کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

جزئیات افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان به میزان ۱۰ درصد در نیمه دوم سال

جزئیات افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان به میزان متوسط ۱۰ درصد در نیمه دوم سال

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به ضرورت ترمیم حقوق کارکنان دولت در نیمه دوم سال، از برنامه ریزی و بررسی‌ها برای افزایش ۱۰ درصدی مجدد حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت با تامین منابع ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومانی خبر داد.

مسعود میرکاظمی امروز با حضور در خبرگزاری تسنیم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه، یک گروه در دولت شامل سازمان برنامه وبودجه، سازمان استخدامی در کنار وزارت اقتصاد و… مسئولیت بررسی ظرفیتهای موجود جهت ترمیم پرداختها را بر عهده گرفتند، گفت: در ۵ ماهه نخست سال درآمدهای وصول شده با ارقام مصوب در قانون بودجه فاصله داشت، یکی از دلایل این موضوع آن بود که در لایحه بودجه سهم صندوق توسعه ملی از درآمد نفت ۲۰ درصد بود که در نهایت به ۴۰ درصد افزایش یافت، بر این اساس درآمد دولت از محل فروش نفت در بودجه کاهش یافت.

وی با تاکید براینکه با وجود کاهش ۲۰ درصدی منابع درآمدی نفت، نه تنها هزینه‌ها کاهش نیافت بلکه شاهد افزایش مصارف نیز بودیم، گفت: در حقیقت کل مصارف کشور از یک هزار و ۳۷۰ هزار میلیارد تومان به یک هزار و ۳۹۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی گفت: با توجه به این شرایط شاهد ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش هزینه‌هایی در بودجه بودیم که ممکن است محقق نشود. این اطمینان باید به وجود بیاید که ما از این جهت دچار کسری بودجه نشویم. هدف‌گذاری ما برای جلوگیری از خلق پول و تورم بوده است، ممکن است این مسئله با یک تصمیم افزایش حقوق از بین برود.

میرکاظمی ادامه داد: این موضوع به ضرر کارگران و کارمندان است چرا که اگر افزایش حقوقی صورت بگیرد که منجر به افزایش نقدینگی شود، همان افزایش حقوق به سبب تورم از جیب آنها خارج خواهد شد. تورم خود باعث بی‌ثباتی و عدم پیش‌بینی پذیری اقتصاد کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای برنامه‌های دولت در سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی‌پذیر کردن اقتصاد کشور بوده است، گفت: در حال حاضر این بحث وجود دارد که آیا منابعی که دستگاه‌ها موظف به تحقق آن هستند تامین خواهد شد یا خیر که در این خصوص دستگاه‌ها در حال بررسی دقیق هستند.

با توجه به اینکه افزایش حقوق‌ها به صورت ماهانه ۷ هزار میلیارد تومان برای دولت بار مالی به دنبال دارد امیدوار هستیم به نحوی تامین مالی صورت بگیرد که سبب افزایش نقدینگی نشود. در حقیقت اگر افزایش حقوق‌ها را برای ۶ ماه در نظر بگیریم حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان و اگر برای ۷ ماه در نظر گرفته شود، بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان مورد نیاز خواهد بود.

رییس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه زمانی که این موضوع در دولت جمع‌بندی شود برای طی مراحل تصویب به مجلس خواهد رفت، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ بندی وجود دارد که براساس شورای عالی حقوق دستمزد اجازه افزایش حقوق در سال جاری را نخواهد داشت در نتیجه افزایش حقوق‌ها حتما باید به تصویب مجلس برسد.

وی افزود، در لایحه‌ای که دولت پیش از این به مجلس ارسال کرده است، علاوه بر بحث ترمیم حقوق، این موضوع مطرح شده که دولت اجازه پیدا کند در مواردی که نیاز وجود دارد ترمیم حقوق انجام بدهد، در نتیجه اگر این لایحه به تصویب برسد دیگر نیازی به لایحه ترمیم حقوق نخواهد بود. متوسط افزایش حقوق‌های در نظر گرفته شده برابر ۱۰ درصد است که بحث‌های مربوط به عائله‌مندی و قانون جمعیت نیز در آن موثر خواهند بود.

مشاهده فیلم کامل خبری

مطالب مرتبط:

100 دیدگاه

  1. خداییش چرا آنقدر با ما بازنشستگان تامین اجتماعی در حال رقابت هستید . کارمندها علاوه بر حقوق اضافه کار و بهره ور ی و حق شیفت و غیره و ذالک رو می گیرن . یکی از دستگاههای دولتی هر ماه چهار میلیون بجز اضافه کار معیشتی به کارکنانش پرداخت می کنه ماهی هم هفتصد تا اضافه و … و اینا خارج از فیش حقوقی از خود دستگاه پرداخت میشه حالا حساب کن با حقوق چقدر زیاد دریافت می کنند اما ما بازنشستگان بعد از سی سال جون کندن الان فقط یه حقوق برایمان واریز می شود . شکر خدا شماها با این اضافه هایی که می گیرد تا مرز پانزده و یا شاید بیشتر هم دریافت کنید ما چی حتی نصف شما هم دریافتی نداریم حتی با افزایش ۳۸درصد ‌. پس ناشکر نباشید . پنج ماهه ما داریم فریاد می زنیم تا با همت و تلاش یه عده از مسئولین به نتیجه رسیدیم . خدا به همه برکت و سلامتی عطا کنه . خواهشا به حق خود قانع باشید و هی اعتراض نکنید .

  2. ضمن سلام،، چرا اول باید کارکنان در نظر گرفت بله اگر اول حقوق بازنشستگان اجرا کنید چون حقوق کارکنان در حال حاظر بیشتر از بازنشستگان است با اجرای ۳۸ درصدی تازه ما شاید برابر باشیم اینگونه عادلانه است و اگر بنا باشد . همه کارکنان شاغل و بازنشسته انجام شود باز همان اش و همان کاسه بازنشستگان عقب. ول کنید، ۱۰ صد هم دردی دوا نخواهد با ۵۰۰ ت کم باشد بهتره

  3. واقعا که از این دست ودلبازی متعجب شدیم.اخه ۱۰ درصد افزایش حقوق چه دردی از کارمندان وباز نشستگان دوا میکنه.کسانی که این ایده ها را پیشنهاد میدهند خودشان با افزایش ۲۰درصد حقوق راضی میشوند؟

  4. سلام
    عجیبه که خود دولت در این شرایط حساس تورم چند برابری ایجاد کرده واثر 200 تومانی که به عنوان یارانه پرداخت نموده عملااز بین رفته و چندبرابرآن از جیب مردم دررفته ولی بعضی ها معتقدند که افزایش حقوق بگیران کشوری ولشگری موجب افزایش نقدینگی شده ، و تورم ایجاد میکنه نباید با افزایش قیمت‌ ها جیب و سفره مردم را خالی کنیم برابرقانون مصوبه مجلس افزایش حقوق ها بایستی برابر تورم افزایش پیدا کنه هردرصدی کمتر از آن ظلم به حقوق بگیران است امیدوارم با تصمیم گیری درست عدالت پرداخت حقوق بگیران مراعات شود متشکرم

  5. افزایش ده درصدی لشکری وکشوری بیعدالتی و ظلم مطلق است اگر میخواهید عدالت برقرارشود 38%و515000تومان عادلانه است در غیر این صورت اصلا افزایش نمی خواهیم حقوق کارگر بیسوادبالای پانزده میلیون در ماه اما حقوق لیسانس بازنشسته یا سرهنگ بازنشسته زیر ده میلیون تومان واقعا ناعادلانه است .

  6. شمااول همسان سازی دائمی رااجراوماده ۸۵خدمات کشوری راهمین طورعملی کنیدوحق جنگی مناطق رابدهیدودیون ایثارگری کشوری راپرداخت نماییدهمه چیزپیشکشتان ودست دزدهاراهم آزادبگذاریدتاباقیمانده رانوش جان کنند.

  7. بنظرم عین بی عدالتی است پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان تا همگام سازی تمامی بازنشستگان اعم از شرکت نفت و گاز .مخابرات.اداره آب .و…لشکری و کشوری صورت نگیرد الان حقوق آبدارچی شرکت نفت دوبرابر حقوق سردار بازنشسته است

  8. حقوق بازنشستگان تامین اجتمای چقدره مگه لشکری وکشوری بالای 8 هست تامین اجتمای زیر 6 نگرفته تمام تازها حرف از تورم وانصاف میزنیم

  9. لشگری و کشوری هم باید اضافه شود فکر کنم مسئولان شکم تامینداجتماعیهارو جدای از بقیه میدانن تامین اجتماع خودش باید اجتماع را در نظر بگیرد که چه وضعیتی حاکم میباشد نه فقط فکر افزایش حقوق بازنشستگان سطوح خودش

  10. با احترام ،، چرا مسولین برنامه بودجه اینگونه سعی در عدم همسان سازی و افزایش حقوق کارمند و بازنشسته کشوری را به گونه بررسی و اعلام ۱۰درصد در نیمه دوم میکند انگار به بازنششته و کارمند چقدر حقوق میدهد با ۳۰ سال خدمت در دورترین نقاط کشور که جوانیش را فدا کرده و اگر بنده خودم را می گویم که مسله ای پیش نیاید ، با چرخ دستی خیار فروشی میکردم الانه حداقل یک معازه ۱۰ متری داشتم ، اگر قرار بر عدالت است چرا کارمند و بازنشسته دولت ۱۰ درصد افزایش ولی برای کارگر ۳۸ درصد به اضاقه ۵۱۵ هزار تومان افزایش ، به بازنشسته تامین اجتماعی حق معیشت و حق مسکن و سایر مزایا در نطر گرفته و پرداخت میشود ولی برای بازنشسته و کارمند دولت خبری از دیگر مزایا نیست این چگونه عدالیست که یکی کوخ نشین و دیگر کاخ نشین می بیند اگر تبعص ویا کمبود منابع است باید برای تمام حقوق بگیران در کشور اراییه شود نه اینکه بی عدالتی را خیلی راحت و واصح انجام پدیر شده حرف دیگریست، اگر مسولین محترم میخوانند طبق فرمایشات ریس جمهور که در فرمایشاتشان می فرمایند امده اند فقر را ریشه کن کنند و عدالت را جایگزین پس این تبعص دیگر چیست یا همه از ریس تا پاییتن ترین فرد را یکسان یا ۱۰ درصد افزایش بدهند و یا ۳۸ درصد به اصافه ۵۱۵ هزار تومان به اصافه سایر مزایا مثل حق مسکن ،، حق معیشت ،، حق فوق الاده شعل و سایر مزایا ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام