آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

تصمیم افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در شهریور نهایی می‌شود

تصمیم افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان در شهریور نهایی می‌شود/ مردم یارانه نقدی را به کالابرگ ترجیح می‌دهند

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه با بیان اینکه باید منابع افزایش حقوق کارمندان مشخص شود و نباید به افزایش پایه پولی و تورم منجر شود گفت: این موضوع در حال بررسی است و احتمالاً در شهریور در مورد آن تصمیم‌گیری صورت بگیرد.

به گزارش شناسنامه قانون، مسعود میرکاظمی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: سال گذشته در شرایطی دولت را تحویل گرفتیم که کشور در شرایط زیر صفر بود، یعنی منفی بود. ذخایر کشور بین ۳۰ تا ۷۰ در صد زیر حداقلی بود که نباید ذخایر در هیچ شرایطی از آن کمتر باشد.

رئیس سازمان برنامه به بدهی ناشی از اوراق مالی منتشرشده در دولت گذشته پرداخت و گفت: سال گذشته هر ماه ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق تسویه شد. امسال نیز ماهی ۱۵ هزار میلیارد تومان اصل و سود اوراق دولت قبل را تسویه می‌کنیم. اگر این بدهی نبود و می‌توانستیم برای پروژه‌های عمرانی اختصاص بدهیم نتایج بسیار قابل توجهی می‌گرفتیم. با این حال خدا لطف کرد و با وجود شرایطی که گفتم توانستیم سال گذشته ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به بودجه عمرانی اختصاص دادیم.

وی گفت: تلاش ما این است که به همان اندازه‌ای که پول در خزانه وجود دارد تخصیص صادر شود و اجازه نمی‌دهیم پایه پولی افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به سیاست ارز ترجیحی و افزایش قیمت‌های جهانی کالاهای اساسی عنوان داشت: سال گذشته در بودجه، ۸ میلیارد دلار برای ارز ۴۲۰۰ اختصاص یافته بود اما در عمل حدود ۱۷ میلیارد دلار اختصاص یافت. امسال حدود ۲۳ میلیارد دلار به یارانه‌های مختلف اختصاص می‌دهیم. بنابراین ما حمایت‌ها را بیشتر کرده‌ایم و از محل حذف ارز ۴۲۰۰، پولی نصیب دولت نشده است.

وی به رتبه بندی معلمان نیز پرداخت و اظهار داشت: هدف از رتبه بندی، افزایش کیفت آموزش و پرورش است. خود رتبه بندی هدف نیست. ما به صورت علی الحساب به ازای هر ماه یک میلیون و در مجموع ۱۱ میلیون تومان به حساب معلمان واریز کردیم. وقتی احکام معلمان آماده شد مابه‌التفاوت آن نیز پرداخت خواهد شد.

میرکاظمی در مورد تداوم پرداخت نقدی یارانه‌ها و موضوع کالابرگ نیز گفت: کالابرگ به این معنا نیست که کالابرگی صادر شود تا از طریق آن کالای اساسی خریداری شود بلکه به این صورت است که با فراهم شدن سازوکارها و طراحی سامانه‌ای خاص، پول یارانه مستقیم بعد از خرید کالای اساسی توسط مردم به حساب فروشنده واریز شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزد: قانون می گوید که یارانه به صورت کالابرگ باشد اما نظرسنجی‌های رسمی نشان می دهد که مردم می خواهند در استفاده از آن آزاد باشند. با این حال رسانه‌ها تلاش کنند این را روشن کنند که مردم کدام روش را می پسندند و کدام به نفع آنها است.

وی در مورد اجرای سیاستهای انقباضی برای جلوگیری از خلق پول و همزمان تاکید بر رشد اقتصادی ۸ درصد گفت: این سیاست‌ها به رکود اقتصادی منجر نخواهد شد زیرا ما داریم بودجه پروژه‌های عمرانی را می پردازیم. درواقع با ایجاد انضباط مالی و حذف اضافه پرداختها جلوی افزایش پایه پولی گرفته شود. رکود زمانی اتفاق می افتد که پولی اختصاص داده نشود که ما داریم اختصاص می‌دهیم و هزاران پروژه فعال شده است.

مطالب مرتبط:

72 دیدگاه

  1. برای خرج کردن پول یارانه باید پول به خودمردم اختصاص یابد زیرا مردم خود بهترمیدانند که محل اصلی وواجب خرج پولشان کجاست وچقدر ازموجودی خودرابه چه کالایی بدهند اینکه دیگران درمورد پول مردم تصمیم بگیرند کاردرستی نیست وفروشنده نباید درمورد سلب حق انتخاب مردم ومحل خرج مبالغ یارانه دخالت نماید پس بهتراست به نظر ورای مردم احترام بگذاریم وتوجیهات غیرمنطقی وناعادلانه راکناربگذاریم .

  2. سلام، چرا به حقوق بازنشستگان بانک ملی ایران توجه نمی کنید که زمانی کمک بزرگی و خدمات بزرگی برای همه این شاغلین و بازنشستگان کشوری و لشکری بودند و هستند و برای آنها طرفداری کرده ولی بازنشستگان بانک ملی ایران توجهی نمی شود و واقعا با این حقوق ها خجالت می کشیم که بیشتر همان روز اول دوام نمی آورد. متاسفانه نام بانک می آید همه فکر می کنند که دیگر تمام پول های بانک در جیب بانکی هاست و‌ حقوق زیاد دریافت می کنیم که حداکثر حقوق زیر۱۰ میلیون و ۷ میلیون است و دیگر تا کی باید این صورت خودمان را با سیلی سرخ نگه داریم ?

  3. سلام.من یک.راننده.تریلی.بودم۳۶.سال.ازمن.بیمه.کمکرده.اند.اسم.نمیبرم.از.خدا.بیخبری.باعث.سابقه.من.شده.۱۴.سال.سابق.دارم.در.بیمه.تآمین.اجتماعی.آنهم.بخاطر.نبودن.نزارت.این.۳۶.سال.کارکرد.من.در.جاده.های.گرم.سوزان.بنادر.کل.ایران.بوده.آقایان.تصمیم.گیرنده.موضوع.حقوق.بازنشستگی.خودتان.اگر.توانستید.یک.سرویس.با.ماک.بروید.بندر.چابهار.یا.بنادر.دیگر.آن.موقع.درست.قذاوت.میکنید.آفتابه.ای.درزیر.تریلی.لنگ.کار.کرده.را.چند.بار.من.بشورم.ببندم.سرم.کولر.ماشین.تازه.مد.شده.ما.که.آن.موقع.ها.کولر.نداشتیم.یک.دفه.اگر.برای.راه.اندازی.موتور.وباک.گازوییل.یخ.زده.همراحی.کنی.آن.موقع.است.که.قضاوت.داشته.باشی.عذر.خواستم.که.مزاحمتان.شدم.آقا.جون.این.داستان.یک.سرویس.موضوع.است.۳۶.سال.قضاوت.کن.انکه.سبب.از.بین.رفتن.سابقه.بیمه.ای.بنده.شده.همسر.من.هم.موقع.باز.کردن.سفره.هم.جم.کردن.سفره.یک.دعای.مفصلی.برای.ایشان.ادا.میکنند.با.تشکر

  4. باسلام.ودعای‌خیر◇بین‌بازنشستگان‌نباید‌تفاوت‌‌قائل‌شدهمگی(::‌کشوری،لشگری،تامین‌اجتماعی‌)‌خادم‌یک‌کشور‌بودیم..ودرحال‌حاضردریک‌‌وطن‌بنام‌ایران‌زندگی‌می‌کنیم.

  5. سلام خسته نباشید به کم بفکر جانبازان هم باشیدواقعا با این حقوق نمیشه زندگی کرد تاکیه پيش خانواده شرمنده بشییم بااین تورم زیاد روزبه روز جنس ميره بالا بخدا این انصاف با این گرانی ۱۰درصد حقوق اضافه باشه یه کم بفکرجانبازن باشيد باتشکر

  6. ببخشیدا حقوق صندوق بازنشستگی همسان سازی شد دو سال پیش یادتون رفته حالا که یک قرون اضافه شد به تامین اجتماعی چشم ندارید ببینید تازه ۳۰ سال پول از جیب ما بابت بیمه رفته

  7. آموزش پرورش جوانی ولذتهایش را ازما گرفت در سخت ترین شرایط در روستاهایی بدون امکانات رفاهی با حقوق ۳هزار تومان شروع کردیم وعده ها انقلاب نقش برآب شد ۳۰سال صورتمان را باسیلی سرخ نگه داشتیم بیشترین شهید ومجروح را دادیم میوه فروش فریاد میزد بیا که معلم خوار شد گوشها را کر کردیم وگذشتیم ۳۰سال گذشت نه مویی برسر نه دندانی بر دهان نه چشمی برای دیدن وصدها *نه*دیگر گریبانمان را گرفته از همه شان میگذریم ولی جواب نوه هایی که آمدند سری به بابا بزرگ بزنند به امید گرفتن هر کدام یک بستنی را چگونه بدهیم سوال از جناب میر کاظمی شما باشید با حقوق ۷تومن در برابر خواسته نوه ها چه میکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام