آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

میثم لطیفی: به دنبال اصلاح فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری هستیم

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور: به دنبال اصلاح فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری هستیم

شناسنامه قانون- رئیس سازمان اداری و استخدامی کشوری گفت: ما در حال تهیه یک پیشنهاد برای اصلاح فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری که مربوط به حقوق و دستمزد است، هستیم.

میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی در گفت‌وگو با فارس، از در دستور کار بودن اصلاح یکی از فصول قانون مدیریت خدمات کشوری خبر داد و گفت: ما در حال تهیه یک پیشنهاد برای اصلاح فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری که مربوط به حقوق و دستمزد است، هستیم که در صورتی که بتوانیم مجوز یکپارچه‌سازی نظام جبران خدمات را از مجلس شورای اسلامی بگیریم، به دنبال اصلاح فصل دهم این قانون هم خواهیم بود.

وی افزود: ما منتظر هستیم تا ببینیم عکس‌العمل مجلس نسبت به این اصلاحی که ما پیشنهاد می‌دهیم چه خواهد بود؛ هم‌اکنون این قضیه در کمیسیون مربوطه بحث شده و بایستی در صحن دولت نیز مطرح شود و بعد از آن ان‌شاءالله به مجلس پیشنهاد خواهد شد و در فرآیند تصویب در مجلس قرار خواهد گرفت.

به گزارش فارس، فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری در مورد نظام پرداخت کارمندان دستگاه‌های اجرایی است که براساس ارزشیابی عوامل شغل و شاغل و سایر ویژگی‌های مذکور در مواد این فصل خواهد بود و امتیاز حاصل از نتایج ارزشیابی عوامل مذکور در این فصل ضرب در ضریب ریالی، مبنای تعیین حقوق و مزایای کارمندان قرار می‌گیرد و برای بازنشستگان و موظفین یا مستمری بگیران نیز به همین میزان تعیین می‌گردد.

مقررات مرتبط:

شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

8 دیدگاه

  1. این طرح باعث می شه که کسانی که پاچه خواری مدیران را می کنند و نمره ارزشیابی بالاتری می گیرند حقوق بیشتری دریافت کنند و کسانی که دنبال کار کردن هستند و پاچه خواری نمی کنند حقوق کمتری می گیرند. واقعاً باید به این طرز تفکر تأسف خورد.

  2. البته فراموش نشود که عدالت با مساوات یکی نیست عدالت معمولا حق هرذیحق است نباید در دستگاههای حاکمیتی که درآمدزا نیستند حقوق کارکنان ضعیف باشه ولی دستگاههای خدماتی برق، گاز و آب و … و نفت که ثروت ملی باید به مردم بدهند حقوق آنچنانی بگیرند اما فاصله حقوق کارکنان باسابقه با جدیدالورود هم داره کم میشه که انصاف نیست.
    دریافتی مدیران درقالب فوق‌العاده، پاداش و … باعث زد وبند و تملق برای تصاحب میز مدیریت شده و شایسته سالاری درحد شعار تبدیل به شایسته سواری شده که فاتحه نظام اداری و مدیریت خوانده است.
    اصولا کسی برای شنیدن انتقاد، گلایه کارکنان و بی عدالتی و تنعیض وجود ندارد

  3. فقط به فکر عدالت در پرداخت باشید..
    اگه پول واسه همه نباشه مشکلی نیست ولی وقتی یکی مثل من در اداره تعاون کار با مدرک کارشناسی ارشد و ۹ سال سابقه ۶.۵۰۰ حکم بدون کسورات هستش و یه کارمند تامین اجتماعی ۱۲ میلیون و جاهای دیگه مثل دارایی و آب و فاضلاب و مخابرات و…‌ با حقوق و مزایای آنچنانی، این تمام انگیزه کار رو از آدم میگیره..
    لطفا به فکر اصلاح نظام پرداخت عادلانه حقوق و مزایا باشید..
    تفکیک کردن دستگاه به درآمدزا و غیره کار درستی نیست..
    همون کار رو ماهم انجام میدیم اما مثل آدم نمیتونیم زندگی کنیم..

  4. سلام پیشنهاد می گردد امتیازاتی (مانند فوق العاده ویژه ) برای کلیه کارکنان با هر مدرک تحصیلی در نظر گرفته شود نه فقط برای دارندگان مدارک کارشناسی و بالاتر تا عدالت در پرداخت ها تا حدودی رعایت شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام