اخبار اداری و استخدامی

اصلاحیه افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ کارگران مشمول قانون کار در دستگاه‌های اجرایی چه می‌گوید؟

اصلاحیه نحوه افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ کارگران مشمول قانون کار در دستگاه‌های اجرایی از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

شناسنامه قانون- با توجه به ایرادات متعدد به افزایش حقوق و مزایای کارکنان مشمول قانون کار شاغل در دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی به میزان ۱۰ درصد و پیگیری نمایندگان مجلس در این خصوص، در این مصوبه، موضوع بررسی و اصلاح شده است.

دانلود متن کامل ابلاغی مصوبه اصلاحی

با این اوصاف افزایش حقوق این کارکنان به میزان افزایش سالیانه دستمزد مشمولین قانون کار در سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد یعنی ۵۷ درصد برای حداقل‌بگیران اضافه می‌شود. همچنین، سایر سطوح مزدی نیز روزانه ۳۸ درصد مزد ثابت یا مزد مبنا (موضوع ماده ۳۶ قانون کار) به اضافه روزانه ۱۷۱۷۲۲ ریال به نسبت آخرین مزد در سال ۱۴۰۰ افزایش می‌یابد. برای سایر سطوح دستمزدی. همچنین مزایای جانبی نظیر کمک هزینه مسکن و بن کارگری بر اساس مصوبات شورای عالی کار خواهد بود.

بیشتر ببینید: بخشنامه حداقل دستمزد سال ۱۴۰۱ و دستورالعمل های تبعی آن

با این حال این افزایش یک قید دارد و اینکه لازم است تبصره ذیل ماده ۱۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری رعایت شود. مطابق این تبصره:

تبصره- مجموع دریافتی کارمندانی که به موجب قانون کار در دستگاه‌های اجرائی شاغل می‌باشند نباید از (۲ /۱) برابر حقوق و مزایای کارمندان مشابه تجاوز کند.

بر این اساس حقوق و مزایای شاغلین دستگاه‌های اجرایی که مشمول قانون کار هستند نباید بیش از ۲۰ درصد بالاتر از سایر شاغلین همطراز باشد. حال، اینکه در عمل منظور از شاغل همطراز چه شاغلی را درنظر می‌گیرند، به نظر جایی تفسیر دارد.

با این اوصاف افزایش حقوق نیروهای قرارداد کار معین، کارکنان مشمول تبصره سه وزارت بهداشت، نیروهای مشمول طرح پزشکان و پیراپزشکان و کارمندان پیمانی و رسمی همه سازمان‌ها به میزان ده درصد و افزایش حقوق نیروهای مشمول تبصره چهار و پنج وزارت بهداشت، کارکنان قرارداد موقت، کارکنان مشاغل کارگری و نیروهای شرکتی شاغل در دستگاه‌های اجرایی و سایر کارگران مشمول قانون کار که مشمول حداقل دریافتی هستند در سال ۱۴۰۱ بر اساس اصلاحیه جدید افزایش خواهند یافت.

بحث و تبادل نظر در صفحه اینستاگرام

7 دیدگاه

  1. سلام علیکم
    واقعاً با حقوق 5 یا 6 تومن توو این شرایط گرانی و تورم میشه یک روز را سر کرد چه برسد به یک ماه، چرا بازرسان طرح تشدید سازمان صمت با این همه توهین و حقارت که از سوی بازاریان متحمل میشوند باید چنین حقوقی دریافت کنند. با چه انگیزه ای باید بازار را کنترل کنند.

  2. سلام چرا نیروهای کارمعین دانشگاه فرهنگیان افزایش ۵۷درصدی اجرا نمیشه فقط برای نیروهای شرکتی اجرا شده الان نیروهای کارمعین وشرکتی حقوقشان هم تراز شده نیروهای شرکتی که ۲سال اومدم باما که ۲۵سال سابقه دارم حقوقمان هم تراز شدن تازه نگهبانها ۵۰۰بیشتر میگیرن کجا ش عدالته توربه خدا پیگیری کنید

  3. آیا با این اصلاحیه حقوق کارگران خدماتی در دستگاهای دولتی بیشتر از حقوق کارمندان و شاغلین که پست مصوب دستگاه را دارند نخواهد شد،اگر اینطور باشد توازن بین خدمات و کارمندان اداری دستگاه ها بهم خواهد خورد

  4. سلام،
    این افزایش فقط شامل کارکنان مشاغل کارگری در دستگاههای اجرابی، که مشمول قانون کار هستند و به صورت مستقیم با دستگاه قرارداد دارند، خواهد بود.که بیشتر آنها در دستگاههای خدمات رسان ، مشغول خدمت می باشند. و به هیچ عنوان شامل نیروهای موقت و نیروهای شرکتی و نیروهای طرحی نخواهد بود، چون نیروهای شرکتی و موقت اینها اصلا به صورت مستقیم با دستگاه اجرایی قررا داد ندارند، و بلکه بایه شرکت پیمانکاری قرارداد دارند و اصلا کارگری محسوب نمی شوند. و نیروهای طرحی، هم همان ده درصد نیروهای قراردادی، رسمی و پیمانی خواهد بود،

    1. سلام چرا افزایش ۵۷درصدی برای کارکنان کارمعین دانشگاه فرهنگیان اجرا نمیشه فقط برای شرکتی ها اجرای شده کسی نیست به داد ما برسه الان نیرو شرکتی که ۲سال اومد وبا کسی که ۲۵ سال سابقه داره همه همتراز شدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام