اخبار اداری و استخدامی

نحوه استخدام در آموزش و پرورش تغییر می‌کند و آزمون ماده ۲۸ نخواهیم داشت

نحوه استخدام در آموزش و پرورش تغییر می‌کند و آزمون ماده ۲۸ نخواهیم داشت/ روش «۳-۱» اجرا می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با اینکه قرار است برای حل مشکل نیروی انسانی آموزش و پرورش در کوتاه مدت از روش «۳-۱» استفاده کنیم، گفت: این روش همان دو مدرکی است یعنی دانشجو سه سال در دانشگاه‌های دیگر و یک سال در دانشگاه فرهنگیان درس بخواند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش و آخرین اخبار از استخدام در این وزارتخانه، اظهار کرد: در بخش‌های کیفیت‌بخشی مثل مربی پرورشی، مشاور، مربی بهداشت و مربی تربیت‌بدنی کمبود نیروی انسانی داریم؛ ضمن اینکه به سرایدار و خدمتگزار هم در آموزش و پرورش نیاز داریم.

وی ادامه داد: مجوزی برای جذب نیروهای کیفیت بخشی دریافت کردیم که اقدامات آن در دانشگاه فرهنگیان و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است.

نوری با اشاره به اینکه قرار است برای حل مشکل نیروی انسانی آموزش و پرورش در کوتاه مدت از روش «۳-۱» استفاده کنیم، افزود: این روش همان دو مدرکی است یعنی دانشجو سه سال در دانشگاه‌های دیگر درس بخواند و با شرایط ویژه جذب شود؛ به عنوان مثال نمره کل او کمتر از ۷۵۰۰ نباید باشد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در این روش، دانشجو، یک سال هم در دانشگاه فرهنگیان درس می‌خواند تا برای تدریس به اول مهر سال آینده برسد.

وی با بیان اینکه قرار نیست دیگر آزمون ماده ۲۸ داشته باشیم، تصریح کرد: جذب ما در آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

گفتنی است، مطابق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان:

«ماده ۲۸- تأمین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته هایی که امکان ‏توسعه آن ازطریق «دانشگاه» وجود ندارد، مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و ‏پرورش از میان دانش آموختگان سایر دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی ‏کشور و حوزه های علمیه، مشروط به گذراندن دوره یکساله مهارت آموزی در «دانشگاه» ‏بلامانع می باشد.‏»

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

14 دیدگاه

  1. نیرو های ماده ۲۸ جزو کارآمدترین و تواناترین نیروهای موجود در آموزش و پرورش هستند بهتر است آقای وزیر با روح و روان جوانان تحصیل کرده که شایستگی های خود را بار ها ثابت کرده اند بازی نکنند جذب ازطریق ماده ۲۸ کاملا قانونی و به صلاح آموزش و پرورش و کودکان این مرز وبوم هست بهتر بود جلوی جذب نیروهای پیش دبستانی گرفته می‌شد نه ماده ۲۸ که با زحمت و از طریق آزمون صلاحیت علمی خودشان را ثابت می‌کنند و بعد به استخدام آموزش و پرورش در می آید

  2. سلام تورا خدا بیایید به فکر کشورمان باشید پذیرش معلم رافقط از طریق دانشگاه فرهنگیان قرار دهید من خودم یک معلمم که از طریق دانشسرا جذب شدم آموزش وعلم واقعا صفر شده

  3. واقعا برای این چنین تصمیماتی باید تاسف خورد اصلا فکر نکردند دانش جویان که در دانشگاه آزاد و پیام نور و غیرانتفاعی و در رشته های آموزشی فارغ التحصیل و در حال تحصیل هستند به چه امید تحصیل میکنند مجلس باید ورود کنه و جلو این چنین استخدام ها و قانون های مزخرف را بگیره

  4. این واقعا بی‌عدالتی هستش.
    جناب وزیر این طرح بدون کارشناسی رو بهتره اجرا نکنید.
    این همه جوان و فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های برتر داریم اونا چی میشن!!!!!
    این همه بیکار تحصیل کرده ….
    آزمون ماده ۲۸ فرهنگیان از طریق آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرائی و سنجش یک قانون هستش و باید هر ساله اجرا شود. یک سال هم که دوره در فرهنگیان می‌گذارند.
    بدون هیچ هزینه‌ای …..
    این قانون رو با طرح‌های آبکی نمی‌توان حذف کرد ….

  5. جالب هست نخبه ای که مدرک تحصیلی گرفته نه در حد لیسانس که در حد ارشد ودکترا بیکار قراره بمونه تا نخبه ای که سه سال درس خونده طعم بیکاری و رنج و عذاب بی پولی رو نکشیده مثل ماده 28 ای ها با یکسال تحصیل در دانشگاه فرهنگیان استخدام بشه اسمشم میشه افزایش کیفیت .
    اینجور فردی که رنج نکشیده تو مناطق محروم درس نمیده .
    از ما گفتن

  6. فرصت ازمون ماده۲۸ را از دهه شصتیها نگیرید.سایر دانشجویان دانشگاها بخاطر سن کم هزار جور فرصت شغلی وکنکور دارن ولی حذف ماده۲۸بزرگترین ظلم ونا عدالتی در حق بیکاران دهه شصتی میباشد.

    1. خواهشا اینقدر با روح و روان جوانان پیر شده بازی نکنید زمانی که ما کنکور دادیم دانشگاه تربیت معلم کنسل شد با بهترین رتبه و دانشگاه ملی بیکار موندیم الان بعد از چندین سال بیکاری میخوایم استخدامی شرکت کنیم اونم میخواین کنسل کنید حق استخدام باید برای همه یکسان باشه و عدالت برقرار بشه با این طرح خیلی ها رو نا امید میکنید

  7. با سلام خوب قبل از به کار گیری این قانون استخدام شده های سه برابر ظرفیت سال های قبل را لغو استخدام کنید چون بی عدالتی صورت میگیره

    1. خوب اون موقع ما کنکور دادیم دانشگاه فرهنگیان اصلا پذیرش نداشت، الانم که میگید باید آزمون ماده ۲۸ حذف بشه، بسه دیگه چقدر با روح و روان جوانا بازی میکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام