آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان تا ۲۰ درصد به صورت پلکانی معکوس

افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان تا ۲۰ درصد به صورت پلکانی معکوس

شناسنامه قانون- سخنگوی دولت از لایحه دولت برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان خبر داد و توضیحاتی در این باره ارائه کرد.

به گزارش شناسنامه قانون، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت در گفت‌وگو با خبر ۱۴ سیما، درباره لایحه دولت برای افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان اظهار داشت: این لایحه به‌منظور متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری در جلسه ۶ مهرماه جاری به تصویب دولت رسیده و با دو فوریت به مجلس تقدیم شده است.

وی افزود: پیشنهاد ما این است چون در قانون بودجه ۱۴۰۱ سقفی برای افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری در نظر گرفته شده بود، مجوزی برای میزان افزایش حقوق در اختیار دولت باشد که از ابتدای شهریورماه و یا زمانی که مجلس تعیین کند، انجام بگیرد؛ که البته پیشنهاد ما افزایش از شهریورماه بوده است.

افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان تا ۲۰ درصد به صورت پلکانی معکوس

سخنگوی دولت با بیان اینکه این لایحه هفت بند دارد و به حوزه‌های مختلفی پرداخته است، تصریح کرد: میزان این افزایش برای کارکنان دولت، به صورت پلکانی است و برای حقوق‌بگیرانِ پایین از ۲۰ درصد است و هرچه بالاتر برود، این درصد کاهش می‌یابد تا به سمت عدالت در پرداخت‌ها حرکت کنیم. همچنین در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت درباره حق عائله‌مندی و کمک‌هزینه اولاد نیز پیشنهاد شده تا افزایش یابد.

بهادری جهرمی گفت: لایحه دولت و پیشنهاد ما این است که این افزایش‌ها از ابتدای شهریورماه انجام بگیرد ولی باید دید مجلس شورای اسلامی با کلیات یا جزئیات آن موافقت می‌کند یا نه؟ و اینکه مورد تأیید شورای نگهبان قرار می‌گیرد یا نه؟ ولی اگر پیشنهاد دولت مصوب شود از ابتدای شهریورماه اعمال خواهد شد.

مشاهده جزئیات کامل لایحه

صفحات رسمی شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

49 دیدگاه

  1. جالبه حداقل حقوق را یک میلیون افزایش میدن، ولی سودش میره تو جیبه اونا که حداکثر حقوق را میگرفتند. سقف دریافتی شون قبلا 7 برابر حداقل حقوق بوده، که با افزایش یک میلیونی حداقل دریافتی،((هفت برابر)) یعنی 7 میلیون تومن به حقوقشون اضافه میشه . خیلی ظریف حقوق اونا که تو سقف دریافتی بودن 7 میلیون، بی سروصدا و به اسم افزایش حقوق کارمندا اضافه میشه. عدالت کجاست؟؟؟؟

  2. خدا لعنت کنه کسانی که تبعیض قائل میشن تامین اجتماعی 38 درصد بازنشسته کشوری 20 درصد بصورت پلکانی واقعا که این شد عدالت ؟

  3. سلام.عادلانه این است که 30درصدحقوق ناخالص به همه اضافه گردد.بازنشسته ای که 30سال کار کرده و ادامه تحصیل داده وسختی کشیده مدرک بالاتری گرفته و باتوجه به مسیولیت سنگینی که داشته وبااسترس زیاد از خانه به دور بوده چرا کمتر اضافه گردد قبلاً در 30سالی شبانه روز بامسوولیت سنگین کارکرده الآن هم که بازنشسته شده و به خاطر مسیولیت سنگینش گرفتار خوردن قرص اعصاب شده چه گناهی کرده که نسبت به دیگران که مسیولیتش سنگین نبوده و کار ساده‌ای داشته کمتر بگیردباتوجه به تورم باید به همه 40درصداضافه گردد نه بین خودشان متناسب سازی گردد متناسب سازی بازنشستگان باید با شاغلین همتراز انجام گردد نه با خودبازنشستکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام