آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

درخواست تغییر مبانی محاسبه فوق ‌العاده ویژه ۵۰ درصدی کارکنان غیرهیئت علمی وزارت علوم

درخواست تغییر مبانی محاسبه فوق ‌العاده ویژه ۵۰ درصدی کارکنان غیرهیئت علمی وزارت علوم

شناسنامه قانون- وزیر علوم در نامه‌ای به رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور خواستار طرح و تصویب افزایش حقوق کارکنان غیر هیات علمی از طریق تغییر مبانی محاسبه فوق ‌العاده ویژه ۵۰ درصدی آنها در شورای حقوق و دستمزد شد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از عرشه آنلاین، در قسمتی از این نامه آمده است:

«با توجه به مفاد قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری و پیش‌بینی ۷۰هزار میلیارد ریال اعتبار برای افزایش ۵۰ درصدی فوق‌العاده ویژه کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی، با عنایت به این‌که فوق‌العاده ویژه کارکنان مجموعه آموزش عالی تاکنون بدون هیچ‌گونه افزایشی از سال ۱۳۹۰ و بر خلاف سایر دستگاه‌های اجرایی، صرفاً براساس ضریبی از حقوق رتبه و پایه تعیین و پرداخت شده‌است.

خواهشمند است دستور فرمائید به‌منظور حفظ و نگاه‌داشت منابع انسانی با توجه به وظایف تخصصی و حساسیت کار و رفع بخشی از مشکلات معیشتی کارکنان غیر هیئت علمی (یاوران علمی) نسبت‌به افزایش حقوق فوق‌العاده که ویژه مزبور از طریق اصلاح نحوه محاسبه آن براساس ۵۰ درصد حقوق رتبه و پایه فوق‌العاده‌های مندرج در حکم کارگزینی (همانند نحوه محاسبه و پرداخت آن در دیگر قوانین) برای طرح و تصویب در شورای حقوق و دستمزد اقدام لازم صورت گیرد.»

گفتنی است، مطابق قانون ترمیم حقوق اختیارات شورای حقوق و دستمزد و هیئت وزیران صرفاً در افزایش «فوق‌العاده ویژه موضوع بند (۱۰) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری» شناخته شده است. و در صورت پذیرش چنین تفسیر موسعی در خصوص دستگاه‌های اجرایی غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، مواردی از جمله افزایش فوق العاده ویژه کارکنان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت به ویژه شهرداری‌ها هم باید لحاظ شود.

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

28 دیدگاه

  1. باتوجه به عدم تمایل وزیر آموزش وپرورش جهت دریافت فوق العاده ویژه۵۰درصد برای فرهنگیان و مازاد بودن بودجه سایر وزارتخانه ها مبانی فوق العاده ویژه را تغییر دهند و حتی فوق العاده عائله مندی را تاثیر دهنددر میزان افزایش فوق العاده ویژه.

  2. با سلام،
    متاسقانه حقوق کارمندان زحمتکش و شریف وزارت علوم چنان پائین است که این افزایش ها بار بسیار کوچکی از تورم موجود را حل میکند ، بایستی افزایش بیشتری داشته باشیم.

  3. متاسفانه حقوق کارمندان وزارت علوم خیلی پایین است امیدواریم مسئولین هر چه زودتر این افزایش حقوق را اعمال کنند تا فشار اقتصادی بر تا حدودی دوش این قشر کاسته شود . انشالله

  4. درود و سپاس از وزیر محترم ،،بالاخره بعد از سال ها تغییر جزیی در حقوق اعضای غیر هیات علمی ،که جز حداقل بگیرهای حقوق در کشور محسوب میشوند ،می خواد صورت بگیرد ،،

    1. با سلام ضمن تقدیر و تشکر از وزیر محترم علوم و شورای صنفی کارکنان وزارت علوم که بلاخره بعد از مدتها رنج و مشقت می خواهند مرحمی بر روی پیکر سرتاسر زخم این قشر خدوم بگذارند.قشری که ظاهرشان دیگران را می سوزاند و درونشان خودشان را…

  5. از سال 91 محاسبه فوق العاده ویژه ثابت بوده
    فوق العاده خاص هم کارکنان وزارت علوم ندارند نحوه محاسبه باید عادلانه باشد و ضریبی از حقوق هیات علمی تعیین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام