آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

جمشید انصاری: متوسط سن مدیریت از 48سال باید به 40 سال کاهش یابد/ کاهش تفاوت پرداخت ها تا میزان 20 درصد در مشاغل مشابه

شناسنامه قانون | 150636272389589700

 

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تشریح برنامه های دولت دوازدهم گفت: متوسط سن مدیریت در دستگاه های اجرایی کشور باید از 48 سال کنونی به 40 سال کاهش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، جمشید انصاری عصر دوشنبه در نشست شورای اداری استان ایلام با اظهار اینکه دولت نگاه ویژه ای برای افزایش سهم مدیریت جوانان و زنان در دستگاه های اداری دارد تصریح کرد: 30 درصد مدیریت ها باید به زنان اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه تحقق اهداف دولت با همکاری همه دستگاه های دولتی میسر و امکان پذیر است، تاکید کرد: تغییر و تحول در ساختار نظام اداری و اجرایی کشور یک التزام و امر ضروری است.

وی ارتقا شاخص های بهبود زندگی به ویژه رونق اقتصادی و اشتغال را از اهداف و برنامه های دولت دوازدهم عنوان کرد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور میزان اشتغال جمعیت کشور در سال جاری را 41 درصد ذکر کرد و افزود:میزان جمعیت شاغل کشور در سال گذشته 39 درصد بوده که این امر بیانگر رشد اشتغال در کشور است.

وی با تصریح براینکه طبق گزارش های مرکز آمار کشور نرخ تورم هفت درصد است گفت: این شاخص نشان می دهد که دولت توانسته تورم را مدیریت کند، هرچند باید درآمد خانوارهای ایرانی نسبت به هزینه ها و شرایط اقتصادی کشور افزایش و میزان هزینه های زندگی نیز کاهش یابد.

معاون رئیس جمهوری گفت: کاهش15 درصدی نیروی انسانی شاغل در دستگاه های دولتی، توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی نظام اداری و تشکیل میز خدمت در ادارات از دیگر برنامه های دولت برای تسریع در خدمات رسانی و کاهش هزینه ها است.

انصاری همچنین افزود: كاهش تفاوت پرداخت ها تا ميزان ۲۰ درصد در مشاغل مشابه در دستور كار دولت قرار دارد.

انصاری گفت: سال گذشته برای بودجه عمومی کشور 238 هزار میلیارد تومان هزینه شد که دولت برای تامین این مقدار هزینه بخشی از این اعتبار به رقم 36 هزار میلیارد تومان در حوزه جاری و عمرانی را در قالب اوراق مشارکت عرضه کرد.

وی اضافه کرد: امسال نیز با توجه به محدودیت های منابع مالی 230 هزار میلیارد تومانبرای هزینه های جاری کشور پیش بینی شده است که بخشی از آن در قالب اوراق مشارکت عرضه می شود.

وی با تصریح براینکه اگر این وضعیت – میزان هزینه کرد – به همین منوال تداوم یابد دولت در سال های آتی اعتباری برای اجرای طرح های عمرانی و زیربنایی نخواهد داشت تاکید کرد: جلوگیری از این معضل در گرو کاهش هزینه های دولت در دستگاه های اداری است.

استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: جنگ تحمیلی باعث شد این استان از توسعه و رشد همپای دیگر استان های کشور عقب بماند.

محمدرضا مروارید تاکید کرد: با این وجود دولت تدبیر و امید طی چهار سال گذشته تلاش کرد و با تزریق اعتبارات مناسب بخشی از این عقب ماندگی را کاهش دهد بطوری که طی چهار سال گذشته اعتبارات عمرانی استان حدود چهار برابر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام