان با ارسال نامه فوق، مکاتبه و هماهنگی‌های لازم با سازمان سنجش آموزش کشور جهت برگزاری آزمون برای آذرماه صورت گرفت. لکن سازمان اداری استخدامی کشور بررسی تعداد یادشده را منوط به تعیین تکلیف کلیه کارکنان مشمول ایثارگری اعم از مشمولین بند “و” ماده ۴۴ قانون برنامه پنجم توسعه کشور، بند “د” تبصره ۲۰ قانون برنامه و بودجه سال ۱۴۰۰ و قانون تمدید آن شامل مشمولین بند “و” تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ منوط کرد، بنابراین موضوع بررسی مجدد وضعیت نیاز در دستور کار شرکت‌ها قرار گرفت و متعاقباً نیاز احصاء شده شرکت‌ها یعنی تعداد ۵۰۸۵ نفر همراه با وضعیت آماری و تحلیلی استخدام / تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر طی نامه شماره ۳۵۲۶۲۵ مورخ ۲۷/۰۷/۱۴۰۱ از سوی معاون وزیر در توسعه مدیریت و سرمایه انسانی به سازمان اداری و استخدامی ارسال شد. پس از تشکیل جلسات کارشناسی و مدیریتی متعدد، شوراي صدور مجوز آزمون‌هاي استخدامي آن سازمان در تاريخ ۱۳/۹/۱۴۰۱ با حضور نمایندگان وزارت نفت تشكيل جلسه داد و بعد از تأييد موضوع، در تاريخ ۱۲/۱۰/۱۴۰۱ مجوز استخدام ۳۴۲۰ نفر (صرفاً برای مشاغل اصلی تخصصی و بخشی از نیازهای پشتیبانی تخصصی) از طریق فراخوان عمومی و برگزاري آزمون استخدامي، ابلاغ شد.

در حال حاضر وزارت نفت چه برنامه‌اي براي برگزاري آزمون استخدامي دارد؟

به دنبال ابلاغ مجوز سازمان اداري و استخدامي كشور در تاريخ ۱۲/۱۰/۱۴۰۱، جلسات هماهنگي با سازمان سنجش آموزش كشور به سرعت برگزار و مستندات و اطلاعات مورد نیاز به طور مستمر به آن سازمان ارائه شد. تاکید وزارت نفت بر برگزاری آزمون در اسفندماه بود، لكن با توجه به تاريخ صدور مجوز در دي ماه سال جاري و همچنين حجم فعاليت‌هاي سازمان مذكور براي برگزاري كنكور سراسري و قرنطينه‌ همكاران آن سازمان به دلیل برگزاری آزمون، متاسفانه طي فرآيند و برگزاري آزمون استخدامي وزارت نفت در اسفندماه سال جاري امکانپذیر نیست. با توجه به اینکه فروردین سال آینده با ماه مبارك رمضان همزمان است، ، روز جمعه ۲۹/۰۲/۱۴۰۲ با هماهنگي و مکاتبه رسمی با سازمان سنجش آموزش كشور، به عنوان تاريخ نهايي آزمون استخدامی وزارت نفت در نظر گرفته شده ‌است.

بر اساس برنامه ارائه شده از سوي سازمان مذكور، بررسی رشته‌های امتحانی از سوی دفتر آزمون سازي و روانسنجي انجام خواهد شد. همچنین با همكاري دفاتر ارتباطات نوين و فناوري اطلاعات سازمان سنجش، مقدمات تغذيه اطلاعات در پورتال فراهم شده است. در حال حاضر اقدامات اجرایی پیرامون جزئيات داده‌ها در حال انجام است و گام‌هاي اجرايي تا برگزاری آزمون با همكاري كليه شركت هاي اصلی وزارت نفت برداشته خواهد شد كه براين اساس در نيمه اول اسفندماه سال جاري ثبت نام آزمون استخدام وزارت نفت ۱۴۰۱ در سايت سازمان سنجش عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

مکاتبات، جلسات و هماهنگي‌هاي لازم با سازمان برنامه و بودجه کشور جهت اخذ تاییدیه منابع مالی مورد نیاز جهت تامین نیروی انسانی(حقوق و مزایا) برای سال آتی، با بنياد شهيد و امور ايثارگران و همچنين سازمان بهزيستي با توجه به الزامات قانوني مربوطه جهت اختصاص سهميه هاي ۲۵% و ۵% ايثارگران و ۳% سهیمه براي جذب معلولين گرامی( برای مشاغل خاص معلول پذیر) در حال انجام است.

شايان ذكر است، آگهي و دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدام وزارت نفت ۱۴۰۱ با همكاري مبادي ذيربط در كليه واحدهاي مربوطه خارج از صنعت نفت در حال نهايي شدن است كه به زودي منتشر و اطلاع رسانی گسترده در این خصوص صورت خواهد گرفت.

علت انتخاب سازمان سنجش به عنوان برگزارکننده آزمون استخدامی وزارت نفت چیست ؟

سازمان سنجش آموزش کشور، معتبرترین مرکز برگزاری آزمون‌های استخدامی و تحصیلی کشور است که علاوه بر مقبولیت عمومی، از حیث اعتبار آزمون‌ها و سرند افراد قوی از ضعیف نیز از جایگاه ممتازی برخوردار است .

کلیه فرایند ثبت نام آزمون استخدام وزارت نفت ۱۴۰۱، طراحی سوالات، پشتیبانی محل برگزاری آزمون در سراسر کشور، اخذ آزمون کتبی، بررسی و پردازش نمرات و اعلام نتایج آزمون و دعوت به مصاحبه ها از طریق آن سازمان انجام خواهد شد. ارزیابی‌های تکمیلی (مصاحبه‌های فنی تخصصی و …) توسط شرکت‌های اصلی وزارت نفت انجام و پس از جمع‌بندی نهایی، نتایج در اختیار سازمان قرار می‌گیرد تا پس از پردازش نهایی اطلاعات آزمون کتبی و ارزیابی های تکمیلی ، پذیرفته شدگان نهایی را تعیین و در این زمینه اطلاع رسانی کند.

به عنوان سوال آخر، بفرمایید آزمون استخدامی در چه مقاطع و رشته‌هاي تحصيلي برگزار خواهد شد؟

با توجه به مجوز صادره، آزمون استخدامی در مقاطع كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد رشته‌هاي فني و مهندسي مرتبط با نیاز صنعت نفت و تعداد محدودي در رشته‌هاي کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های حقوق، مديريت صنعتي و مديريت بازرگاني برگزار می‌شود که جزئیات آن در آگهی ثبت نام آزمون استخدام وزارت نفت ۱۴۰۱ ذکر خواهد شد.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
ایتا
eitaa.com/Shenasname
بله
https://ble.ir/Shenasname
سروش
splus.ir/Shenasname

16 دیدگاه

  1. لطفا رشته های تاسیسات و مکانیک و کامپیوتر هم بزارید چون اینها هم مرتبط هستن و شرط سنی رو بردارید اینجوری خب معلومه اکثریت نمیتونن شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام