کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

ماده واحده طرح ساماندهی کارکنان قراردادی و شرکتی در کمیسیون اجتماعی تصویب شد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تصویب ماده واحده طرح ساماندهی استخدام کارکنان قراردادی و شرکتی دولت در جلسه این کمیسیون خبر داد.

سیدکریم حسینی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: محور اصلی جلسه امروز کمیسیون طرح ساماندهی کارکنان دولت بود که بر اساس آن پیشنهاداتی که در رابطه با ماده واحده این طرح مطرح بود، با حضور نمایندگان بحث شد.

وی افزود: نهایتا ماده واحده این طرح به تصویب نمایندگان رسید که شروع خوبی برای بررسی مابقی طرح است.

نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم تصریح کرد: طبق این طرح کارکنانی که مانده‌اند باید ساماندهی و وارد سیستم اداری و استخدامی شوند و ادامه این طرح هم در رابطه با تعیین تکلیف کارکنان موجود است که عمدتا شرکتی یا به شکلی قراردادی هستند که همه اینها با یک عنوان ساماندهی می شوند و قرار شد در جلسات بعدی نهایی شود.

حسینی در رابطه با مهمانان حاضر در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی گفت: معمولا این جلسات با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تشکیل می شود.

104 دیدگاه

  1. با سلام،
    لطفاً این طرح بشه خط پایان، یعنی شرط زمان برداشته بشه و زمان تصویب بشه شرط زمان و تمامی قراردادهای شرکتی، حجمی، قراردادی، کارمعین، مشاور، خرید خدمت، طرح عمرانی، 89 روزه، حافظان سلامت، حق التدریس، نهضتی و… رو یکبار برای همیشه حذف کنید.

  2. یک طرح نسنجیده که توسط عده ای نماینده بی اطلاع از قوانین و مقررات اداری و استخدامی، مطرح شده و کل سیستم اداری کشور را به سوی بیسوادی خواهد برد و از طرفی عدالت استخدامی زیر سوال خواهد رفت.

    1. بیشتر میخوان راه رو هموار کنن برا فک و فامیل بی سواد خودشون
      یکی نیس بگه بقیخ چطور هفتخوان رستم رو طی کردن و استخدام شدن شما جرا باید مستثتی بشین

    2. کار که فقط همین دست همین افراد هست
      افراد رسمی فقط حقوق می گیرند.
      اگر اینطور نیست چرا این افراد شرکتی را بکار گیری کرده اند
      کلاه خودتو قاضی کن انصاف داشته باش

    3. لطفا حرف مفت نزن، نیرویی که بیش از ۱۵سال سابقه داره چرا نباید استخدام بشه، چطوری اوناییکه سهمیه دارند براحتی وبدون سابقه کاری استخدام میشن عدالته، فقط برای بقیه بی عدالتیه

    4. به گمانم جنابتان شرکت تامین نیرو دارید یا از اینکه از مستبدین ادارات هستی که دوست داری ظلم کماکان ادامه داشته باشه لطفا از عدالت دیگه حرف نزنید

    5. سلام و اتفاقا هزار درود بر نمایندگان شریف و دلسوز انقلابی.
      بنده خدا تو خودت قطعا از اون هایی که با پارتی بازی رسمی شدی و الان بلبلی میخونی از سر عقده های کودکی ات.که چرا ملت میخوان رسمی بشن. آخه عقده ای مگر تو خودت چطور رسمی شدی که الان چشم نداری موفقیت بقیه رو ببینی.
      من در سه آزمون استخدامی با ارشد مهندسی برق از دانشگاه دولتی یزد در آزمون کتبی قبول و به چند برابر ظرفیت دعوت شدم اما هر بار , فردی ناتوان مثل تورو که پارتی داشت جذب کردند. پس شما به نمایندگان دلسوز انقلابی توهین نکن زیرا میخوان جلوی ورود افرادی مثل تورو بگیرن.

    6. به نظر شما کارکنان قراردادی و شرکتی بی سواد هستند؟؟؟
      بی انصاف ….
      ما شرکتی و قراردادی داریم که با مدرک لیسانس و فوق لیسانس یه بخش از اداره رو داره با تخصصش هدایت میکنه و بالای ۱۵ سال هست که حق و حقوقش داره توسط پیمانکار ضایع میشه
      چرا بدون اطلاع صحبت میکنید؟؟؟
      خوب شد شما تو مجلس نیستید…
      التماس تفکر!!!

  3. من با ۲۲سال سابقه کارمند قردادمعین هستم خدمات کشوری حقوقمون افتضاح شده امسال کلا ۵۰۰ اضافه شده

    شرکتی ها مون ۵۷درصد اونم از فروردین اضافه شده

    فقط میتونم بگم شرکتیها خدا خدا کننن ای قانون نشه

  4. والا دیگه دارین با روح وروان ما بازی میکنید بخدا خسته شدیم خدارو خوش نمیاد چقدر جلسه مگه میخاید چکار کنید یک ساله این جلسه ها تمام نشد هر هفته جلسه دارین ولی کو یک تصمیم درست

  5. با سلام،
    متاسفانه بعضی از دستگاهها در برابر قانون مقاومت می کنند و از راه های غیر قانونی استفاده می کنند تا نیروی قراردادی دستگاه به حق و حقوق خود نرسد نمونه دستگاهی که بنده در آن مشغول هستم از بخشنامه 2608
    به موخ 1400/1/23 بطور کامل اجرا نشده و هیچ نظارتی از سمت سازمان اداری و استخدامی نیست به امید خدا با تصویب طرح ساماندهی مجلس برای تمام سطوح نیروهای قراردادی و شرکتی دستگاه ها ملزم به اجرا و نظارت سازمان بر عملکرد تمام دستگاه ها باشد.
    با سپاس از تلاش شما

  6. من نمیدونم چرا شما دارین میسوزین بابا یکی مثل من ده ساله شرکتی هستم به عنوان نیروی خدماتی با مدرک دیپلم هم اومدم سرکار الانم برای خودم تو هرکاری استا هستم حق خودمم میدونم تعقیر وضعیت پیدا کنم هر چی باشم بهتر از شما هستم که لامپ خونتونم نمیتونین عوض کنین به عمل کار براید شما فقط تو دانشگاه با پول نمره گرفتین یادتون که میات ولی من زحمت کشیدم و عرق ریختم

    1. حرف شما متین. ولی چیزی که از این طرح برمیاد اینه که مبنای حقوق کارگری میشه کار مشخص، یعنی قانون خدمات کشوری، یعنی دریافتی نصفه میشه، یعنی امنیت شغلی بله، کاهش دریافتی بله، یعنی فقط میتونی سرتو بگیری بالا و صورتتو با سیلی سرخ نگه داری. البته امیدوارم نوع قرار داد ، کارگری بمونه. وگرنه فقط منجر به کاهش هزینه های دولت میشه. تامام.

    2. سلام دوست عزیز. این طرز صحبت شخصیت شما را زیر سوال میبره. ما که با کلی استرس ، اضطراب،شب بیداری جوانیمون در همون دانشگاهی که شما میگید گذشت . بعدش باز هم آزمون دادیم و کلی مراحل دیگه. انصاف داشته باش باید تفاوت باشه و گرنه عدالت بی معنا میشه. موفق و تندرست باشید‌.

      1. عدالت چی ما هم دانشگاه خوندیم و ریاضی هم خوندیم ولی بعد فارغ التحصیلی آموزش پرورش استخدامی رو تعطیل کرد و هیچ استخدامی نبود که شرکت کنیم الان هم با 15 سال سابقه و حقوق پایین داریم کار میکنیم یعنی چون شما آزمون دادید الان اصلح هستید جالبه هاااااااااااااااااا یهنی من که معدل اول ورودی هامون بودم اندازه شما ها سواد ندارم

        1. عزیز دل. اولا اینقدری که آموزش و پرورش آزمون گرفت و استخدام کرد هیچ سازمانی استخدام نکرد. حالا .شما چرا قبول نشدید نمیدونم. قاعده عادلانه هم قبولی در آزمون استخدامی و رقابت با امثال شماهاست که ادعای رتبه اول را دارید. من چندیدن آزمون شرکت کردم در همشون هم اول شدم . شک نکن من به یقین اصلح هستم چون در فرصت برابر با بقیه داوطلبان آزمون دادم و موفق شدم. اگر از راهی غیر از آزمون ورود کنیم به نظرم در حقوق و دریافتیهایمان خدای ناکرده شک و شبهه پیش میاد. به هر حال برای شما هم آرزوی موفقیت می کنم.

      2. سلام و عرض ادب
        واقعا بحثتون بی مورده
        چون افرادی که با پارتی وارد سیستم ها شدند از ابتدا به صورت قراردادی جذب شدند. این بندگان خدایی که به صورت شرکتی هستند فقط بار اضافی کارهای افرادی که کار نمی کنند را به دوش می کشند نه اضافه کاری، نه مزایای خاصی و… شاید در این بین افرادی هم باشند که براشون خوب باشه ولی افرادی که به سختی و زحمت استخدام شدند تعدادشون بیشتره.
        چه بسا افرادی با مدرک ارشد که از نیروی خدماتی قراردادی یا رسمی با همون سابقه دریافتی کمتری داره

    3. داداش گلم میشه اینقد دربرابر همدیگه جبهه نداریم تواین شرایط سخت همه مون عین هم هستیم درشرایط سخت زندگی میکنیم، واسه همدیگه اتفاقات خوب بخواهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام