آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

پاسخ استعلام‌ها در خصوص طرح ساماندهی کارکنان دولت رسید/ نکته ابهامی باقی نماینده است

طرح ساماندهی کارکنان دولت در آستانه ورود به صحن علنی/ پاسخ استعلام‌ها در خصوص طرح ساماندهی کارکنان دولت رسید

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت گفت: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمسیون اجتماعی مطرح است، شور دوم تمام شده و چند استعلام باقی مانده بود که دریافت شده است.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از نجوا خبر، سید سلمان ذاکر با اشاره به دوشوری بودن طرح ساماندهی کارکنان دولت گفت: چند استعلام باقی مانده بود که خوشبختانه آن استعلام‌ها رسید و دیگر نگرانی وجود ندارد و نکته ابهامی باقی نمانده است.

وی در توضیحات بیشتر گفت: یکی از استعلامات از معاون امور استخدامی ریاست جمهوری در خصوص تعداد، حقوق دریافتی و اطلاعات کارکنان پیمانی دولت بود که معاون امور استخدامی ریاست جمهوری اطلاعات لازم را ارسال کرد و اکنون به دست کمیسیون اجتماعی مجلس رسیده و ابهامات را بر طرف کرده است.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید مشخص می‌شد که طرح ساماندهی کارکنان دولت بار مالی نداشته باشد گفت: یکی از نگرانی‌ها این بود که این طرح شامل اصل ۷۵ قانون اساسی شود و اجرای آن برای دولت بار مالی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه استعلام کردیم که اگر بار مالی برای دولت دارد، مشخص شود گفت: از دستگاه‌های مربوطه سؤال کردیم که اگر این طرح بار مالی دارد، مشخص شود که میزان بار مالی زیاد یا کم است و راهکاری برای تأمین آن در نظر گرفته شود تا طرح بدین بهانه از شورای نگهبان برگشت نخورد.

ذاکر با اعلام اینکه باید تعداد نیروهایی که می‌بایست شامل طرح ساماندهی بشوند مشخص شود گفت: لازم بود که بررسی و اعلام شود که استخدام نیروهای پیمانکاری مشکلی برای دولت ایجاد می‌کند یا نمی‌کند که خوشبختانه متوجه شدیم هیچ مشکلی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه چکش کاری و بررسی های لازم صورت گرفته و به نظر نمی‌رسد هیچ مشکلی برای تصویب این طرح وجود داشته باشد گفت: اکنون مقدمه خوبی برای ورود طرح ساماندهی به صحن علنی مجلس وجود دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حذف شرکتهای پیمانکاری را مطالبه کارگران و کارکنانی دانست که به صورت پیمانکاری در دستگاه‌های دولتی بکار گرفته شده و می‌شوند گفت: رئیس‌جمهور هم نظر مساعدی برای تغییر وضعیت نیروهای پیمانکاری دارد و نظر مساعد دولت و مجلس، تصویب این طرح را ممکن می‌کند.

وی در خصوص مخالفانی که علیه این طرح موضع گیری می‌کنند گفت: امروزه بسیاری از جوانان به صورت پیمانکاری و شرکتی در دستگاه‌های دولتی مشغول بکار هستند که حقوق آنها ضایع می‌شود، بنابر این هر کسی با این طرح مخالفت کند، درک درستی از وضعیت جوانان و مشکلاتی که در دستگاه‌های دولتی گریبانگیرشان شده، ندارد.

ذاکر به اقدامات سؤال برانگیزی که از سوی پیمانکاران صورت می‌گیرد اشاره کرد و گفت: مخالفان طرح ساماندهی کارکنان دولت آشفته بازار در امر استخدام را درک نمی‌کنند و نمی‌دانند که نیروها تا چه اندازه از تبعیض رنج می‌برند.

وی شرکتهای پیمانکاری را مصداق بارز استثمار دانست و گفت: مخالفان حذف پیمانکاران، مفهوم استثمار را درک نمی‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری نیز بر ساماندهی نظام اداری تاکید دارند گفت: ساماندهی کارکنان دولت یک امر ضروری است و در نظام جذب و نظام پرداخت، باید هماهنگی و همکاری صورت بگیرد.

25 دیدگاه

  1. سلام تو را خدا به فکر ما مربیان پیش دبستانی هم باشید . هیچ خبر امیدوار کننده ای برا مربیان پیش دبستانی ا ز سال ۹۲به بعد نیست . با کمترین حقوق . که نمیشه بیمه رو هم پرداخت . به امید روزی که ماهم استخدام بشیم . دلخوش کردیم .

  2. با عرض سلام نیروهای عملیاتی و فنی هستیم که در جزیره خارگ مشغولیم و بالای ۱۵سال سابقه کار داریم
    و حق حقوقمان توسط پیمانکارها خورده میشود این طرح تصویب شود تا بیشتر از این به کارگران ظلم و ستم نشود و خون ما را توی شیشه نکنند این پیمانکاران از خدا بی خبر با درود و سپاس خدمت رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور آقای رئیسی و نمایندگان دلسوز مردم

  3. باسلام و احترام؛
    بدین وسیله تعدادی از کارکنان شرکت آب منطقه ای فارس اعم از کارشناس، تکنسین، حراست و… شاغل در واحد آبرسانی شیراز از سد درودزن اعلام می داریم که از سال ۱۳۹۲ با توجه به آگهی درج شده در روزنامه کثیرالانتشار از طریق آزمون کتبی و مصاحبه تخصصی در قالب قرارداد پیمانکار فردی(حجمی) جذب شرکت آب منطقه ای فارس گردیده ایم. در جلسه تودیع و معارفه مسئولین رده بالای شرکت روند تبدیل وضعیت قرارداد کارکنان را دریک بازه زمانی چند ماهه تعریف کردند؛ ولی به مدت زمان ۶ سال(۱۳۹۲-۱۳۹۸) ازهیچ گونه مزایایی اعم از حق بیمه،سنوات،عیدی وغیره با توجه به اهمیت کاری و مخاطرات شغلی از جمله تماس با گازهای سمی ازن،کلر،خطرات برق گرفتگی برخوردار نبوده ایم. در حال حاضر نیز ۲ سالی است که مدیران شرکت آب منطقه ای به جای عمل به وعده خود مبنی بر تبدیل وضعیت کارکنان از قرارداد پیمانکار فردی به قرارداد طرف شرکت آب منطقه ای فارس؛ واحد آبرسانی و سد درودزن را به شرکت خصوصی واگذار نموده اند تا از این تخطی جذب نیروی چند ساله رهایی یابند. در این مدت نیز با عدم پرداخت بموقع حقوق پرسنل و برخی از مزایای قانونی از سوی شرکت بخش خصوصی مواجه بوده ایم. همچنین شرایط پرداخت حقوق به گونه ای می باشد که کلیه پرسنل آبرسانی (کارشناس ارشد-کارشناس-تکنسین و خدمات) دارای حقوق یکسان می باشند که باعث کاهش انگیزه و روحیه کاری پرسنل گردیده است.مجموع عوامل ذکر شده و همچنین نداشتن امنیت شغلی باعث مشکلات خانوادگی زیادی برای کارکنان طی این چندین سال شده است’.خواهشمندیم اقدام بفرمائید ‘

  4. من گلایه من ازمدرک گرایست من خودم دانشجوی علمی کاربردی یک گچساران درسال ۹۵ درمقطع کاردانی بودام یکی ازدرسها به نام اصول فقه نرفتم روی جلسه وغیبت بوددانشگاه علمی کاربردی یک گچساران خودش بهم دوازده داد هرکارمندی مدرک میخواهددردانشگاه علمی کاربردی یک گچساران مینویسد واکر استادی نمره نداداخراج میسود

  5. با سلام لطفا هرچه سریع تر این جنگ فرسایشی رو تموم کنید به خدا ضعف اعصاب گرفتیم زودتر نجات بدید ؟ مگر کارگران شرکتی چه گناهی کردند؟ تا کی زیر یوق استبداد شرکتهای پیمانکاری له بشیم؟؟

  6. تو را به هرکی که می پرستید ما از رو این ظلم و جفایی که در حقمون میشه رها کنید با ۱۵ سال سابقه ی کار اندازه یه صفر کیلومتر استخدام حقوق نمی گیرم اندازه ۲ نفر هم کار میکنم یه حقوق به زور بهمون میدن هیچ مزایایی نداریم حرف بزنیم میگن قراردادی هستید تو را به امام حسین زودتر تصویب کنید خسته شدیم .

  7. تو را به هرکی که می پرستید ما از رو این ظلم و جفایی که در حقمون میشه رها کنید با ۱۵ سال سابقه ی کار اندازه یه صفر کیلومتر استخدام حقوق نمی گیرم اندازه ۲ نفر هم کار میکنم یه حقوق به زور بهمون میدن هیچ مزایایی نداریم حرف بزنیم میگن قراردادی هستید تو را به امام حسین زودتر تصویب کنید خسته شدیم .

  8. با عرض سلام و خسته نباشید خدا قوت
    ایثارگران که مستقیم رسمی میشن من خاک پای رزمنده ها و ایثار گران هستم ولی ایا عدل مولام علی اینو میگه که از الان فرزندان ایثار گر شروع کردن ما رسمی بشیم چنان و چنون میکنیمتون ما میشیم‌کارمند و شما زیر سایه ما از الان دیگه کار نمیکنن چه برسه رسمی بشن

  9. سلام علیکم
    آیا این مصوبات در مورد فرزندان مسولین و نمایندگان بود باز هم اینقدر طول می‌کشید ؟
    آیا قصد رسمی کردن قراردادی هارو ندارید ؟ پس این مجلس به چه درد میخورد ؟ خب یه باره مجلس رو بفرستین و پولش رو هزینه مملکت بکنیم دیگه (یعنی آقایان بخورن بره ) چرا این همه انواع قرار دادها چرا باید اوضاع این همه نابسامان باشد ؟ چرا هر کسی وارد میشه تو مملکت سر پستی فقط قصد فروش داره و بخوره ؟ چرا یکی قصد خرید نداره برا مملکت سهام بخره پول جمع کنه هر کس میاد به یه بهانه ای میگه بدین من بخورم؟چرا کسی قصد ندارن از جیبش یه تومن مایه بذاره ؟

  10. ??من ۱۸ سال سابقه دارم عمرمون تموم شد سخت ترین کارها رو انجام دادیم تا به اینجا رسیدیم کمی امیدوار شدیم مارو به حق و حقوقمون برسونید .خدا خیرتون بده

    1. مگه این طرح قرار نیس اجرا بشه ، اداره دولتی ما باز قرارداد یکساله با شرکت که صاحبانش بازنشستگان قبلی اداره هستند بست.
      اعتراض هم میکنیم جواب میدند شرکت پابرجا میمونه و مثل برجام همتون سرکارید.

      1. سلام نمایندگان محترم خواهش دارام مدرک تحصیلی وسابقه ومتاهل بودان تعداد فرزندانی که این افراد دارند که از این طریق امرار محاش می کنند وباتوجه به سخنان رهبر عزیز که نسبت به افزایش جمعیت و که من خودام لیسانس وچهار فرزند و21سال سابقه این طرح درتمام وضیعت فرزندان وازدواج آنها تاثیر دارد وبالیسانس سرایدار وپیش خدمت هستم وافتخار می کنم وبااین مدرک هیچ ناراحت نیستم فعلأ وضیعتم اینگونه می باشد ولی انتظار دارام بعداز 21سال من هم مثل همکاران رسمی وپیمان حقوق بگیرام وتکلیفم مشخص شود چون با دیپلم وهرسال قرارداد امضاء میکنم لذا خواهشمندم بفکر همه باشید نه قشر خاصی واین بی عدالتی در پرداخت ودرمقدار کار واین همه فرق که بارسمیها وپیمان ها می باشد ریشه کن کنید چه بخواهیم چه نخواهیم ما هم جزء این مردم هستیم وچه با امتحان وچه بی امتحان جذب این دستگاه‌ها شدیم آیا درست است با21سال سابقه باسرنوشت من وفرزندانم واحساسات کل این خانواده‌ها بازی شود بلخره حتمأ این دستگاه که امثال من ودیگران را جذب کرده به ما احتیاج دارد که 21سال بجای چند نفر کارمی کنم درسته سرایدار وپیش خدمت هستم ولی کل کار اداره وهمکاران را طی این چندسال چه با اجبار وچه بدون اجبار یاد گرفتم ومی توانم بگویم با جرأت که همه کسانی که مثل من چندسال تج به وسابقه دارند درادارات دولتی کار هایه آن اداره را بلد هستن من خ. دام هرکدام از همکاران نباشند بجای آنها خدمات می دهم به مردم البته با اجازه ومجوز مدیرکل ومدیر اداره خودام وبخدا قسم بعضی موقعه ها ریس می گوید کاش چند نیروی رسمی مثل توداشتم تا رضایت مردم بیشتر وبیشتر جذب شود امیدوارم فقط شرکتی ها نباشند جز ء این طرح همه طرحها برای همیشه وبی عدالتی ها ریشه کن شوند مثل خودام که اول مشاغل کارگری بودم سال 90تا 95 قرارداد کارمعین بودم وای از سال 95 منو دوباره به مشاغل باز گرداندند البته هرسال قرارداد امضاء کنیم میکنم خدا نگهدارتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام