آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

پرداخت افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در مهرماه به صورت علی الحساب

پرداخت افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در مهرماه به صورت علی الحساب

شناسنامه قانون- معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان فعلا در مهرماه به صورت علی الحساب پرداخت و مابه التفاوت آن در ماه های دیگر اعمال خواهد شد.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، بابک افقهی، امروز در گفتگو با رادیو اقتصاد در برنامه شروع تازه به موضوع افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان پرداخت .جزییات این گفتگو به شرح ذیل است:

این رفت و آمدهای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان به یک چالش ریزی تبدیل شده است آخرین تصمیم ها چه است و در خصوص جزئیات متناسب سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان چه تصمیمی گرفته شده است؟

البته منظور شما را از چالشی که فرمودید متوجه نشده ام اما آنچه که …

منظور من از چالش این رفت و برگشت هایی که آیا افزایش حقوق ها انجام می شود یا خیر؟

رفت و برگشت بین چه کسی؟

درخصوص پرداخت این افزایش حقوق که قرار بود در مهرماه اتفاق بیفتد ولی بعد گفتند در آبان ماه اتفاق می‌افتد مردم منتظر هستند این افزایش زودتر اتفاق بیفتد بالاخره معاش اینها هم درنظر گرفته شود.

به هر حال هر قانون و قاعده ای که در کشور می خواهد انجام شود باید سیر قانونی خودش را طی کند دولت برای جبران بخشی از هزینه های تحمیل شده به کارکنان و بازنشستگان عزیز تصمیم گرفت یک پیشنهاد ترمیم حقوقی را به مجلس ارائه کند طبیعی است که با رفت و آمدهایی که با مجلس و نشست های کارشناسی که برگزار شد، به یک طرح پخته تر و رویه منطقی تری دست پیدا کنیم که انشاالله امروز در صحن علنی مجلس به حول و قوه الهی به این لایحه دولت رسیدگی خواهد شد و با توجه به نظرات نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی تبدیل به قانون خواهد شد و اجرا خواهد شد. منتها نکته ای که وجود دارد این است که دولت از آنجایی که مصمم است که این طرح را انجام دهد مبالغ علی الحساب مدنظر خودش را در حقوق مهرماه کارکنان و بازنشستگان خودش اعمال خواهد کرد من این نوید را می دهم که در حقوق مهرماه پرداخت صورت خواهد گرفت و بعد از اینکه امروز در مجلس نهایی شد و رقم دقیق آن مشخص شد مابه التفاوت آن در ماه های دیگر اعمال خواهد شد.

رقم مشخص است چقدر است؟

آنچه که پیشنهاد دولت مطرح شده تحت عنوان لایحه به مجلس محترم همان است که رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه اعلام فرمودند برای کارکنان محترم دولت مبلغ ۱ میلیون تومان و برای بازنشستگان عزیز ۹۰۰ هزار تومان که به این رقم حق عائله مندی و حق اولاد افزایش ۵۰ درصدی و ۱۰۰ درصدی پیدا کرده به این معنا که بابت همسر ۲۰۰ هزار تومان و برای هر فرزند ۱۰۰ هزار تومان اضافه می شود البته توافقی که ما با کمیسیون برنامه بودجه کرده ایم یک افزایش مجددی برای بازنشستگان محترم پیش بینی شده است در صورت تصمیم نهایی این موضوع در مجلس ۵ درصد دیگر به حقوق بازنشستگان عزیز افزوده خواهد شد. سایر پیشنهادهایی که دولت داده است ناظر بر افزایش حقوق اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه ها است تحت عنوان فوق العاده جهش علمی پیشنهاد شده به دستور رئیس جمهور محترم که اجازه دهید امروز صحن علنی مجلس را رصد کنیم و اگر مورد تأیید نماینده ها قرار گرفت بعد ازجلسه امروز مجلس قطعی تر می شود صحبت کرد.

مجموع این ارقام حدوداً چقدر می شود؟

پیش بینی که دولت کرده است برای طرح این حقوق چیزی حدود ۵۴ تا ۵۷ هزار میلیاد تومان و است که منابع آن از محل صرفه جویی های هزینه های جاری دولت و پیش بینی درآمدهایی که در ماه های آتی صورت گرفته اتفاق خواهد افتاد منتها شاید بعضی از دوستان بعضاً از بی اطلاعی ذهن جامعه را نگران کردند که بار تورمی نداشته باشد معتقد هستیم به دلیل اینکه چاپ پول یا افزایش پای پولی در این تأمین اعتبار ترمیم حقوق اتفاق نمی افتد و از محل درآمدهای مالیاتی دولت و سایر درآمدهایی که ناشی از فروش فرآورده و تبدیل منابع آن به ریال است اتفاق می افتد لذا امیدواریم که این ترمیم باعث مقداری بهبود در افزایش قدرت خرید مردم باشد و معتقد هستیم که بار تورمی برای جامعه نخواهد داشت.

پرداخت افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در مهرماه به صورت علی الحساب

از آبان ماه این اجرایی می شود یا مهر؟

بله از مهرماه انشاالله علی الحساب برای کارکنان و بازنشستگان محترم به دستور رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه اعمال خواهد شد و متعاقب آن بعد از اینکه فرآیند قانونی طی شد و به تأیید شورای نگهبان رسید محاسبه دقیق صورت خواهد گرفت و ما به التفاوت انشاالله از آبان پرداخت خواهد شد.

جدول پیشنهادات افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان

صفحات رسمی شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?روبیکا
https://rubika.ir/shenasname
?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

 

25 دیدگاه

  1. پس ما که بخش خصوصی هستیم و حقوق اداره کار میگیریم و تحت پوشش تامین اجتماعی هستیم چه فرقی با بقیه داریم که حقوق ما اضافه نمیشه؟

  2. همه اش تبلیغات دولته همه اش دروغ و سرکاریه اونم که اضافی بشه بدرد عمه شان میخوره با این تورم و گرانی برای چاپیدن خودشان بدبخت ملت علی الخصوص بازنشستگان تفت به این عدالت ادعایی

  3. سلام . هر چیزی که زیاد توجه و تکرار شود تبدیل میشود به باور
    یک مثال از هزاران نوع بی عدالتی و عدم توجه که باورهای اکثریت را تغییر داده
    بنده با بالاترین رقم حکم با سی سال وده ماه خدمت در آموزش وپرورش به مبلغ ۹،۷۰،۰۰۰بازنشست شدم
    دوست نزدیکم با لیسانس در پتروشیمی درحال حال ضر ۴۵،۰۰۰،۰۰ فقط مبلغ حقوقی ایشونه بماند که به صورت غیر نقدی کمک هایی بهشون لطف میکنند که طی سی سال هیچ کدامشو ما فرهنگیان تجربه نداشتیم

    خروجی اونها کود
    خروجی آ.پ دانش اموز
    سوالم اینه قانون گذاران و حاکمان تبعات این بی عدالتی را تحلیل و نقد کنند که هر چند به عینه این ایام کاملا مشهود میباشد

  4. سلام درسته حرفمون تکراریه همش از بدبختی و کرایه خونه حرف میزنیم ولی تغییری تو وضعمون نشده ک بخواهیم حرفمونو عوض کنیم ماهنوز همون زیر فقریم

    1. سلام توی همه ی کشورهای پیشرفته دو قشر جامعه مورد حمایت حقوقی و مالی دولت قرار می گیرد. نیروهای مسلح و فرهنگیان ولی در کشور ایران این دو قشر از سایر دستگاهها حقوق خیلی پایین دریافت می کنند دو قشری که امنیت و تحصیل کشور را عهده دار هستند. حالا رییس جمهوری آمده که عدالت در پرداخت حقوق را شعار می دهد این موضوع نباید فقط مختص داخل یک دستگاه باشد بلکه باید بین دستگاههای مختلف اجرا شود.
      مثلاً کارمندی که در نیروی انتظامی خدمت می کند یا معلمی که در آموزش و پرورش خدمت می کند با کارمندی که در وزارت کشور یا وزارتخانه های دیگر خدمت می کند با توجه به مدرک،سابقه کار و غیره به میزان اختلاف کمی حقوق دریافت کنند.
      این می شود عدالت پرداخت حقوق در کشور.

  5. مثلا خواستند همسان سازی کنند و حقوق کارمندو بازنشسته رو به هم نزدیک کنند بازم حقوق کارمندا رو بیشتر از بازنشسته ها کردن ،یا معنی همسان سازی رو ما نمیدونیم یا تعریف اشتباهی از همسان سازی برامون گفتن و فقط بگم ما وظیفه بگیران سازمان کشوری له شدیم و رو به موت هستیم گرانی و تورم افسار گسیخته کیلومترها جلوتر از حقوقای ناچیزمون میتازند متاسفانه

      1. شاغلان اضافه کاری دارن کارانه دارن پول لباس دارن حق مسکن دارن و هزار مزایا بازنشسته چی داره .بلاخره شما هم روزی بازنشسته می شین اونوقت درد بازنشسته رو می فهمید.

  6. برادران دس اندر کار وزحمت کش این مبلغ هرچند ناچیز برای ما بازنشستگان خیلی مهم است وقتی بازنشسته می‌شویم اطرافمان نوه وفرزندان واقوام زیا د ی مهمان پدر ما درمیاد از شرمندگی آخه بابا جان یه رحمی بما بکنید خدا را خوش نمیاد سر پیری شرمنده بشیم

  7. باسلام هروقت سخن ازافزایش حقوق هست به نفع مسولین هست نه بازنشسته۱۴هزارمیلیاردکه اول سال به بازنشستگان دادندالان کجامیباشد؟ایاپایه حقوق که از۵۶۰۰به۶۶۰۰افزایش پیدامیکندبه نفع من بازنشسته هست یامسولین ونمایندگان ووزراکه هفت برابرمیگیرند؟؟؟دوست داشتن دولت برابراست بادوست داشتن حقوق بگیران پایین اگردوستی دوطرفه راپیشه بگیرید روزبه روزمملکتمان قوی ترمیشودولی اگردنبال پرورش حقوق نجومی باشیم ضعیف میشویم مابازنشستگان ازنظام بشدت دفاع میکنیم وانتظارداریم دولت ونظام هم ازماقشرضعیف همایت بی دریغ کند…استکبارجهانی زیرپای همین بازنشستگان له خواهدشد

  8. اینا فقط بلدن برای بازنشسته های لشکری وکشوری حقوقارو ببرن بالاتر وفکر بازنشسته های تامین اجتماعی نیستند این انصاف نیست که اینارومیکنید وحق بازنشسته هارو نمیدید وبا ۵میلیون پول چه جوری زندگی کنه یه بار هم که شده برای اونارو ببرید بالاتر به جای اینکه افزایش برای حقوق کمتر میگی ن ببرید برای اونایی میبرید بالاتر که حقوق بیشتری میگیرند واین انصاف نیست

    1. باسلام ، همین چند روز پیش بود که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی رو ۳۷ در صد بعلاوه ۵۵۰ هزار تومان عدد ثابت کردند .

  9. سلام. از نمایندگان خواهش میکنم که فوق العاده ویژه رو هم واسه فرهنگیان و دیگر کارکنان که نگرفتن تایید و تصویب کنند. باشد که بیشتر از پیش به دولت انقلابی رییس جمهور منتخب ملت اعتماد داشته باشیم

  10. جناب رضایی فکر میکنید بالاخره تکلیف این افزایش فوق العاده ویژه برای کارمندانی که به طور کامل بهرمند نشده اند چی میشه با توجه به مجوز مجلس به دولت ؟ سازمان برنامه در این خصوص چه برنامه ای داره ؟ زمانبندی خاصی هم داره مثلا اگه اجرایی بشه کی میشه به درد امسال میخوره ؟و مورد بعدی اینه که که افزایش ۱۵ درصدی هیات علمی ها پیشنهاد دولت بود یا جای دیگر ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام