کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

پیشنهاد الگوی جدید افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری

پیشنهاد افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری در دولت

سازمان‌های امور اداری و استخدامی کشور و برنامه و بودجه، الگوی جدیدی از افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری را ارائه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سازمان‌های امور اداری و استخدامی کشور و برنامه و بودجه در پیشنهادی مشترک، الگوی جدیدی از افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری را برای بررسی و اتخاذ تصمیم، به دولت ارائه کرده‌اند.

این پیشنهاد با هدف بهبود و کمک به معیشت کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری و افزایش قدرت خرید آنها به دولت ارائه شده است و در روز‌های آینده، روال قانونی تأیید آن انجام خواهد شد.

213 دیدگاه

  1. خدواند لعنت کرده است روغگورا،اگر تنها بودجه یکی از اختلاس ها را ،همان دله دزدهای شرعی را اختصاص می دادند در همان اول سال حقوق به اندازه کافی افزایش می یافت چطور برای تبلیغ خرافات بودجه هست ولی برای باز نشستگان خیر!!!!اسم دز دی ها یشان را اختلاس می گذارند ولی دست یک گرسنه را بخاطر قطعه نانی قطع می کنند .همان جمله حضرت حسین (رضی الله عنه )به همه دست اندر کاران یاد آوری می کنم که فرمود:اگر دین ندارید آزاده باشید .ودر آخر بادر کنند یا خیر درروز قیامت باید جواب آه همه ما باز نشستگان مایوس در خانواده را بدهند.

  2. باسلام و احترام
    چند شب پیش دور یکی از میادین شهر چرخی میزدم‌که متوجه فلافل فروشی شدم که به لطف خدا پشت کابین وانت بار خودش یه کسب و کار ساده راه انداخته بود. خداروشکر دورش شلوغ بود و بیشتر مشتریهاش هم جونهای موتور سوار عبور بودن.(گذشته از مسایل بهداشتی ) با یک حساب سرانگشتی اگه ایشون بطور متوسط ۱۰۰ ساندویچ فلافل اون شب بفروشه به قراره هر ساندویچ ۲۰ هزار تومان (حداقل قیمت) شبی ۲میلیون فروخته که میشه حدود حداقل شبی یک میلیون سود خالص . خدا رو شکر انشالله خدا برا همه بسازه .
    پیش خودم گفتم من کارمند رسمی دولت با مدرک فوق لیسانس عمران ۲۰ سال سابقه کار ماهی ۱۲ میلیون رو کجای زندگیم بذارم که شرمنده زن و بچه نشم . خدا از مسببش نگذره ما که نمیگذریم . هزینه ها و مخارج به دلار حقوق به ریال . واقعا مسخرس ?

  3. باسلام
    مشکل حقوق بگیران شاغل بویژه بازنشستگان نبود قانون نیست مشکل نان خور های دولت این است که متولیان امر آنطور که می پسندند تصمیم میگیرند نه آنچه را مر قانون می گوید بعنوان نمونه ذیل آخر ماده ۶۴ ق م خ ک برای بازنشستگان اجرا نمی شود اما چند سطر بالای این ماده برای شاغلین اجرا می شود ، ماده ۱۰۰ قانون استخدام کشوری اجرانمی شود هدیه دولت بابت ازدواج و ……ونیز طلب شش ماهه ارتقا گروه بازنشستگان توسط سازمان برنامه در لایحه بودجه منظور نمی شود ..
    حقوق حقوق بگیران برابر ماده ۱۲۵ ق م خ ک اضافه نمی شود بعنوان نمونه تورم ارسال ۹۰ تاکنون ۳۲۱ درصد ولی افزایش حقوق ازسال نود تاکنون ۱۶۹ درصد بوده است و………آقای رییس جمهور بارها درخصوص عدالت در پرداخت سخن گفتند اما خبری از عدالت در پرداخت نیست..
    اگر تصمیم گیرندگان درآمد شأن متناسب معقول با دیگر حقوق بگیران باشه. یقینا تاکنون چاره . شده بود .. مابازنشستگان منتظر تحقق وعده عدالت پرداختها هستیم

  4. واقعا باید حقوق حداقل بگیرای کارمندی افزایش پیدا کنه.اخه با 5تومان کی میتونه زندگی کنه.الان کارمندا از کارگرا خیلی کمتر میگیرن.کسی هم کاری نمکنه.فقط طرح میدن.

  5. باسلام حقیر سرهنگ بازنشسته آجا الهوردی صابری هستم و از سال ۱۳۹۵ رسما بعنوان کارگروه و کارشناس در امور اداری و حقوقی و آشنا به قوانین نیروهای مسلح و قانون مدیریت خدمات کشوری با سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین سازمان اموراداری و استخدامی کشور و سایر سازمان‌ها سابا و ساتا و ستادکل نیروهای مسلح و مجلس شورای اسلامی و شرکت در کمیسیون‌های مختلف مجلس از جمله کمیسیون اجتماعی و کمیسیون مشترک قانون خدمات کشوری همکاری نموده ام به نظر حقیر اشل حقوقی باید برمبنای هزینه های واقعی جامعه طراحی و جامع و مانع و عدالت محوری ، توازن و تعادل در نظام پرداخت حقوق برای تمام قشرهای جامعه تهیه و تدوین گردد و از طرفی مسئولین و دولت مردان می‌توانند از سایر کشورهای پیشرفته دنیا الگو برداری نمایند لذا قانون مدیریت خدمات کشوری ما از جمله نظام پرداخت حقوق نیاز به بازنگری و اصلاح اساسی دارد تا تبعیض و شکاف فاحش در پرداخت ها از بین برود .باسپاس

  6. حتی افزایش ۵۰ درصدی هم دردی از بازنشستگان دعوا نخواهدبود چون سبد خانوار ۵۰۰ درصد افزایش داشته همه هزینه ها به دلار شده مثلا یک کلیو مرغ همه جای دنیا نزدیک به دو دلار است توی ایران هم همین قیمت است بقیه اقلام هم مین طور یارانه نقدی همه دردی دوا نمیکند

  7. دلیل عدم افزایش حقوق بازنشستگان از طرف دولت افزایش نقدینگی عنوان شد. خوب این به دیده اقتصادیون درسته. اما دولت این نکته را نادیده گرفته و راه حلی هم برای اون نمیشناسه . افزایش حقوق ما برای تامین مایحتاج عمومی و ضروری هست. بنابراین دولت میتوانست این سهم افزایش حقوق را در خدمت تولید قرار داده و تامین مایحتاج را از طریق فروشگاههای بزرگ اعم از خورد و خوراک و پوشاک و لوازم خانگی و. … را از این طریق تدارک می کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام