اخبار اداری و استخدامی

لایحه تغییر ساعات کاری ادارات و تعطیلی روزهای پنجشنبه در سراسر کشور تصویب شد

لایحه تعطیلی روزهای پنجشنبه و تغییر ساعات کاری ادارات در سراسر کشور تصویب شد

شناسنامه قانون- طبق لایحه‌ای که در حال تنظیم است، ساعت کاری در سراسر کشور از ساعت ۸ تا ۱۶.۳۰ خواهد بود و پنجشنبه و جمعه برای کارکنان تعطیل خواهد بود.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: باتوجه به اینکه مدارس در روز پنجشنبه تعطیل است و امکان سفر برای خانواده‌ها در آخر هفته نبود، لایحه‌ای به مجلس ارائه می‌شود که به موجب آن دو روز آخر هفته برای همه کارکنان تعطیل می‌شود.

تغییر ساعات کاری ادارات/ دو روز آخر هفته برای همه کارکنان تعطیل می‌شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: امروز اصلاحیه ماده ۸۷ قانون خدمات کشوری را پیشنهاد دادیم که براساس آن روزهای پنجشنبه که در دستگاه‌های اجرایی در شهرستان ها کارمندان سرکار می‌رفتند، برای مشاغلی که امکانش باشد، قرار بر این شد که ۵ روز هفته، روز کاری باشد و ساعت کاری ۸ تا ۱۶.۳۰ باشد.

وی افزود: باتوجه به اینکه مدارس در روز پنجشنبه تعطیل است و امکان سفر برای خانواده‌ها در آخر هفته نبود، امروز با این مصوبه که به عنوان لایحه در مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود و در صورت تصویب در مجلس، دو روز آخر هفته برای همه کارکنان تعطیل می‌شود تا به تحکیم خانواده کمک شود؛ جمع‌بندی ما این امر موجب بهره‌وری اقتصادی بیشتر هم می‌شود.

جزییات بیشتر را در فیلم زیر ببینید:

صفحه شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

93 دیدگاه

  1. احسنت. تمام مسئولیت های فرزندان بر دوش بانوان اما حق عایله مندی و فرزند اوری در فیش حقوق آقایان است. چرا خانم هاحق عایله مندی و فرزند را ندارند؟؟ این تبعیض جنسیتی و پرداختی کمتر به خانم هاست

  2. سلام درود
    طرح خوب ومفیدی هزینه اب وبرق وگاز ادارات کم ورفت امد کارکنان کم و دوروز تعطیلی خوب و فکرخوبی مجلس هم تصویب کرده بیشتر شامل خودش وخانوادهایش می شود

  3. سلام به نظر من پیشنهاد خوبی است فقط به جاری ساعت 8 الی 16:30 به 7 الی 15:30 دقیقه تغییر یابد که بتوان به انجام کارهای روزمره دیگر پرداخت و در ادارات مکانی برای صرف غدا و امکانات لازم برای تگهداری و گرم کردن غذا مهیا گردد یا از طریق اداره غذای با کیفیت و قیمت مناسب برای کارکنان مهیا شود به دلیل اینکه صرف ناهار در منزل موجب ناراحتی های گوارشی و … می گردد.

  4. اصلا هم طرح خوبی نیست با این کار دیگه خونواده رو تا ۵ روز زیاد نمیبینیم و اینکه بعداز ظهر هم برا ما که اسنپ و کارگری میکردیم هم زیانده هستش

  5. این بهترین تصمیم دولت هست و در کاهش مصرف انرژی ادارات نقش بسیار مهمی دارد، بار مالی دولت کم میشود،بانوان هم بهتر است فکری به حالشان بشود، در قسمت هایی مشغول شوند که لطمه ای به زندگیشان نخورد،ولی وقتی یک خانم حقوقی برابر یک آقا مطالبه میکند باید هم همینقدر کار کند! در کل این اصلاح به نفع خانواده و تحکیم بنیان خانواده است زیرا دو روز تعطیلی باعث افزایش ساعات حضور اعضای خانواده در کنار هم و همچنین افزایش ساعات مفید ارائه خدمت به مردم و حل مشکل ارباب رجوع می گردد

    1. سلام . اصل لایحه بسیار خوب است .فقط مگر نه اینکه برای حمایت از خانواده حق عائله مندی و حق اولاد که فقط به آقایان پرداخت می شود افزایش یافت ؟ پس برای حمایت معنوی از خانواده هم لازم است ساعات کاری بانوان متاهل دارای فرزند در شرایط شغلی ممکن حداقل به صورت 2 ساعت دورکاری روزانه لحاظ شود . دولت به آقایان برای ایفای مسئولیت مالی در قبال خانواده کمک کرده باید برای مسئولیت های بانوان در خانواده هم ارزش قائل شود ؛ چراکه وقتی دریافتی متفاوتی از بابت حق عائله مندی و حق اولاد بین آقایان و بانوان کرامند وجود دارد ؛ ساعات کار هم متفاوت باشد . نمی شود از بانوان انتظار داشت برای جوانی جمعیت و فرزندآوری دغدغه داشته باشند اما به دغدغه های آنان در فرزندپروری و رسیدگی به امور خانواده بی توجه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام