آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

بررسی مصوبه دولت درباره میزان افزایش حقوق‌ سال 97 کارکنان دولت در نشست هیئت‌رئیسه مجلس/ درخواست بررسی موضوع در هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین

عضو هیئت‌رئیسه مجلس از بررسی مصوبه دولت درباره میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در نشست این هیئت خبر داد.

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از مصوبه دولت مبنی بر افزایش 6 تا 12 درصدی حداقل حقوق کارکنان دولت، گفت: مصوبه هیئت‌ دولت درباره افزایش 16 تا 12 درصدی حقوق کارکنان دولت خلاف قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی است.

وی همچنین از درخواست اعضای هیئت‌رئیسه مجلس و تعدادی از نمایندگان از رئیس مجلس برای بررسی مصوبه میزان افزایش حقوق کارکنان دولت در هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین خبر داد و گفت: قرار است این موضوع در نشست هیئت‌‌رئیسه پارلمان نیز مورد بررسی قرار گیرد، نشست دقیق هیئت‌رئیسه مجلس پیرامون این موضوع هنوز مشخص نیست، اما به زودی برگزار می‌شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس اضافه کرد: قرار است در نشست هیئت‌رئیسه مجلس، اعضای این هیئت از رئیس مجلس درخواست کنند که دستورات لازم برای بررسی موضوع مصوبه دولت مبنی بر افزایش 16 تا 12 درصدی حقوق کارکنان دولت در هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین را صادر کند.

رنجبرزاده تصریح کرد: نمایندگان مجلس همان‌طور که با حقوق‌های نجومی و پرداخت‌‌های خارج از چارچوب مخالف هستند، با هرگونه تبعیض در پرداخت‌‌ها نیز مخالف‌اند و باید نص قانون از سوی دولت و دستگاه‌‌های اجرایی، اجرا شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: به‌طور قطع مصوبه مجلس درباره افزایش 6 تا 12 درصدی حداقل حقوق کارکنان دولت در سال جاری، تخلف است و مجلس حتما بر حُسن اجرای قانون نظارت می‌کند.

 

مطالب مرتبط:

 مصوبه مربوط به افزایش حقوق سال 1397 کارکنان دولت

 بند «ب» تبصره (12) قانون بودجه سال 1397

 نظر معاون رییس‌جمهور مبنی بر عدم تخلف از موازین قانونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام