آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

جزییات افزایش پلکانی حقوق سال ۱۴۰۲ کارکنان دولت/ توضیحات در خصوص جذب نیروهای شرکتی

جزییات افزایش پلکانی حقوق سال ۱۴۰۲ کارکنان دولت/ توضیحات در خصوص جذب نیروهای شرکتی

شناسنامه قانون- رییس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: در موضوع حقوق کارمندان طی سال آینده افزایشی اجرایی خواهد شد که موجب تورم نشود، زیرا افزایش نرخ تورم خط قرمز دولت است.

به گزارش شناسنامه قانون، میثم لطیفی در حاشیه مراسم پایان دوره آموزشی و ارزیابی ویژه جذب نخبگان در دستگاه های اجرایی، درباره افزایش حقوق کارمندان در سال آینده، اظهارداشت: پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان را در ۱۷ بند متناسب با دستور رییس جمهور در عادلانه سازی حقوق آماده و در دولت مطرح کردیم.

وی افزود: این فرآیند پیچیده و طولانی مدت است و مقاومت هایی در برخی دستگاه ها نسبت به این بحث وجود دارد، اما با توجه به حمایت های رییس جمهوری پیشنهاد دادیم بخشی که خارج از حکم کارگزینی کارکنان دولت است بر اساس آیین نامه ای که توسط سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه تهیه می شود بر اساس ارزیابی عملکرد و بهره وری کارکنان باشد.

رییس سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: این افزایش حقوق بر اساس آنچه که در حکم است اعمال می شود البته اینکه منجر به تورم نشود نیز مدنظر قرار می دهیم.

لطیفی بیان کرد: افزایش حقوقی که منجر به تورم شود خطر قرمز ما است؛ چون آنچه برای مردم اهمیت بیشتری دارد تورم است و افراد دغدغه دارند که اگر افزایش حقوقی هم صورت نمی گیرد اشکال ندارد؛ اما تورم نداشته باشیم.

وی گفت: افزایش حقوق به صورت پلکانی است و سه سناریو برای افزایش حقوق کارمندان در نظر گرفته ایم سناریو اول این است که دستمزد همه کارکنان ۲۰ درصد افزایش یابد و سناریو دیگر این است که متناسب با دهک های درآمدی در کارکنان دولت عدد ثابت را برای کارمندان در نظر بگیریم طبق رقمی که در آذرماه اعلام شد.

وی ادامه داد: مجموع این رقم را می خواهیم با توجه به درآمدهای دولت از ۲۰ درصد افزایش نیابد؛ اما از سوی دیگر توزیع حقوق را به نفع افرادی که درآمد کمتری دارند را تغییر دهیم.

جذب نیروهای شرکتی باید متناسب با نیاز دستگاه باشد

رییس سازمان اداری و استخدامی درباره جذب نیروهای شرکتی بیان کرد: ما با اینکه کارکنان مورد نیاز را با اولویت نیروهای شرکتی تعیین کنیم منعی نداریم البته ملاحظاتی را باید مورد توجه قرار دهیم.

لطیفی تاکید کرد: نخست اینکه نیاز واقعی دستگاه ها باید مشخص شود؛ زیرا شرکت ها بر اساس نیاز واقعی شرکت ها جذب نیرو نداشتند. دیگر اینکه ساختار اداری دستگاه های اجرایی بر اساس ساختاردهی متناسب سازی شود، کارسنجی، زمان سنجی در دستگاه ها انجام شود.

وی ادامه داد: برآورد دقیق تعداد نیروهای شرکتی در دستگاه های اجرایی مشخص شود؛ زیرا دستگاه ها برای تامین نیروی انسانی با شرکت قرارداد می بندند و آن شرکت برای انجام خدمت می تواند از ۱۰ نفر با یک سطح از بهره وری استفاده کند یا از ۳۰ نفر با سطح دیگری از بهره وری استفاده کند.

معاون رییس جمهور اظهار کرد: بایستی متناسب با نیاز واقعی و بهره وری دستگاه های اجرایی و اینکه هزینه های دولت افزایش نیابد نسبت به جذب نیروهای شرکتی اقدام کنیم و این محل بحث در مجلس شورای اسلامی است.

لطیفی گفت: تا زمانی که در بحث بهره وری و کارسنجی نیروهای شرکتی برآورد دقیقی نداشته باشیم و اگر بخواهیم به صورت قاعده کلی جذب حداکثری داشته باشیم نتیجه ای جز افزایش هزینه ها و کاهش بهره وری نخواهد داشت و مطلوب مردم نیست زیرا مردم دولت چابک، خدمتگزار و در دسترس می خواهند بود.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

20 دیدگاه

  1. چرا با آزمون و شرایط عادلانه استخدام نمی کنید و همیشه دنبال رانت و پارتی و رشوه و بی عدالتی هستید
    اکثر نیروهای شرکتی با پارتی بازی و ناعادلانه سر کار اومدند
    و اونی که پارتی نداره فقط باید نظاره گر بی عدالتی باشه
    متاسفم

  2. جناب آقای لطیفی لطفا از مخالفت با تصویب طرح ساماندهیکارکنان دولت کوتاه بیایید میلونها خانواده چشم انتظار تصویب این طرح هستند تا خیالشون برای یه زندگی حداقلی اسوده بشه .تو این اوضاع باعث بریدن نو خانواده ها نشید
    بنده الان نیروی طرحی غیر ایثارگر هستم با چندین سال سابقه قراره از دستگاه بیرونم کنن در صورتی که کسانی که ایثارگر بودن با چند ماه سابقه رسمی شدن این اگه تبعیض نیست پس چیه !؟
    منکر کمک به ایثار گران و خانواده شهدا نیستیم
    اما مردم عادی هم درسته جنگ نرفتن ولی از هر راهی به کشور عزیزمون خدمت کردن چرا همه چیز برای ایثارگران پس ما جز این کشور نیستیم !؟
    قابل توجه مسئولین هیچ پست و مقامی نمیاند جز خدمت صادقانه به خلق خدا
    عاقبت همه ی ما دو متر خاک هست پس عادل باشیم و تا میتوانیم در کاری که به ما سپرده میشه به نفع افرادی کم بضاعت کار کنیم .
    به امید پیروزی حق بر باطل??

  3. تورم خط قرمز ما است
    یعنی اگر در سال آینده بیست درصد اضافه کردیم نباید تورم بیش از آن باشد
    مگر تورم امسال تابع دستور شما بوده که سال آینده باشد امسال شصت درصد تورم بود حقوق کارکنان را یک سوم تورم افزایش دادید
    واقعا این اصول ابتدایی را درک نمی کنید یا خودتان را به خواب زده اید ؟

  4. تخصص و مهارت منو در اداره خودمون نیروی رسمی نداره. من حتی خودم برای ورود به این دستگاه اقدام نکردم خودشون بهم گفتن بیا اینجا کار کن. الان ۸ ساله من توو این اداره کار میکنم بعد مجلس و دولت محترم یه حرفی انداختن دهن ادارات به اسم ساماندهی نیروهای شرکتی که هر وقت میگیم آقا تکلیف منو روشن کنید میگن طرح ساماندهی …
    نور چشمی‌هاتون توو ادارات اصلا کار هم نمیکنن اما با شش ماه سابقه رسمی قطعی شدند اونوقت برای یه قرارداد انجام کار معین برای شرکتی با ۱۰ سال سابقه هزار مدل انگولک می‌کنید. یه بار بگید چنین طرحی نداریم نخواهیم داشت تمام چرا دیگه به شعور ما توهین میکنید

  5. اقای لطیفی چرا کسی اسمی از ایثارگران موظفی نمیبره به قول اقای قالیباف میری تو یه اداره یه رسمی اون شرکتیه رسمی ۲۰ میلیون حقوق میگیره شرکتی ۶ میلیون این میشه عدالت بعد نیرو داریم با یک سال سابقه رسمی میشه نیرو داریم با ۲۰ سال فقط باید نگاه کنه اینم عدالته

  6. سلام،اگه کاری کنید ک حقوق ی باتجربه با ی تازه وارد یکی بشه عین بی عدالتیست تورمی ک شما بدلیل بی تدبیری بوجودآوردید شامل همه میشه پس باید حقوق معادل تورم برای همه یکسان اعمال بشه،درضمن تا وقتی مشکلات با جامعه جهانی حل نشه هیچ فرمولی مشکل گشا نیست همانطور ک تا الان نبوده کجا دیدید حقوق بالا بره مشکلات بیشتر بشه

  7. سلام وقت بخیر. بنده پدر شهید ترور از سال 98 شاغل در واحد حراست فاز 2 پالایشگاه آبادان هستم طبق بخشنامه ابلاغی بنده رو پالایشگاه آبادان بایدجذب و رسمی کنند ولی یه بار به من میگن پروژه ای هستم و این بخشنامه شامل من نمیشه یه بار میگن بخشنامه شاملم میشه ولی باید از وزارت نفت برای جذب من تعین تکلیف بشه و الان سرگردانم و نمیدونم باید چکار کنم . لازم بذکر هست که از بین ۵هزار نیروی شاغل در فاز 2 فقط من یک نفر پدر شهید هستم . الان من باید چکار کنم کجا برم تا مشکلم برطرف بشه؟

    1. جناب لطیفی تبدیل وضعیت ایثارگران به رسمی با یک سال سابقه ملاحظاتی نبود ولی برای غیر ایثارگری که ۱۵سال عمرش را برای خدمت تو اداره گذاشته باید ملاحضات باشه واقعا که این اصلا عدالت نیست که شما از آن دم می زنید .

  8. تورم ۵۰درصد،دلارم احتمالای بالای۵۰تومن،زلاهم احتمالا بالای ۲تومن اونوقت افزایش حقوق حداکثر بیست درصد.
    آقایان مسول نظام کمی اون مغزتون روبه کاربندازید یک کارمندی که حقوقش بالاتره لابد سنواتش،مدرک تحصیلیش،مدیریت ومنطقه محروم داره کارمیکنه.احتمالا ۲۰تا۳۰ سال ازعمرش توی اون کار صرف شده و حالاشما میایید به نام عدالت درپرداخت کسی که سال اول کاریشه ومدرک پایین سن کمتر حقوقشو بیشتر اضاف میکنید.
    این بود مفهوم بهره وری؟
    در ضمن برخی کارمندان دولت مانند آموزش وپرورش فقط همون حکم کارگزینیشونه وچیزی به نام رفاهیات ،شب یلدا،عیدی،روز پدر،روزمادر،روزمعلم ندارن.
    عدالتی توی این مملکت درکارنیست

  9. اقای لطیفی عزیز کدام سازمان یا دستگاه اجرایی کیلویی نیرو جذب کرده؟ بر فرض مثال و به قول شما یه نفر با سابقه پانزده بیست سال مگه امکان داره سلیقه ای باشه مگا دستگاه نظارتی نبوده تا عکس العمل نشون بده ؟!تعجبم از شما دوستان یه دفعه آب پاکی رو بریزین رو دست مردم بگین اصلا موضوع تبدیل وضعیت کنسل شده همه راحت شن .روز بروز داره شرایط سخت تر میشه در یه دستگاه دولتی دو ماه سه ماه حقوق پرسنل شرکتی رو نمیدن اصلا خیالی هم نیس با این وضعیت تورم پس چرا برخوردی با دستگاههای مربوطه جهت دیرکرد حقوقای شرکتیها نمیشه ؟؟؟؟ اعتراض هم میکنی میگن به ما ربطی نداره شما شرکتی هستین وقتی کار باید انجام بشه میگن شما نیروی مایید وظیفتون هست کار بکنید شما بعنوان رئیس سازمان اداری و استخدامی توضیح بدین . یادتون نره سفارش مولا علی علیه السلام رو که فرمود کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام