آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

لایحه تغییر ساعات کاری ادارات و تعطیلی روزهای پنجشنبه در سراسر کشور تصویب شد

لایحه تعطیلی روزهای پنجشنبه و تغییر ساعات کاری ادارات در سراسر کشور تصویب شد

شناسنامه قانون- طبق لایحه‌ای که در حال تنظیم است، ساعت کاری در سراسر کشور از ساعت ۸ تا ۱۶.۳۰ خواهد بود و پنجشنبه و جمعه برای کارکنان تعطیل خواهد بود.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: باتوجه به اینکه مدارس در روز پنجشنبه تعطیل است و امکان سفر برای خانواده‌ها در آخر هفته نبود، لایحه‌ای به مجلس ارائه می‌شود که به موجب آن دو روز آخر هفته برای همه کارکنان تعطیل می‌شود.

تغییر ساعات کاری ادارات/ دو روز آخر هفته برای همه کارکنان تعطیل می‌شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: امروز اصلاحیه ماده ۸۷ قانون خدمات کشوری را پیشنهاد دادیم که براساس آن روزهای پنجشنبه که در دستگاه‌های اجرایی در شهرستان ها کارمندان سرکار می‌رفتند، برای مشاغلی که امکانش باشد، قرار بر این شد که ۵ روز هفته، روز کاری باشد و ساعت کاری ۸ تا ۱۶.۳۰ باشد.

وی افزود: باتوجه به اینکه مدارس در روز پنجشنبه تعطیل است و امکان سفر برای خانواده‌ها در آخر هفته نبود، امروز با این مصوبه که به عنوان لایحه در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود و در صورت تصویب در مجلس، دو روز آخر هفته برای همه کارکنان تعطیل می‌شود تا به تحکیم خانواده کمک شود؛ جمع‌بندی ما این امر موجب بهره‌وری اقتصادی بیشتر هم می‌شود.

جزییات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

صفحه شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

93 دیدگاه

  1. من یه مادر شاغلم …
    بچه دو ساله دارم که 7:30صبح تا ساعت 2:30 رو به سختی و با خستگی و ناراحتی زیاد تحمل میکنه ….
    ساکن شهرستان هستم و محل کارم مرکز استان است و بیش از دو و نیم ساعت در روز در مسیر هستم …
    به علت رفت و آمد با سرویس و لزوم هماهنگی با سایر همکاران امکان استفاده از قانون کسر کار بانوان را ندارم ….
    عملا با اجرای قانون 8 تا 16:30 نابودیممممم….

    1. این بهترین تصمیم دولت هست و در کاهش مصرف انرژی ادارات نقش بسیار مهمی دارد، بار مالی دولت کم میشود،بانوان هم بهتر است فکری به حالشان بشود، در قسمت هایی مشغول شوند که لطمه ای به زندگیشان نخورد،ولی وقتی یک خانم حقوقی برابر یک آقا مطالبه میکند باید هم همینقدر کار کند!
      در کل این اصلاح به نفع خانواده و تحکیم بنیان خانواده است
      زیرا دو روز تعطیلی باعث افزایش ساعات حضور اعضای خانواده در کنار هم و همچنین افزایش ساعات مفید ارائه خدمت به مردم و حل مشکل ارباب رجوع می گردد

  2. بهترین تصمیم در راستای تعادل بین زندگی کاری و زندگی شخصی کارمندان و همچنین تحکیم بنیان خانواده می باشد…با تشکر از ریاست محترم سازمان اداری و استخدامی کشور و به امید همکاری نمایندگان محترم مجلس در جهت تصویب لایحه

  3. سلام و خدا قوت. تعطیلی پنجشنبه ها خیلی عالیه اما ساعت کار بقیه ایام هفته غیر منطقی است. اگر پایان ساعت کار 16:30 باشد هیچ کدام از کارکنان به زندگی و خانواده خود و رشد شخصیشان نمیتوانند برسند.به طور مثال برای دانشجویی مثل من که کارمند هست و کلاس از ساعت 5 شروع میشه چه طور میتونه خودش را برسونه؟ برخی از کلاس ها هم انلاین هست که باید در منزل باشیم و نرم افزار کار کنیم در حالی که تا منزل 1 ساعت راه است. پیشنهاد میشود ساعت کاری از 7 تا 15:30 تغییر یابد.

  4. سلام
    مسولین محترم کشور خواهشمندیم به داد کارمندان بانکها هم برسید .بانکها که امکان دادن خدمات غیر حضوری را دارن و جز مشاغل شیفتی نیستند چگونه ما را با مشاغل شیفتی که فرصت دارند به خانواده و کارهای معوق رسیدگی کنند لحاظ میفرمایید.در دادن حقوق بالا که مارو دولتی لحاظ میکنید و حقوق حداقلی میدین و در امتیاز دادن و تعطیلات بجز بانکها رو همیشه میزنید تو سر ما..بخدا از کارمندان بانکها خدوم تر نداریم..هر کی بیشتر تو کشور کار کنه وظیفه ش میشه تازه تو سرش هم میزنید..راندام کاری رو در ادارات با بانکها مقایسه بفرمایید..

  5. تعطیلی پنج شنبه ها برای مادران که فرزند مدرسه ای دارند خوب است اما ساعت کاری زنان تا ساعت چهار ونیم زیاد است وبچه ها چه کوچک ویا مدرسه ای هم که باشند مدت زمان زیادی تنها هستند . بهتر است ساعت کاری زنان کارمند دارای فرزند مدرسه ای تا دبیرستان را کم کنند.

  6. این طرح شاید برای آقایون مشکل خاصی ایجاد نکنه اما برای خانم هایی که هم شاغلن و هم مجبورن به کارای خانواده و بچه ها رسیدگی کنن قطعا نه تنها باعث تحکیم بنیان خانواده نمیشه بلکه صد در صد باعث نابودی خانواده ها میشه چون نه میتونه فرزندش رو ببینه نه خستگی اجازه صرف انرژی برای خانواده رو خواهد داد

  7. پیشرفت کشور با تعطیلات زیاد غیر ممکن است

    تعطیلی پنچ شنبه ها درمدارس افت شدید تحصیلی را داشته است
    حتی در زمان جنگ تحمیلی مدارس پنج شنبه ها تعطیل نبود

  8. با این وضع ساعت کاری مدارس و مهد کودک ها را هم تغییر دهید نصف روز بچه خونه تنها هستند ساعت چهار و نیم شب شده دیگه مادر انرژی نداره که به خانواده برسه پنجشنبه هم مجبور به انجام کارهای عقب مانده در طول هفته است . حداقل برای مادران شاغل امتیازی قائل باشید

  9. ما خوزستانیا ۵ شنبه که تعطیل بودیم وتاساعت ۳نیم شنبه تا۴شنبه کار بودیم بدون نهار.اگه بخوان ساعت رو ۴نیم کنن حتما باید نهار بدن به ما??

  10. سلام، تعطیلی پنج شنبه واقعا مطلوب است ولی بعنوان یک خانم کارمند با فرزند کوچک، ساعت کاری بسیار بالاست با توجه به مسافت یک ساعته منزل بنده تا محل کار که بسیاری نظیر بنده مجبور به طی مسافت طولانی هستند، عملا توان و انرژی و حتی زمانی برای رسیدگی به امور خانواده باقی نمیماند.

    1. با نظرتون موافقم من هم دقیقا شرایط شما رو دارم.
      امیدوارم ساعت کاری ادارات رو ۸ تا ۱۴ ونیم تغییر بدن، چون من که تا ساعت سه ونیم کار می کنم بقیه روز رو خسته م و نمی تونم برا خانواده وقت بزارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام