اخبار اداری و استخدامی

پرداخت افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در مهرماه به صورت علی الحساب

پرداخت افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در مهرماه به صورت علی الحساب

شناسنامه قانون- معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان فعلا در مهرماه به صورت علی الحساب پرداخت و مابه التفاوت آن در ماه های دیگر اعمال خواهد شد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، بابک افقهی، امروز در گفتگو با رادیو اقتصاد در برنامه شروع تازه به موضوع افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان پرداخت .جزییات این گفتگو به شرح ذیل است:

این رفت و آمدهای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان به یک چالش ریزی تبدیل شده است آخرین تصمیم ها چه است و در خصوص جزئیات متناسب سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان چه تصمیمی گرفته شده است؟

البته منظور شما را از چالشی که فرمودید متوجه نشده ام اما آنچه که …

منظور من از چالش این رفت و برگشت هایی که آیا افزایش حقوق ها انجام می شود یا خیر؟

رفت و برگشت بین چه کسی؟

درخصوص پرداخت این افزایش حقوق که قرار بود در مهرماه اتفاق بیفتد ولی بعد گفتند در آبان ماه اتفاق می‌افتد مردم منتظر هستند این افزایش زودتر اتفاق بیفتد بالاخره معاش اینها هم درنظر گرفته شود.

به هر حال هر قانون و قاعده ای که در کشور می خواهد انجام شود باید سیر قانونی خودش را طی کند دولت برای جبران بخشی از هزینه های تحمیل شده به کارکنان و بازنشستگان عزیز تصمیم گرفت یک پیشنهاد ترمیم حقوقی را به مجلس ارائه کند طبیعی است که با رفت و آمدهایی که با مجلس و نشست های کارشناسی که برگزار شد، به یک طرح پخته تر و رویه منطقی تری دست پیدا کنیم که انشاالله امروز در صحن علنی مجلس به حول و قوه الهی به این لایحه دولت رسیدگی خواهد شد و با توجه به نظرات نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی تبدیل به قانون خواهد شد و اجرا خواهد شد. منتها نکته ای که وجود دارد این است که دولت از آنجایی که مصمم است که این طرح را انجام دهد مبالغ علی الحساب مدنظر خودش را در حقوق مهرماه کارکنان و بازنشستگان خودش اعمال خواهد کرد من این نوید را می دهم که در حقوق مهرماه پرداخت صورت خواهد گرفت و بعد از اینکه امروز در مجلس نهایی شد و رقم دقیق آن مشخص شد مابه التفاوت آن در ماه های دیگر اعمال خواهد شد.

رقم مشخص است چقدر است؟

آنچه که پیشنهاد دولت مطرح شده تحت عنوان لایحه به مجلس محترم همان است که رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه اعلام فرمودند برای کارکنان محترم دولت مبلغ ۱ میلیون تومان و برای بازنشستگان عزیز ۹۰۰ هزار تومان که به این رقم حق عائله مندی و حق اولاد افزایش ۵۰ درصدی و ۱۰۰ درصدی پیدا کرده به این معنا که بابت همسر ۲۰۰ هزار تومان و برای هر فرزند ۱۰۰ هزار تومان اضافه می شود البته توافقی که ما با کمیسیون برنامه بودجه کرده ایم یک افزایش مجددی برای بازنشستگان محترم پیش بینی شده است در صورت تصمیم نهایی این موضوع در مجلس ۵ درصد دیگر به حقوق بازنشستگان عزیز افزوده خواهد شد. سایر پیشنهادهایی که دولت داده است ناظر بر افزایش حقوق اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه ها است تحت عنوان فوق العاده جهش علمی پیشنهاد شده به دستور رئیس جمهور محترم که اجازه دهید امروز صحن علنی مجلس را رصد کنیم و اگر مورد تأیید نماینده ها قرار گرفت بعد ازجلسه امروز مجلس قطعی تر می شود صحبت کرد.

مجموع این ارقام حدوداً چقدر می شود؟

پیش بینی که دولت کرده است برای طرح این حقوق چیزی حدود ۵۴ تا ۵۷ هزار میلیاد تومان و است که منابع آن از محل صرفه جویی های هزینه های جاری دولت و پیش بینی درآمدهایی که در ماه های آتی صورت گرفته اتفاق خواهد افتاد منتها شاید بعضی از دوستان بعضاً از بی اطلاعی ذهن جامعه را نگران کردند که بار تورمی نداشته باشد معتقد هستیم به دلیل اینکه چاپ پول یا افزایش پای پولی در این تأمین اعتبار ترمیم حقوق اتفاق نمی افتد و از محل درآمدهای مالیاتی دولت و سایر درآمدهایی که ناشی از فروش فرآورده و تبدیل منابع آن به ریال است اتفاق می افتد لذا امیدواریم که این ترمیم باعث مقداری بهبود در افزایش قدرت خرید مردم باشد و معتقد هستیم که بار تورمی برای جامعه نخواهد داشت.

پرداخت افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در مهرماه به صورت علی الحساب

از آبان ماه این اجرایی می شود یا مهر؟

بله از مهرماه انشاالله علی الحساب برای کارکنان و بازنشستگان محترم به دستور رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه اعمال خواهد شد و متعاقب آن بعد از اینکه فرآیند قانونی طی شد و به تأیید شورای نگهبان رسید محاسبه دقیق صورت خواهد گرفت و ما به التفاوت انشاالله از آبان پرداخت خواهد شد.

جدول پیشنهادات افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان

صفحات رسمی شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

 

25 دیدگاه

  1. سلام
    چرا بعد از اینکه لایحه از کمیسون بودجه و محاسبات مجلس به صحن علنی مجلس آمد افزایش 10 درصد فوق العاده شغل را حذف کرده و اصلا صبحتی در این راستا نمی شود

  2. سلام من یک خانم کارمند شاغل هستم. این روزا زن و شوهر باهم کار نکنند نمی‌توانند پاسخگوی نیازهای اولیه یک زندگی باشند. دیگه زمان قدیم نیست که سرپرست خانواده فقط مرد باشد الان هر دو نفر هستن. لطفا در پرداخت عائله مندی و حق اولاد به خانم های کارمند هم همانند کارگران تجدید نظر شود. من نمیدونم چه فرقی بین یک خانم کارگر شاغل دارای همسر و یک خانم کارمند شاغل دارای همسر است که کارگر باید بگیرد و کارمند نگیرد؟؟؟

  3. سلام..من یک بازنشسته لشکری هستم چرا شما به اصطلاح مسئولین اینقدر وعده توخالی به میدین.مگر اقای میرکاظمی ومعاون پارلمانیش آقای افقهی چندین بار بابوق کرنا درمصاحبه هایی که انجام دادن اعلام نکردن درمهر مبلغی که دولت پیشنهاد داده بطور علی الحساب به حساب بازنشستگان لشکری وکشوری واریز میکنیم ::پس چی شد اقایانی که کارتان سرکارگذاشتن ودروغ گفتن مردم است..حقوقها را واریز کردن.دریغ ازریالی افزایش..واقعا باید تاسف خورد به حال خودمان که چنین مسئولینی برایمان تصمیم میگیرن..وهیج وقت درد طبقه متوسط به پایین جامعه را درک نکردن..

  4. سلام،چرا اینقدر عزیزان مسول دروغ میگن،،مگر چاقو گذاشتن زیر گلوشان،،برادر عزیز،وقتی میگی علی الحساب میریزیم،،خیلی از این بازنشسته ها میرن جلو جلو خرج میکنن،،و متاسفانه حقوق بازنشسته های نیروهای مسلح پنجشنبه بدون یک ریال افزایش واریز شد،،وامروز کشوریها،خب حالا این اقای مسول که میاد ژست هم میگیره،،بیاد جوتب بده،،اخرشم میگه،متاسفانه یک مقدار زمان برد تا پولها از خزانه به بانکها برسه،،توی ترافیک گیر کرده بودن،،اینقدر دروغ نگید،،اگر میخاستین اجرا کنید،،نهایتا مثل خیلی از ماه های قبل که دوم سوم با تاخیر حقوق میدادین،،این ماه هم دیرتر میدادین،،خدا نگذره ازتون

  5. اگه مطمئن هستید که شورای نگهبان ، تایید خواهد کرد، چرا همه افزایش را پرداخت نمیکنید؟و زبانم لال اگه شورای نگهبان تأیید نکند، چجوری میخواهید مبلغ علی الحساب را از بازنشسته بگیرید؟!

    1. همون علی الحساب هم نریختن،،اینها کلا با دروغ گذران روز میکنن،،درمجلس وقتی ناهار سه نوع میدن،،صبحانه لاکچری میخورن،،میخان درد من و شما رو بفهمن

  6. سلام بخدا هیچ مسئولی درک‌ نمی کند که بافقر زندگی کردن یعنی چی چندر غاز می‌خواهند به‌ حقوق هاافزایش بدن چند ماهه بوق کرنا کردن که ۹۰۰ تومان اضافه کنن واقعا خودشان خجالت نمی کشند حقوق های چند صد میلیونی ،پاداش های آنچنانی وهزاران امتیازووو هیچ وقت حال بازنشستگی رانمی فهمند

  7. سلام امیدوارم همیشه سلامت باشید یک فکری به‌حال جانبازان حالت اشتغال کنید مسوولان بنیاد شهید وامورایثارگران میادمیگه همین ماه کلیه پاداش جانبازان حالت اشتغال پرداخت میشه خبر خوش این بود

  8. سلام آقای حسینی.من یک مهندس بازنشسته که در سال 1399بازنشسته شدم با دو دختر و همسرم و با 30 سال سابقه که جدیدا هم 37درصد بعلاوه 550هزار تومان مجموعا الان در مهر سال 1401حقوقم 8300000تومان می‌باشد.حالا بمن بگویید اگر من کارمند این اشتباه را نمی‌کردم و بیمه ام را بجای تامین اجتماعی بیمه خدمات درمانی ویا بعبارتی بیمه کشوری بود الان حقوقم حداقل بیش از 10میلیون بود .حالا افتاد.

  9. چرا حقوق ما بازنشستگان سر وقت پرداخت نمیشه؟
    چرا اینقدر بی نظمی در پرداخت حقوق ما از طرف سازمان بیمه شده
    چرا دو روز تاخیر در خقوق ها شده است علت چیه؟
    بنده چک داشتم که بعلت تاخیر دو روزه حقوق ها،برگشت خورده،کی حوابگو است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام