اخبار اداری و استخدامی

ماده واحده طرح ساماندهی کارکنان قراردادی و شرکتی در کمیسیون اجتماعی تصویب شد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از تصویب ماده واحده طرح ساماندهی استخدام کارکنان قراردادی و شرکتی دولت در جلسه این کمیسیون خبر داد.

سیدکریم حسینی در گفت و گو با ایسنا، در تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: محور اصلی جلسه امروز کمیسیون طرح ساماندهی کارکنان دولت بود که بر اساس آن پیشنهاداتی که در رابطه با ماده واحده این طرح مطرح بود، با حضور نمایندگان بحث شد.

وی افزود: نهایتا ماده واحده این طرح به تصویب نمایندگان رسید که شروع خوبی برای بررسی مابقی طرح است.

نماینده مردم اهواز در مجلس یازدهم تصریح کرد: طبق این طرح کارکنانی که مانده‌اند باید ساماندهی و وارد سیستم اداری و استخدامی شوند و ادامه این طرح هم در رابطه با تعیین تکلیف کارکنان موجود است که عمدتا شرکتی یا به شکلی قراردادی هستند که همه اینها با یک عنوان ساماندهی می شوند و قرار شد در جلسات بعدی نهایی شود.

حسینی در رابطه با مهمانان حاضر در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی گفت: معمولا این جلسات با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی تشکیل می شود.

104 دیدگاه

  1. بخدا امنيت شغلى نداريم اين يعنى ذهن شما امادگى هيچ كارى رو نداره تا درست انجامش بده دغدغه شما اينكه پيمانكار اگه باهات حال نكود بعد چندين سال سابقه هررررررى بعد با سن بالا كجا كار دولتى و با بيمه گيرت مياد ما كه نديديم تو اين ١٤ سال شركتى قبل از اينكه چك رو از امور مالى بگيره حقوق بده همشون ميگن نداريم مارو واسطه ميكنن چك حقوقمون رو از امور مالى بگيريم بعد پرداخت ميكنن اونم بعد چند روز در صورتى كه شركت بايد توان ماليش جورى باشه كه تا سه ماه رو بتونه تامين كنه يه ضمانت نامه كم ارزشم ميگيرن كه ٢٠ درصد كل حقوق پرسنل نميشه خدا وكيلى يه نفر بياد اينجا بگه پولى كه شركتا ميدن بركت داره بيشتر يه هفته خرج ميشه خداى خود بيمه ريختنشون مكافتيه واسه خودش درد زياده اينجام جاش نيست

  2. سلام.وقت بخیر
    نیروهای جدید نهضت که همه تحصیلکرده و با انگیزه هستند هم الان با قرارداد شرکتی مشغول هستند ، بدون هیچ پشتوانه مالی،امنیت شغلی و با درآمد ناچیز و موقتی و با بیمه حداقلی که خودمون واریز میکنیم مشغول هستیم.
    لطفا منصفانه و عاقلانه به این نیروها هم بها بدید و مشمول طرح استخدامی قرار بدید.

  3. با سلام هیچکدام شما مثل نیروهای شرکتی اداره منابع طبیعی آبخیزداری استان فارس نیستید به حقوق دو میلیونی ششصدوپنجاه هزارتومان اون هم چند ماهی یکبار

  4. ??? سلام دست نمایندگان و مجلس درد نکنه خدا خیرتون بدهد که یادی از ما فقیر فقرا هم انداختید. عزیزان من الان ۱۷ساله دارم قراداد شرکتی سخت ترین زحمت ها رومی کشم .

  5. سلام چرا نیروهای نهضت از طرح حذف کردین ما هم نیروهای شرکتی هستیم فقط چون پیش دبستانی وغیر انتفاعی اعتراض کردند مارو حذف کردین .

  6. سلام
    جهت روشن شدن افکار دوستان ، طی یک سال هست که این موضوع فعال و پیگیری میشود ولی واقعیت اینکه روسای بالا مجلس و ریس استخدامی کل کشور موافق این طرح نیستند .و فقط طیفی از نمایندگان موافق و بشدت پیگیر هستند.
    دلیل و منطق اینجانب موضوع را کاملا روشن میکند:
    از سال گذشته موضوع بین مجلس و ریس استخدامی دولت پاس کاری میشود و حتی بعد از عید نیازی نبود که دوباره به دولت ارجاع داده شد ولی ریس مجلس پیشنهاد داد تا دو هفته به دولت ارجاع داده شود
    با توجه به اینکه با رای 188 نماینده سال گذشته تصویب شد که در اولویت گذاشته شود ولی متاسفانه چند ماه بلاتکلیف ماند تا اینکه یکی از نمایندگان به ریس مجلس تذکر داد که با توجه به اینکه 188 نمایند رای دادند که جزو الویت قرار داده شود و مجبور شدند در مجلس به رای گذاشته شد و با اکثزیت ارا تصویت ولی بصورت دو شوری انجام شود.
    دو شوری کردنن یعنی دوباره به دولت ارجاع داده شود تا به نتیجه و جمع بندی برسد تا دوباره کاری در شورای نگهبان و مجلس انجام نشود.
    مجلس از دولت استعلام گرفت و دولت تایید کرد که بار مالی ندارد.
    اخرین خبر اینکه از طرف دولت مسولین استخدامی در جلسه کمیسیون مجلس برای جمع بندی و ادامه جلسات حضور ندارند و اگر ادامه داشته باشد یعنی دولت موافق طرح نیست و مقامت میکند.
    نتیجه روسای مجلس و استخدامی دولت در ظاهر حمایت میکنند از این طرح ولی در عمل مشاهده میکنیم که مقاومت میکنند.
    چون مسله پول در میان هست و شرکت های پیمانکاری نوعی مستعمرات پیمانکاری تدارک دیدند و بین پرداخت دولت و کارمند قرار گرفته و مبلغی از جیب کارگر و کارمند سود کسب میکنند.
    مگر نمایندگان مجلسبه داد این طرح برسند و انهم اگر ناقص طرح را تصویب نکنند

  7. لطفاً به فکر نیروهای نهضتی باشید که سالها بدون بیمه وبا حقوقی ناچیز برای آموزش پرورش در روستاهای صعب العبور به امید استخدامی کار کردن

  8. از سال ۱۳۹۱ این طرح ساماندهی با اسم های مختلف داره میچرخه اون موقع گفتند نظام هماهنگ پرداخت که شهرداری ها هم شامل می‌شوند ولی بعد شد طرح ساماندهی . شما را به خدا اگه طرح میخواهید اجرا کنید زود اجرا کنید الان چند ساله این طرح در مجلس میچرخه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام