اخبار اداری و استخدامی

پاسخ استعلام‌ها در خصوص طرح ساماندهی کارکنان دولت رسید/ نکته ابهامی باقی نماینده است

طرح ساماندهی کارکنان دولت در آستانه ورود به صحن علنی/ پاسخ استعلام‌ها در خصوص طرح ساماندهی کارکنان دولت رسید

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت گفت: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمسیون اجتماعی مطرح است، شور دوم تمام شده و چند استعلام باقی مانده بود که دریافت شده است.

به گزارش شناسنامه قانون به نقل از نجوا خبر، سید سلمان ذاکر با اشاره به دوشوری بودن طرح ساماندهی کارکنان دولت گفت: چند استعلام باقی مانده بود که خوشبختانه آن استعلام‌ها رسید و دیگر نگرانی وجود ندارد و نکته ابهامی باقی نمانده است.

وی در توضیحات بیشتر گفت: یکی از استعلامات از معاون امور استخدامی ریاست جمهوری در خصوص تعداد، حقوق دریافتی و اطلاعات کارکنان پیمانی دولت بود که معاون امور استخدامی ریاست جمهوری اطلاعات لازم را ارسال کرد و اکنون به دست کمیسیون اجتماعی مجلس رسیده و ابهامات را بر طرف کرده است.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید مشخص می‌شد که طرح ساماندهی کارکنان دولت بار مالی نداشته باشد گفت: یکی از نگرانی‌ها این بود که این طرح شامل اصل ۷۵ قانون اساسی شود و اجرای آن برای دولت بار مالی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه استعلام کردیم که اگر بار مالی برای دولت دارد، مشخص شود گفت: از دستگاه‌های مربوطه سؤال کردیم که اگر این طرح بار مالی دارد، مشخص شود که میزان بار مالی زیاد یا کم است و راهکاری برای تأمین آن در نظر گرفته شود تا طرح بدین بهانه از شورای نگهبان برگشت نخورد.

ذاکر با اعلام اینکه باید تعداد نیروهایی که می‌بایست شامل طرح ساماندهی بشوند مشخص شود گفت: لازم بود که بررسی و اعلام شود که استخدام نیروهای پیمانکاری مشکلی برای دولت ایجاد می‌کند یا نمی‌کند که خوشبختانه متوجه شدیم هیچ مشکلی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه چکش کاری و بررسی های لازم صورت گرفته و به نظر نمی‌رسد هیچ مشکلی برای تصویب این طرح وجود داشته باشد گفت: اکنون مقدمه خوبی برای ورود طرح ساماندهی به صحن علنی مجلس وجود دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی حذف شرکتهای پیمانکاری را مطالبه کارگران و کارکنانی دانست که به صورت پیمانکاری در دستگاه‌های دولتی بکار گرفته شده و می‌شوند گفت: رئیس‌جمهور هم نظر مساعدی برای تغییر وضعیت نیروهای پیمانکاری دارد و نظر مساعد دولت و مجلس، تصویب این طرح را ممکن می‌کند.

وی در خصوص مخالفانی که علیه این طرح موضع گیری می‌کنند گفت: امروزه بسیاری از جوانان به صورت پیمانکاری و شرکتی در دستگاه‌های دولتی مشغول بکار هستند که حقوق آنها ضایع می‌شود، بنابر این هر کسی با این طرح مخالفت کند، درک درستی از وضعیت جوانان و مشکلاتی که در دستگاه‌های دولتی گریبانگیرشان شده، ندارد.

ذاکر به اقدامات سؤال برانگیزی که از سوی پیمانکاران صورت می‌گیرد اشاره کرد و گفت: مخالفان طرح ساماندهی کارکنان دولت آشفته بازار در امر استخدام را درک نمی‌کنند و نمی‌دانند که نیروها تا چه اندازه از تبعیض رنج می‌برند.

وی شرکتهای پیمانکاری را مصداق بارز استثمار دانست و گفت: مخالفان حذف پیمانکاران، مفهوم استثمار را درک نمی‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری نیز بر ساماندهی نظام اداری تاکید دارند گفت: ساماندهی کارکنان دولت یک امر ضروری است و در نظام جذب و نظام پرداخت، باید هماهنگی و همکاری صورت بگیرد.

25 دیدگاه

  1. سلام، در جواب اون دوست که گفت ۵ سال هم سابقه داشته باشه ازمون بده، کسی که بالای ۳ سال شرکتی مشغول کار بوده کاراییش بهتر از اونیه ازمونو نمره بالا بگیره و تازه وارده. چرا که کلی هزینه صرف تجربه اون شده، بهترین کار ازمون واسه کسایی خوبه ک کمتر از سه سال سابقه دارن و بقیه تا ۵ سال قراردادی بشن و بالای ۵ سال باید مستقیم رسمی بشن، باید همه جوانب از جمله تجربه ، هزینه ها ، کاربلدی و کارآیی در طول خدمت توجه کرد…

  2. سلام و خدا قوت به همه حامیان و مطرح کنندگان این طرح،این بسیار واضح است که پیمانکاران و شرکتهای تابعه مخالف این طرح باشند چون این منبع درآمد بدون زحمت را از دست میدهند. در تمام دنیا کارگران حق و حقوشان پایمال میشود و ایران هم از این امر مستثنی نیست.من متذکر میشوم نحوه اجرای این طرح بعد از تصویب بسیار مهمتر از تصویب است چون اقلب کارفرمایان در اجرا سلیقه به خرج میدهند و این حقوق خیلیها را در ادوار مختلف ضایع نموده است.از دولت محترم خواستارم بعداز تصویب مجلس محترم و شورای نگهبان و ابلاغ طرح بر نحوه اجرا نظارت کامل و دقیق داشته باشند.

  3. بیشتر افرادی که از دوسال گذشته تا امروز وارد شرکت ها شدند با رانت خبری بوده که تبدیل وضعیت بشند، پس مجلس انقلابی نباید اجازه به این افراد بدهد و سابقه بالای دوسال را همچون ایثارگران رسمی قطعی کنه

  4. تبدیل نیروی شرکتی یعنی ظلم مطلق وآشکار چون نماینده ها خودشون اوردنشون حالا میخوان این ظلمشون را لعاب قانون بندازن روش اگه راست میگن دنبال عدالتن شرکتی هایی که اومدن چه یه روز چه ۵سال امتحان بدن اگه قبول شدن وارد بدنه دولت بشن اگر نشدن هم اخراج

  5. با سلام و درود، امیدوارم تمامی پیشنهادات واصله به مجلس در راستای احقاق حقوق تمامی افراد طرف قرارداد دولت باشد و مشابه ساماندهی ایثارگران هزار بند وتبصره نگذارید که آخرش هم باعث دلخوری کارکنان بشه و احساس بی عدالتی رو بیشتر کنه، لطفاً به داد قرارداد من درآوردی خرید خدمات مشاوره برسید، حذف نکردن این قرارداد و ادغام نکردن نیروهای سرگردان خرید خدمات مشاوره یعنی دریچه ادامه حضور شرکتها و ادامه بهره کشی بی قاعده و قانون، لطفاً یکبار برای همیشه همه قراردادها رو یکجا بدون توجه به نوع قرارداد و سنوات ساماندهی کنید و گرنه همین آش است و همین کاسه

  6. سلام.اگه راست میگید به حرف های مقام معظم رهبری پیروی میکنید؟به اون دستوری ک رهبر عزیزمان در روز پرستاری داد و گفت مدافعان سلامت باید امنیت شغلی داشته باشن و حتی یک قرارداد کوتاه مدت ۳ ماهه نباید باشد..‌‌‌
    و حال با تمام نامردی مدافعان سلامت رو اخراج نمودند و بجای اونا بچه های خودشونو بصورت شرکتی آوردند.ک با تبدیل وضعیت ایثارگری(پیمانی)شوند‌.به گفته مقامات معظم رهبری وقتی مدافعان سلامت براثر کرونا کشته میشن و (شهید) حساب میشن، ما هم ایثارگر حساب میشیم.
    این کجای عدالت حکومت علی است

  7. با سلام.در این طرح برای کسانی که با معدل بالا مدرک دانشگاهی کسب کرده اند پیشنهاد استخدام رسمی داده شود تا نشان دهید برای فارغ التحصیلان ممتاز اهمیت قائلید. با تشکر

  8. احسنت به شما
    نیروهای شرکتی و قراردادی وارد بدنه دولت شده اند یکی دو سال یکی بیست سال هیچ کدومشون هم حذف نخواهند شد حقوقشون هم از دولت به واسطه ی پیمانکار می گیرند البته شصت درصدش حالا این پیمانکار که بود و نبودش فرق نمیکنه بره دستش از جیب کارگر شرکتی و قراردادی برداره فقط روی کاغذ نیروی شرکتی میشه قراردادی حقوقش هم اون پیمانکار ظالم نمیخوره و به سفره ی خانواده ی کارگر میرسه حالا بعضی هم هستند که میخوان جدیدا وارد بدنه دولت بشن آزمون سراسری شرکت می کنند با عدالتی که هست قبول میشن حالا اگه اون پیمانکار باشه دیگه خبراز آزمون استخدامی و اون عدالت هیچ وقت نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام