اخبار اداری و استخدامی

درخواست تغییر مبانی محاسبه فوق ‌العاده ویژه ۵۰ درصدی کارکنان غیرهیئت علمی وزارت علوم

درخواست تغییر مبانی محاسبه فوق ‌العاده ویژه ۵۰ درصدی کارکنان غیرهیئت علمی وزارت علوم

شناسنامه قانون- وزیر علوم در نامه‌ای به رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور خواستار طرح و تصویب افزایش حقوق کارکنان غیر هیات علمی از طریق تغییر مبانی محاسبه فوق ‌العاده ویژه ۵۰ درصدی آنها در شورای حقوق و دستمزد شد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از عرشه آنلاین، در قسمتی از این نامه آمده است:

«با توجه به مفاد قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری و پیش‌بینی ۷۰هزار میلیارد ریال اعتبار برای افزایش ۵۰ درصدی فوق‌العاده ویژه کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی، با عنایت به این‌که فوق‌العاده ویژه کارکنان مجموعه آموزش عالی تاکنون بدون هیچ‌گونه افزایشی از سال ۱۳۹۰ و بر خلاف سایر دستگاه‌های اجرایی، صرفاً براساس ضریبی از حقوق رتبه و پایه تعیین و پرداخت شده‌است.

خواهشمند است دستور فرمائید به‌منظور حفظ و نگاه‌داشت منابع انسانی با توجه به وظایف تخصصی و حساسیت کار و رفع بخشی از مشکلات معیشتی کارکنان غیر هیئت علمی (یاوران علمی) نسبت‌به افزایش حقوق فوق‌العاده که ویژه مزبور از طریق اصلاح نحوه محاسبه آن براساس ۵۰ درصد حقوق رتبه و پایه فوق‌العاده‌های مندرج در حکم کارگزینی (همانند نحوه محاسبه و پرداخت آن در دیگر قوانین) برای طرح و تصویب در شورای حقوق و دستمزد اقدام لازم صورت گیرد.»

گفتنی است، مطابق قانون ترمیم حقوق اختیارات شورای حقوق و دستمزد و هیئت وزیران صرفاً در افزایش «فوق‌العاده ویژه موضوع بند (۱۰) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری» شناخته شده است. و در صورت پذیرش چنین تفسیر موسعی در خصوص دستگاه‌های اجرایی غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، مواردی از جمله افزایش فوق العاده ویژه کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت به ویژه شهرداری‌ها هم باید لحاظ شود.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

28 دیدگاه

  1. باسلام و احترام و تشکر از وزیر محترم علوم ، با توجه به اینکه کارمندان شاغل در دانشگاه ها ،کمترین دریافتی وحقوق را نسبت به سایر ارگانها دارند ،خواهشمند است برای حفظ آبروی این قشر از کارمندان نزد خانواده و فرزندانشان بخاطر فشار اقتصادی،خواهشمند است ترتیبی اتخاذ کنید تامبانی محاسبه فوق العاده ویژه 50درصدی کارکنان غیر هیئت علمی تغییر یابد

  2. با سلام اقدامی بسیار پسندیده و در مسیر عدالت در پرداخت می‌باشد واقعا مبلغ دریافتی همکاران وزارت علوم و سازمانهای وابسته در میان کارمندان کشور بسیار پایین می‌باشد

  3. سلام
    امیدواریم شورای محترم حقوق دستمزد با توجه به حقوق کارمندان وزارت علوم که از کمترینهای حال حاضر است با نامه وزیر محترم علوم موافقت فرمایند.

    1. با سلام و احترام
      واقعا حقوق کارمندان غیر هیات علمی وزارت علوم بسیار پایین هستش و کفاف یک هفته زندگی رو بیشتر نمیده. انشاالله که موافقت خواهد شد.

  4. با سلام
    اینجانب کارمند رسمی قطعی دانشگاه شاهد با 23 سال سابقه کار هستم.
    متاسفانه هنوز دریافتی اینجانب زیر خط فقر می باشد.لذا خواهشمند است در خصوص افزایش حقوق کارکنان وزارت علوم اقدام عاجل بفرمایید.
    با تشکر

    1. تشکر ازوزیر علوم ،کارکنان غیر هیات علمی دانشگاه‌ها بسیاردرمضیقه هستند ،آبرویشان دربین سایر اقشار حقوق بگیر وخانواده درخطر است

  5. از سال 91 محاسبه فوق العاده ویژه ثابت بوده
    فوق العاده خاص هم کارکنان وزارت علوم ندارند نحوه محاسبه باید عادلانه باشد و ضریبی از حقوق هیات علمی تعیین شود.

  6. کار در کنار اعضا هیات علمی که پیشتاز علم جامعه هستند و جلوتر از سایر ارگانها به روشهای نوین کاری رو می آورند فشار مضاعفی به یک کارمند می آورد که کمتر کارمندی با آن مواجه است اما کارمندان دانشگاهها از خیلی امکانات و درآمدها محرومند و قیاس آنها با شهرداری که از عوارض درآمد دارد قیاس مع الفارغ است

    1. با سلام و احترام
      شهرداری ها با یک قرن که از تشکیل آنها و 70 سال که از تصویب قانون شهرداری ها می گذرد طبق ماده 55 قانون شهرداریها وظایف متعددی بر دوش خود دارند که با پیشرفت جامعه این وظایف تغییر کرده ولی همچنان قوانین حقوق و دستمزد ای نهاد بیش از 60 سال هیچ تغییری نداشته است از آنجایی که این نهاد اجرایی عمومی- غیر دولتی وظایف متعددی حتی بیشتر از بسیاری از نهادها (از جمله دانشگاه که وظایف تک یا دو بعدی تربیت دانشجو و تولید دانش) را بر دوش دارد بدون گرفتن حتی هزینه خدمات خود از قبل، همچنان به دادن خدمات نظافت، آسفالت، تملک، احداث پارک و… ادامه می دهد، کدام نهاد اول خدمات ارائه می دهد بعد در گذر زمان هر وقت گذر شهروند به شهرداری افتاد عوارض نوسازی، تفکیک، بهای خدمات، جرایم تخلفات ساختمانی و… را بعدا تسویه حساب می کند، قرار نیست بخاطر دستمزد پایین نهاد متبوع خود وظایف سایر نهادهای خدمتگزار را متهم به گرفتن حقوق بیشتر کنید در حالی که کارکنان شهرداری‌ها (مستخدمین با قرارداد کارمندی) کمترین اشل حقوق و دستمزد نظام هماهنگ پرداخت را دریافت می‌کنند. قدر منصف تر باشید.

      1. دوست عزیز عرض کردم قیاس و اونم در متن خبر وزارت علوم. آیا می دانید مسئولان در زمان مصوبه های با بار مالی سعی می کنن شامل افراد کمتری شوند .کارمندان شهرداری می توانند خودشان پیگیر باشند و ان شاا… به نتیجه برسند

      1. احسان جان بنده فقط عرض کردم قیاس نکنید. شما فقط یک روز بیا در یه ساختمانی کار کن که دور برت را هیات علمی هایی گرفته اند که به جزئی ترین امور کار دخالت می کنن و از لحظه ورود تا خروج روش آب خوردنت را هم می خواهند تغییر دهند.

    2. تو دانشگاه ما که کارمندا جواب هیات علمی ها رو نمیدن چون فکر میکنن چرا حقوق اونها بیشتره!! حالا این فشار مضاعف نفهمیدم چیه منظور؟
      خخخ

  7. کمترین خواسته کارکنان وزارت علوم همین افزایش فوق العاده ویژه است.
    وزارت علومی که در صدر بی بضاعت ترین وزارت خانه ها است در پرداخت حقوق به کارکنانش.
    اين پرداختی ها آنچنان کم است که سیل عظیمی از همکاران در حال کوچ به سایر ارگان ها هستند.
    حتی حال و روزه آموزش و پرورشی ها از ما بهتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام