آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

میثم لطیفی: استخدام یک هزار نخبه در سال جاری و ۵ هزار نخبه در سال آینده در نظام اداری

استخدام یک هزار نخبه در سال جاری و ۵ هزار نخبه در سال آینده در نظام اداری

شناسنامه قانون- رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ضمن اعلام برنامه استخدام یک هزار نخبه در سال جاری و ۵ هزار نخبه در سال آینده در نظام اداری، تأکید کرد: نخبگان پرچمدار تحول در اداره و نظام اداری كشور در گام دوم انقلاب اسلامی هستند

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از سازمان اداری و استخدامی کشور، اختتامیه نخستین دوره آموزشی و ارزیابی ویژه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی، ۲۹ آذرماه با حضور لطیفی؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان و جمعی از نخبگان در مرکز آموزش مدیریت دولتی برگزار شد.

استخدام یک هزار نخبه در سال جاری و ۵ هزار نخبه در سال آینده در نظام اداری

لطیفی با بیان این‌که در سالیان گذشته یک الگوی حکمرانی در دنیا غالب بوده است، گفت: این الگو که با فراز و فرودهایی همراه بوده، نیازمند تغییر و دگرگونی است و ما نیز می‌توانیم در این پیچ تاریخی نقش‌آفرینی متمایز و ممتازی داشته باشیم.

وی از نخبگان خواست که نگاه شخصی و حتی سازمانی نسبت به مسائل نداشته باشند و گفت: شما می‌توانید در نظام اداری تحول‌آفرین باشید. خود را پرچم‌دار تحول در این حوزه بدانید. به این باور داشته باشید که می‌توانید منشأ اثر باشید. از طریق تیم‌سازی و شبکه‌سازی تلاش کنید و تحول‌خواه بمانید.

معاون رئیس‌جمهور خطاب به مدیران و مسولان خاطرنشان کرد: جذب نخبگان باید به درستی و البته سریع انجام شود و اجازه ندهیم که نخبگان در دستگاه اداری هضم شوند؛ اینها باید منشا تحول باشند و ایده هایشان جدی گرفته شود.

لطیفی با اشاره به این‌که امسال یک هزار نخبه در دولت به کار گرفته می‌شوند، از جذب ۵ هزار نخبه در نظام اداری در سال آینده خبر داد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: باید تعاملات لازم با کشورهای همسایه و همسو را داشته باشیم و از آن با عنوان دیپلماسی اداری پیگیر هستیم.

لطیفی بر اهمیت دیپلماسی اداری تأکید کرد: پیگیری دیپلماسی اداری و استفاده از تجارب منطقه و کشورهای همسایه در حوزه اداری و اشتراک تجربیاتمان یک برنامه مهم است که با توجه به سیاستهای دولت سیزدهم برای توسعه با کشورهای همسایه آن را پیگیری می کنیم.

دوره آموزشی و ارزیابی نخبگان فرصتی برای ادای دین به مطالبات رهبر انقلاب بود

علیخان‌زاده، رئیس امور جذب، به‌کارگیری و رشد در مراسم اختتامیه دوره آموزشی و ارزیابی ویژه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی با عنوان طرح شهید مصطفی موسوی که امروز (۲۹ آذر) برگزار شد، گفت: این دوره آموزشی فرصتی برای ادای دین به مطالبات رهبر انقلاب بود.

وی افزود: در خصوص جذب نخبگان بر اساس تاکیدات رهبر انقلاب و ریاست جمهوری از یک سال گذشته آیین‌نامه‌ای تدوین و ابلاغ شد و سپس فرایند جذب از طریق انتشار فراخوان عمومی توسط بنیاد ملی نخبگان، آغاز شد. در ادامه هم دوره ارزیابی و آموزشی برای متقاضیان برای نخستین بار در کشور برگزار شد.

علیخان‌زاده خاطرنشان کرد: هدف برگزاری دوره آموزشی و ارزیابی، آماده‌سازی نخبگان برای ورود به سازمان‌ها و ادارات است، تا مسائل تخصصی را بدانند و جایابی مناسب صورت گیرد.

وی اضافه کرد: بر اساس فراخوان اعلام شده، افراد نخبه امتیازات لازم را کسب کردند و برگزیدگان به سازمان اداری و استخدامی معرفی شدند.

نخستین گروه نخبگان ورودی به دولت طلایه‌داران این عرصه هستند

رئیس بنیاد ملی نخبگان با تشبیه نخستین گروه نخبگان ورودی به دولت، به طلایه‌داران این عرصه، گفت: اگر شما درست عمل و مسیر را خوب طی کنید، جریان ورود نخبگان به ادارات و دستگاه‌های دولتی را تسهیل خواهید کرد و اگر خوب عمل نکنید این جریان ابتر خواهد ماند، پس مسئولیت شما زیاد و حساس است.

دهقانی در آیین اختتامیه دوره آموزشی و ارزیابی نخبگان که امروز (۲۹ آذر) در مرکز آموزش مدیریت دولتی برگزار شد، گفت: آدم‌های یک سازمان اداری به چند دسته آدم‌های «حیاتی»، «ذی‌قیمت»، «مفید»، «معمولی» و «مضر» تقسیم می‌شوند. آدم‌های حیاتی در بالاترین سطح نظام اداری قرار دارند و نخبگانی که به این سیستم‌ها ورود می‌کنند باید به آدم‌های حیاتی آن تبدیل شوند.

وی افزود: به لطف خدا و همت سازمان اداری و استخدامی و بنیاد ملی نخبگان، جریان ورود و جذب نخبگان در دستگاه‌های دولتی آغاز شد و این اتفاق را باید به فال نیک گرفت.

رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: شما باید خود را استعداد برتری بدانید که به دنبال کشف استعدادهای دیگر و ظرفیت‌های جدید خود و اثرگذاری در سازمان مربوطه هستید. به نظر بنده بهترین تعریف نخبگی را مقام معظم رهبری داشتند که «نخبگان را استعدادهای برتری می‌دانند که با تلاش و همت خود و به مدد الهی به دنبال اثرگذاری هستند».

وی، تواضع، مردم‌داری، و اخلاق را نخستین شرط نخبگی دانست و گفت: حداقل یک تا دو سال ابتدایی کار خود در ادارات دولتی را صرف یادگیری و کسب تجربه کنید و تعاملات خود را با افراد باتجربه و اثرگذار ادارات افزایش دهید و بعد به دنبال پیدا کردن جایگاه و شکوفا کردن استعدادهای خود باشید. در غیر این صورت سرخورده خواهید شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری با تشبیه نخستین گروه نخبگان ورودی به دولت، به طلایه‌داران این عرصه، گفت: اگر شما درست عمل و مسیر را خوب طی کنید، جریان ورود نخبگان به ادارات و دستگاه‌های دولتی را تسهیل خواهید کرد و اگر خوب عمل نکنید این جریان ابتر خواهد ماند. پس مسئولیت شما حساس است.

وی ادامه داد: برای ورود به نظام اداری به شما چند توصیه دارم، اول اینکه حتما با نگاه یادگیری و آموزش به سیستم وارد شوید، سپس از ورود به جریان ضربه زننده روزمرگی دوری کنید و در نهایت اینکه به وضعیت موجود راضی نباشید و تحول و تغییر در بالاترین سطح دستگاه را دنبال کنید. همین اقدامات شما را به آدم‌های حیاتی سازمان تبدیل خواهد کرد.

وی افزود: بزرگ‌ترین آفت نخبگی عافیت‌طلبی است. شما باید برای تبدیل شدن به آدم حیاتی دستگاه و اداره‌ای که در آن فعالیت می‌کنید، تلاش کنید و مفید باشید.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، بهترین مسیر شکوفایی و توسعه کشور را استفاده از نخبگان و استعدادهای برتر در سطح مدیریتی و حاکمیتی کشور دانست و افزود: امسال ورود یک هزار نخبه به دستگاه‌های دولتی کلید خورد که مشتری اصلی آن را وزارت نیرو تشکیل می‌دهد و امیدواریم سال آینده این عدد به ۵ هزار نفر برسد.

گفتنی است، در جریان نخستین دوره آموزشی و ارزیابی ویژه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی تحت عنوان طرح شهید مصطفی موسوی، در راستای تاکید مقام‌ معظم رهبری (مدظله العالی) و در اجرای وعده‌های دولت مردمی سیزدهم، گروه نخست نخبگان بر اساس شیوه‌نامه شناسایی استعدادهای برتر به منظور جذب در دستگاه‌های اجرایی کشور، با مشارکت بنیاد ملی نخبگان، نخستین دوره آموزش و ارزیابی را گذراندند و آماده به‌کارگیری در دستگاه‌های اجرایی هستند.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام