اخبار اداری و استخدامی

پیشنهاد کاهش حداقل سابقه برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی در طرح ساماندهی کارکنان دولت

پیشنهاد کاهش حداقل سابقه برای تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به یک سال

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس درباره شرط سابقه در طرح ساماندهی کارکنان دولت، گفت: پیشنهاد من این است که سابقه از دو سال به یک سال کاهش پیدا کند و کسانی که یک سال سابقه دارند مشمول اجرای این قانون شوند.

خلیل بهروزی فر دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت وگو با خبرنگار ایلنا از رشت درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی کارکنان دولت، اظهار داشت: این طرح قبل از تعطیلات مجلس در سامانه بارگذاری شد و بلافاصله پس از تعطیلات در اولین یا دومین جلسه علنی مطرح خواهد شد و مطمئنیم دو فوریت آن با رأی بالایی تصویب خواهد شد.

نماینده شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در همان روز کلیات طرح نیز به تصویب برسد، افزود: در جزئیات نمایندگان مجلس پیشنهاداتی را برای اصلاح کل یا جزء، الحاقیه و… دارند که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اولین هدف ما این است که شرکت‌های پیمانکاری که واسط بین نیروی انسانی و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها قرار گرفته‌اند، کنار بروند و دستگاه‌ها مستقیماً با کارکنان خود قرارداد دائمی امضا کنند و نگاه به این نیروها همانند نیروهای پیمانی و رسمی باشد.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: از سوی دیگر سازمان‌ها یا شرکت‌های دولتی گاهی اوقات در مقاطع کاری خاصی نیاز به نیرو دارند و بر اساس این طرح فقط می‌توانند از نیروهای موقت به مدت یک سال استفاده کنند و هیچ مسئولیتی در قبال اینکه قرارداد آنها را بیش از یک سال تمدید کنند ندارند و برای مدت زمانی که آن پروژه خاص اجرا می‌شود مجاز به استفاده از این نیروها هستند.

همه نیروهای خدماتی مشمول تبدیل وضعیت می‌شوند

بهروزی فر تاکید کرد: در این طرح پیش‌بینی‌شده که قرارداد نیروهای خدماتی که سازمان‌ها به‌صورت مداوم به آنها نیاز دارند به‌صورت دائمی باشند هرچند که تحصیلات متناسب نداشته باشند.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه بر اساس این طرح دستگاه‌ها به‌هیچ‌وجه حق اخراج نیروهای موجود خود را ندارند، گفت: با این طرح امنیت شغلی همه کارکنان تأمین خواهد شد.

پیشنهاد کاهش حداقل سابقه برای تبدیل وضعیت به یک سال

بهروزی فر در پاسخ به این سؤال که تکلیف کارگرانی که زیر دو سال سابقه دارند بعد از تصویب طرح پیشنهادی کمیسیون که حداقل دو سال سابقه را برای تبدیل وضعیت کارگران قید کرده است چه می‌شود، گفت: در خصوص مدت سابقه کارکنان هنوز بحث وجود دارد و مطمئناً در صحن وقتی که جزئیات طرح مورد بررسی قرار بگیرد، پیشنهادهای نمایندگان مطرح می‌شود که چه میزان سابقه برای تبدیل وضعیت در نظر گرفته شود و این زمان از چه تاریخی لحاظ شود.

نماینده فومن و شفت در مجلس گفت: پیشنهاد خود من به‌عنوان اصلاح جزء در خصوص این طرح این است که حداقل سابقه دو سال به یک سال کاهش پیدا کند و کسانی یک سال سابقه دارند مشمول اجرای این قانون شوند.

با نیروهای شرکتی موجود بدون استثناء باید قرارداد کار معین امضا شود

وی تاکید کرد: نیروهایی که در مقاطع کاری باید از آنها استفاده شود فقط برای پروژه کوتاه‌مدت است و دستگاه ها حق ندارند از نیروهای موجود فعلی خود در قالب قراردادهای یک‌ساله استفاده کنند. دستگاه ها باید با کسانی که در بدنه بودند و کارکرده‌اند بلااستثنا به صورت مستقیم قرارداد کار معین امضا کنند تا امنیت شغلی آنها فراهم شده و واسطه را حذف کنند.

92 دیدگاه

  1. همش حرف میزنید فقط و برا تصویب که می‌ره این پیمانکار هست که برنده میشه.چقدر تبعیض و تا کی تبعیض داخل یه شرکت یه اتاق ۴ نمونه قرارداد.رسمی.معین.موقت و پیمانکار.و اختلافات خیلی زیادی هست از حقوق بگیر تا سایر مزایای دیگه.بیایید همین بک پی مالیاتی را در نظر بگیرید که مالیات از همه کم شده و مالیات رسمی معین و موقت برگشت خورده ولی نیروی پیمانکار بدبخت ماست مالی شد رفت و یه لیوان آب هم زدن روش.

    اگه واقعا میخواهید خدا پیغمبری کار کنید پیمانکار رو حذف کنید

    ای که دستت میرسد کاری بکن

    یا علی مدد

  2. اول قرار بود همه نیروها چه قراردادی چه شرکتی تبدیل وضعیت بشن ولی ته ماجرا شد تبدیل وضعیت شرکتی ها چون حقشون ضایع میشه. فکر می کنید کارمند قرارداد معین حقش ضایع نمیشه فکر می کنید با نیروهای قراردادی تو ادارات مثل آدم رفتار میشه. خیلی بی انصافین

  3. ۵سال شرکتی ۱۱ سال قرارداد کارگری ۱ ساله . بیمه ۱۶سال .. ولی سابقه کار توی قراردارد ۱۱سال . کار همون کار از اول برای وزارت بهداشت. نمیدونم چی به چی حالا هم شامل ما میشه یا نه با همکار کنارم مثل هم اون ۱۰ سال بعد از من اومده ولی حقوق ۲ برابر من من تبصره‌ ۴ اون استخدام یکی دیگه تبصره ۳ در کل همه حقوق بیشتر از من . شب کاری دارم ولی پول نوبت کاری شامل من نمیشه میگن اگر تبصره ۳بودی میشد . مدرک شامل من نمیشه . بدی آب وهوا شامل نمیشه . نمیدونم هرچیزی به غیر از کار شامل نمیشه؟

    1. سلام، اکثر مدیران بستگان خود را بصورت شرکتی وارد سازمان ها و شرکت های دولتي کردند و الانم دنبال تبدیل وضعیت هستند. به نظرم هر کس باید از طریق ازمون، انجام مصاحبه و گزینش وارد شود تا حق کسی ضایع نشود. با این تبدیل وضعیت ها هم حق کسانی که زحمت کشیدند از طریق آزمون و قانونی وارد شدند ضایع میشود و هم حق کسانی که در آینده میخان قانونی وارد دولت شوند.

  4. من با 17 سال سابقه تو آتشنشانی نجف آباد هنوز قراردادی ام، باحکم کارمندی وکار کارگری.. حق شیفت ونوبتکاری وشب کاری نمیدن بهمون،،تازه قرارداد هم دوساله باهامون امضا نمیکنن… الان بااین 57 درصد کارگران شرکتی دوبرابر ما دریافتی دارن وماهمچنان در قعر جدول دریافت حقوق.. آیا کارماهم روزی درست میشه

  5. سلام!خواهش میکنم به درد ما نگهبانان مسلح بانکها؟؟ بانک سپه رسیدگی کنید تا شامل این بخش نامه بشیم !یک بار یکساله قرارداد سفید امضا نوشتن ،یکبار ۶ ماه و بار دیگر ۳ ماه باره دیگر هم ۱ ماه بدون هیچ مزایای نه بیمه نه حقوق اداره کاری من از ۲۶ سالگی اومدم تو این شرکت الان ۳۱ سالمه با مشکلات مالی کرایه خانه، نان اور خانواده خواهش میکنیم،از دیوان عدالت کشوری به حال ماهم فکری بشه پای جان و آبروی این افراد در میانه خواهش میکنیم راهنمایمان کنید

    1. سلام دوست عزیز بنده هم ۱۰ سال نگهبان بانک سامان شرکتی هستم امیدوارم که یه فکری به هممون بشه.خیلی سخته رسمی هارو باهاشون کار میکنی ۳برابر حقوق میگیرن نوش جونش ولی حق مارم بدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام