کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

چه کسانی مشمول طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت قرار می‌گیرند؟

چه کسانی مشمول طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت قرار می‌گیرند؟

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، به تشریح جزییات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و افرادی که شامل آن می‌شوند، پرداخت.

به گزارش شناسنامه قانون، علی بابایی کارنامی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد انتشار اخباری مبنی بر اینکه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت تنها شامل نیروهای دستگاه‌های اجرایی می‌شود با بیان اینکه منظور از کارکنان دولت در این طرح به معنای عام آن است، گفت: دولت در این طرح بر اساس ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری به معنای عام مدنظر قرار گرفته است که شامل نیروهای فعال در نهادهای عمومی غیردولتی و سایر بخش‌های حاکمیتی نیز می‌شود.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما در بند یک این طرح آورده‌ایم که نیروهای فعال در دستگاه‌هایی که مشمول ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه باشند از مزایای استخدامی مندرج در این طرح بهره‎مند خواهند شد کما اینکه در این زمینه با نماینده دولت نیز به توافق رسیدیم.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر قرار بود این طرح تنها شامل نیروهای دولتی شود، ارائه آن معنا و مفهومی نداشت، چرا که دولت بر اساس ماده ۳۲ قانون مدیریت خدمات کشوری می‌تواند نیروها را وارد قرارداد مستقیم کند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی حقوق و دستمزد، یادآور شد: آنچه مسلم است ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه چه به لحاظ ماهوی، چه شکلی و چه ناهماهنگی که در ساختار پرداخت حقوق و دستمزد وجود دارد باید مبنایی برای اجرای این طرح قرار گیرد، همچنین طبق تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ هم تنظیم روابط مزدی و دریافت حقوق نیروهای تمام شرکت‌های دولتی و خصولتی و حتی شرکت‌های زیرمجموعه شستا و تامین اجتماعی، صندوق‌های بیمه‌ای، بانک‌ها و زیرمجموعه‌های آنها باید در قالب مصوبات شورای عالی حقوق و دستمزد صورت بگیرد بنابراین تصمیمات اتخاذ شده در جهت ایجاد یک سیاستگذاری صحیح بر مبنای عدالت در قالب استفاده از پرداخت فوق‌العاده خاص به مدیران دولت بوده است و قطعا بخشنامه شورای حقوق و دستمزد نیز در این قالب و با یک رویه همگن ابلاغ می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بر همین اساس ساماندهی کارکنان دولت نیز به معنای عام مدنظر است و طرحی که پیرامون تحقق این امر ارائه شده است در کمیسیون اجتماعی در حال بررسی است و سایر نمایندگان مجلس هم می‌توانند پیشنهاداتی که در این حوزه دارند را در زمان بررسی این طرح در صحن ارائه دهند.

215 دیدگاه

  1. با سلام لطفا تکلیف ما قراردادی های ۲۲ ساله که با بخشنامه مسخره شبه پیمانی شدن بیشتر مزایا مارا قطع کردید هم فکری بکنید؟همکار پیمانی با سابقه کمتر از ما با تبصره های دو قلو الف و ی حدود ۶۰۰ هزار تومان از من بیشتر میگیره این چه نظام هماهنگی بود که ما بیشتر ضرر کردیم تا استفاده و تکلیفمون هم هنوز روشن نیست؟

  2. امیدواریم رشادت های مدافعان سلامت ایام کرونا که الان خانه نشین هستند فراموش نشود و جواب زحماتشونو با بازگشت به کار و قرارداد مناسب بدهید

  3. باسلام و احترام
    با ۲۳ سال سابقه در اداره آب و فاضلاب هرسال با یک مدل قرارداد حجمی،برون سپار،قرائت مشغول کار هستم ،حقوق و دستمزد یک سوم همکاران مدت معین حقوق میگیریم.از نظر کار کردن یکسان ،در ضمن الان همکار داریم کلا ۳الی ۴ سال وارد شده با ایثارگری در حال تبدیل وضعیت شدنه،نا گفته نماند در این مدت سابقه خیلیها با آشنا بازی تبدیل وضعیت شدن تو رو خدا یه فکری بحال ما بکنید.

  4. در مورد رانندگان استیجاری هم فکری بکنید ۱۰ سال هست که بصورت راننده استیجاری مشغول بکار هستم واز هیچ مزایای اداره نمیتوانیم استفاده کنیم

  5. با سلام بنده حدود ده سال در اداره دولتی مشغول بکار می باشم و قرارداد و حقوق مزایای من از طریق شرکت زیر مجموعه اداره مذکور پرداخت میشه فرزند جانباز هستم طرح جانبازی برای رسمی شدن شامل حال بنده نشد لطفا کسی که پیوسته با هر قراردادی در اداره دولتی مشغول بکار می باشد تدبیری بی اندیشید که حد اعقل طرح ساماندهی شامل حالمون بشه نمایندگان لطفاددر این موارد پیشنهاد بدن لطفا اطفا الطفا

  6. باسلام و احترام
    در آستانه وارد شدن به بیست و سومین سال سابقه هستم با خدمت سربازی به بیست و پنج سال سابقه دارم،تا قبل سال۸۷ چند سالی در شرکتهای خصوصی مشغول بودم ،حدود ۴الی۵ سال درشرکتی وابسته به برق خراسان مت معین بودم.الان مدت ۱۶ سال در وزرات نیرو،شرکت آب و فاضلاب با قرارداد حجمی،برون سپار خلاصه هر سال یک مدل قرارداد و از ترس بیکار شدن مجبور به کار هستم.نمیدانم کی باید قراردادمدت معین انجام بگیره،از لحاظ حقوق و دستمزد هم که یک،سوم همکارهای رسمی حقوق میگرم در صورتی که کار همه یکی است شاید میشه گفت کار بیشتر هم ما قراردادی ها انجام میدیم.همکاز داریم کلا ۳الی۴ سال نیست وارد شد با ایثارگری داره تبدیل وضعیت میشه بعد من و امثال من با بالای ۲۰ سال سابقه هنوز بلاتکلیف،تو رو بخدا فکری بحال ما بکنید.باسپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام