آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

تأکید بر رعایت زمان بندی تدوین برنامه هفتم در تقسیم کار/ بهره وری محور کلیدی برنامه هفتم

تأکید بر رعایت زمان بندی تدوین برنامه هفتم در تقسیم کار/ روش‌های خلاقانه در پیشانی تدوین برنامه هفتم قرار گیرد/ تأکید برنامه هفتم بر محوریت اقتصاد و حل معضلات معیشتی مردم

رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه هم‌اندیشی برنامه هفتم توسعه که با حضور معاونین و رؤسای امور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها برگزار شد گفت: برنامه هفتم بر اساس مشارکت مردم در بخش‌های مختلف و احکام نوآورانه، خلاقانه و مبتنی بر سرمایه‌های بخش خصوصی تنظیم خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه میرکاظمی در این جلسه با اشاره به اینکه دو مرکز پژوهشی، تحقیقاتی (مرکز آینده‌نگری و مؤسسه عالی) طی یک‌سال گذشته در زمینه برنامه هفتم پژوهش‌های قابل قبولی انجام داده‌اند افزود: دستاوردهایی که در یک‌سال گذشته به دست آمده در تدوین برنامه هفتم مورداستفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته برنامه‌های توسعه عملکرد خوبی نداشته است، افزود: تحقق اهداف رضایت‌بخش نبوده که باید در مورد آن آسیب‌شناسی لازم صورت ‌گرفته شود. اما آن چیزی که در برنامه هفتم توسعه باید مورد تأکید و توجه قرار گیرد محوریت اقتصاد برای حل معضلات معیشتی مردم است.

میرکاظمی با بیان اینکه بررسی انجام شده روی منابع و مصارف نشان می‌دهد نسبت سهم هزینه‌های جاری در هرسال بزرگتر می‌شود ادامه داد: برنامه هفتم بر اساس مشارکت مردم در بخش‌های مختلف و احکام نوآورانه، خلاقانه و مبتنی بر سرمایه‌های مردم و ملی تنظیم شود.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه بر اهمیت توجه به بهره‌وری در تدوین برنامه هفتم پرداخت و گفت: بهره‌وری در تدوین برنامه هفتم محور کلیدی است البته موضوع بهره‌وری در همه برنامه‌ها نوشته شده؛ ولی برنامه مشخصی برای عملیاتی‌شدن آن وجود نداشته است.

رئیس سازمان برنامه بودجه افزود: یکی از معضلات جدی در بهره‌وری پایین، راهبردهای غلط است؛ لذا برای رفع این موضوع در تدوین برنامه هفتم سرمایه‌گذاری‌ها باید منجر به ارزش‌افزوده ملی شده و ایجاد اشتغال پایدار در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: در برنامه هفتم قرار نیست منابع فراوان پای احکام ریخته شود؛ بلکه به سمت نوآوری، خلاقیت و فناوری‌های نو حرکت خواهد شد.

میرکاظمی با اشاره به اینکه در تدوین برنامه هفتم روش‌های سنتی کنار و روش‌های خلاقانه و نوآورانه در پیشانی تدوین قرار می‌گیرد تصریح کرد: این موضوع در همه حوزه‌ها و همه امور توسط دست‌اندرکار تدوین لایحه برنامه رعایت شود.

وی با بیان اینکه روش‌های دستیابی به اهداف در برنامه مشخص شود ادامه داد: برنامه‌ها به منابع متکی نباشد؛ بلکه منابع، نقش اهرم را داشته باشد.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امور و معاونت‌ها به سمت ایجاد منابع حرکت کنند گفت: یکی از دلایل اصلی عدم تحقق برنامه‌ها این است که منابع واقعی دیده نشده یا مصارف بیش از ظرفیت منابع دیده شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تأکید به اینکه اگر احکام در برنامه هفتم با همان روش‌های گذشته مطرح شود مشکلی را حل نخواهد کرد ادامه داد: مسیر قبلی قابل عوض شدن است و باید دانشی که ثروت را بهره‌ور و مولد کند در برنامه گنجانده شود.

تأکید بر رعایت زمان بندی تدوین برنامه هفتم در تقسیم کار

گفتنی است در جلسه هم‌اندیشی برنامه هفتم بر تقسیم کار تدوین برنامه هفتم بر اساس زمان‌بندی مشخص تأکید شد.

همچنین در این جلسه، ساختار و ساماندهی تدوین برنامه هفتم و موارد کلیدی در برنامه مورد بحث‌وبررسی قرار گرفت و بر ضرورت برنامه‌محور بودن تأکید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام