کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

نمایندگان مجلس بیش از سیصد پیشنهاد برای طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت داده‌اند

نمایندگان مجلس بیش از سیصد پیشنهاد برای طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت داده‌اند

شناسنامه قانون- یک نماینده مجلس در خصوص طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت گفت: اگرچه آزمون برای نیروهای فعلی برگزار نمی‌شود اما تطبیق با گزینش باید صورت گیرد. وقتی قرار است نیرو تبدیل وضعیت شود باید مراحل گزینش را بگذراند.

به گزارش شناسنامه قانون، حسین گودرزی (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) در خصوص وضعیتِ طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس گفت: کلیات این طرح تصویب شده و چون دو شوری اعلام شده، اکنون به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شده و قرار است نمایندگان در کمیسیون اجتماعی پیشنهادات را بررسی کنند تا طرح برای ورود به صحن علنی مجلس آماده شود.

گودرزی ادامه داد: مصوباتی که جنبه‌ی عمومی دارند و نهادهای مختلفی با موضوع مرتبط هستند، دو شوری اعلام می‌شوند تا نظراتِ این بخش‌ها و پیشنهادات شنیده شود. از طرفی نمایندگان مجلس بیش از سیصد پیشنهاد برای طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت داده بودند که همه‌ی اینها باید با دقت بررسی شود.

این نماینده مجلس درباره زمان احتمالیِ ورود طرح به صحن علنیِ مجلس گفت: احتمالا یک ماهه بررسی‌ها انجام می‌شود و بعد از آن طرح باید به صحن برگردد. کلیات این طرح تصویب شده و جای نگرانی وجود ندارد.

گودرزی در مورد احتمال برگزاریِ آزمون برای تبدیل وضعیتِ نیروها نیز گفت: برای نیروهای فعلی آزمون برگزار نمی‌شود اما افرادی که از این به بعد جذب می‌شوند باید از طریق آگهی و آزمون سراسری جذب شوند.

وی تاکید کرد: اگرچه آزمون برای نیروهای فعلی برگزار نمی‌شود اما تطبیق با گزینش باید صورت گیرد. وقتی قرار است نیرو تبدیل وضعیت شود باید مراحل گزینش را بگذراند. البته در مرحه گزینش، معنایِ عامِ گزینش مدنظر است و منظور گزینش عقیدتی نیست.

گودرزی در پاسخ به این سوال که اگر نیرویی نتواند از گزینش عبور کند چه سرنوشتی پیدا می‌کند، گفت: اگر بعد از گزینش، شرایط فرد با آن شغل تطبیق داده نشود، او به صورت عادلانه در جایی دیگر به کار گرفته می‌شود اما اگر نیرویی از این مرحله عبور نکرد، نمی‌تواند در جایگاهِ فعلی بماند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان تاکید کرد: همه‌ی این مسائلی که گفتم مصوبه‌ی کمیسیون است و احتمال تغییر در آنها وجود دارد؛ یعنی هم در کمیسیون و هم صحن مجلس این مصوبه می‌تواند تغییر کند.

48 دیدگاه

  1. ارزیابی کارگران رادست خودموسسات ودستگاه بزارید ببینید واقعا چه کسی لیاقت دارد
    بعداز۱۴سال کاردرمجموعه وعوض شدن ۶مدیردرطول ۱۴سال حالا آزمون بزارین آیاجذب شود یاخیر
    آیااین چه کمی از سهمیه ایثاردارد.

  2. همین تبدیل وضعیت هم جای سوال زیاد داره اول اینه برا ایثارگرا راهو کامل هموار کردن و بی برو برگرد استخدام میشم مثلا آقایی که دو سال اومده و جز نیروهای مشاور یا شرکتی شرکت گازه تبدیل میشه ولی منی که 12 سال جوونیمو گذاشتم هنوز باید منتظر باشم ببینم اصلا قانون تبدیل برا نیروهای نظارتی شرکت گاز که تحت عنوان نیروهای شرکتی مشاور کار میکنن شامل میشه یا نه

  3. آقایان خبر دارند چند هزار شرکت خصوصی با نیروی دفتری باید چه کنند ؟
    اینهمه پیمانکار نیروی انسانی با حداقل چندین پرسنل اداری و نماینده و حسابدار و ….باید بیکار شوند تا منافع عده ای انجام شود
    وای بر اینهمه جهالت و نادانی

    1. جهالت وقتی هست که کارها بدون کارشناسی انجام میگیره. کجای دنیا یک چیزی به نام شرکت پیمانکاری یک عده جوان باسواد رو با قراردادی که خودش شرکت پیمانکار و صدردرصد این قرار داد به نفع تودش تنطیم شده رو به حداقل حقوق و مزایا در دور ترین نقاط کشور به کار گرفته و اونوقت این به اصطلاح شرکت مول و حقوق اصلی رو به جیب میزنه. مگه این نیروی بیچاره برای دولت کار نمیکنه.شما شرکتها واسطه اید.یعنی مثل دلالها فقط مفت خورید.و بس. یک عمر جوانی ما رفت هی گفت اینده ی شما روشنه.تبدیل وصعبت میشبن. حالا بعد ۱۸ سال نوبت تبدیل وضعیت رسیده.انوقت یک عده ی با نفوذ بی وجدان سنگ اندازی میکنن.

  4. چرابرا سهمیه رزمندگان سریع اقدام کردین اینوهی کشش میدان فکرکنم آخرش مجلس بعدی بایدبیادتصویب راردش کنه
    چون ایناشهرونددست تو وسه اند

  5. قرار بود ابتدای ۱۴٠۱ این قانون اجرایی شود اما اینطور که بوش میاد اگه ابتدای سال۱۴٠۲ هم اجرایی شود بازم جای امیدواری هست امیدوارم نخواید تصویب این قانون برای مجلس بعدی قرار بدید
    اقا شما یک طوری صحبت میکنید که انگار قانون قابل اصلاح نیست بابا یک چیزی تصویب کنید بدید دست دولت اجراش کنه بعدش هرکاری دلتون میخواد با این قانون بکنید نفر ۲۸سال روزمزد هست هر روز میاد و میره نصف بیمشو پیمانکار رد نمیکنه حقوقشو نمیده باور کنید در حق این افراد اجعاف داره میشه چطور تبدیل وضعیت ایثارگران سریع تصویب اجرایی شد اما به افراد کارگر که دستشون به هیچ جا بند نیست اینهمه نگرانی اضطراب داشته باشن از همه بدتر هر روز منتظر خبر باشن

  6. سلام..تو رو خدا یه فکی هم به حال آموزشدهنده های بد بخت بعد از سالها چشم انتظاری وگذراندن دوره های ضمن خدمت..وتوانمند سازی جهاد وقبولی در آزمون …وهزار شرط وشروط….کنین…

  7. مراحل گزینش نیروهای شرکتی را همانند گزینش فرزندان شهید و ایثارگر انجام شود.نیرویی با پانزده سال یا بیشتر یا کمتر پس ازاین همه زحمت و تلاش دوباره بر گردد سر جای اول؟

  8. بعد از بیست سال شرکتی بودن سزاواره بعضیها تبدیل وضعیت بشن و حالا که جوانیمانو تو این کار دادیم باید شرط و شروط داشته باشیم این بود دولت تدبیر و امید

      1. بالاخره قانونی که برای ایثارگران در نظر گرفتند یه قانون هم برای ما در نظر بگیرند اگه بخواهند می توانند

    1. اگر شهدای گرانقدر ما می دانستند که روزی بخاطر خون ها یشان فرزندانشان بدون هیچ زحمتی استخدام میشوند و صدها هزار نفر بخاطر اینکه جزو خانواده شهید و ایثارگران نیستند
      حقشان ضایع شده چه برخوردی می کردند؟ مطمئنا شهدا از حق خود گذشتند و این تبعیض ها را که باعث حق الناس شده را قبول نمی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام