آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

اجرای دوره دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری تا پایان دولت دوازدهم

معاون اول رییس جمهور: اجرای دوره دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری تا پایان دولت دوازدهم به طول خواهد انجامید

شناسنامه قانون | 201808106953952273

جلسه شورای عالی اداری ظهر امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

دكتر اسحاق جهانگيري گفت: نظام اداري كشور كه با هزينه هاي فراواني همراه است در صورتي موفق است كه مسير توسعه كشور را هموار ساخته و منجر به افزايش رضايتمندي مردم شود.

معاون اول رييس جمهور با قدرداني از سازمان اداري و استخدامي كشور بخاطر پيگيري و اجراي برنامه جامع اصلاح نظام اداری، خاطر نشان كرد: اجراي نخستين برنامه جامع اصلاح نظام اداري با دستاوردها و توفيقاتي همراه بود و دوره دوم اين برنامه كه برنامه اي سه ساله است و تا پايان دولت دوازدهم به طول خواهد انجاميد نيز بايد با جديت پيگيري و اجرايي شود. 

وي يكي از مهمترين اهداف توسعه دولت الكترونيك را افزايش رضايتمندي شهروندان عنوان كرد و گفت: توسعه دولت الكترونيك بايد ضمن ايجاد شفافيت در فرايندهاي اداري كشور، بستري فراهم كند تا شهروندان با آسايش و آرامش بيشتر از خدمات دولت بهره مند شوند. 

دكتر جهانگيري همچنين با تاكيد بر اهميت قانون دسترسي آزاد به اطلاعات و اينكه همه دستگاه ها بايد مكلف شوند براي اجراي مطلوب اين قانون، اطلاعات خود را در سامانه مربوطه وارد كنند، خاطر نشان كرد: دولت آيين نامه اين قانون كه مصوب سال 1388 بود را تصويب كرد و امروز هم دولت در حال تدوين لوايح شفافيت و تعارض منافع براي ارائه به مجلس شوراي اسلامي است كه اين دو لايحه گام هايي موثر در جهت مبارزه با فساد و سالم سازي اقتصاد كشور خواهد بود. 

معاون اول رييس جمهور افزود: رسانه ها و مطبوعات نيز نقش بسيار پراهميتي در شفاف سازي و پيشگيري از فساد دارند كه لازم است از رسانه هايي كه در چارچوب قانون در زمينه مقابله با فساد فعاليت دارند، حتماً حمايت شود. 

در اين جلسه كه وزير دادگستري، استاندار آذربايجان شرقي و رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران نيز حضور داشتند، معاون رييس جمهور و رييس سازمان اداري و استخدامي كشور گزارشي از اقدامات صورت گرفته در دوره اول برنامه جامع اصلاح نظام اداري ارائه كرد و سپس به تشريح جزئيات دومين برنامه جامع اصلاح نظام اداري كه براي سالهاي 1397 تا 1399 تدوين شده پرداخت. 

براساس اين گزارش، دومين برنامه جامع اصلاح نظام اداري در بازه زماني سه ساله 1397 تا 1399 داراي ده بخش است كه عبارتند از: مهندسي نقش و ساختار دولت، توسعه دولت الكترونيك و هوشمند سازي اداري، ارائه خدمات در فضاي رقابتي، مديريت سرمايه انساني، بهبود نظام ها و فناوري هاي مديريتي، توسعه فرهنگ سازماني، صيانت از حقوق شهروندان در نظام اداري، ارتقاء پاسخگويي، شفافيت و مقابله با فساد در نظام اداري، مديريت بهره وري نظام اداري و اجرايي كشور و نظارت و ارزيابي. 

در ادامه اين جلسه رييس سازمان اداري و استخدامي كشور گزارشي از پيش نويس نظام نامه مديريت توسعه فرهنگ سازماني ارائه كرد كه پس از بحث و تبادل نظر،‌ با آن موافقت شد.

 

مطالب مرتبط:

– برنامه جامع اصلاح نظام اداری- دوره دوم (سال‌های 99-1397)

– نظام نامه مديريت توسعه فرهنگ سازمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام