اخبار اداری و استخدامی

آخرین نسخه طرح ساماندهی کارکنان دولت در بعضی موارد از طرح اولیه‌مان فاصله گرفته است

درخصوص طرح ساماندهی استخدام کارکنان با دولت به توافق رسیدیم/ نسخه طرح ساماندهی کارکنان دولت در بعضی موارد از طرح اولیه‌مان فاصله گرفته است

شناسنامه قانون- رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین وضعیت رسیدگی به طرح ساماندهی کارکنان دولت، اعمال افزایش حقوق ۱۰ برای کارگران بخش دولتی و پیگیری مشکلات یارانه‌ای مردم و حذف شده‌ها را تشریح کرد.

ولی اسماعیلی (رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با آخرین وضعیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دستگاه‌های اجرایی، گفت: دوستان ما در یک کمیته ویژه به ریاست آقای گودرزی طی سه روز جلساتی را با حضور آقای عرب اسدی معاون سازمان اداری و استخدامی در مشهد داشتند و در جریان این جلسات به یک توافق کلی با سازمان اداری و استخدامی رسیدیم. این متن به معاونت قوانین ارائه شد که چند ایراد شکلی در آن گرفتند و آن موارد را در کمیسیون برطرف می‌کنیم و به هیات رئیسه مجلس ارائه خواهیم کرد؛ که براساس درخواست، با حدود ۱۸۰ امضاء در اولویت قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: اگر این نسخه آماده شده طرح ساماندهی کارکنان ایرادی داشته باشد که از نظر ما دارد آن را در صحن رفع می‌کنیم. صادقانه بگویم در این آخرین نسخه در بعضی موارد از طرح اولیه‌مان یک فاصله‌ای گرفته شده اما قرار ما این است که در زمانی که در صحن بررسی می‌شود با ارائه پیشنهادات آن را هم رفع کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ابراز داشت: دولت اکنون یک قدم بزرگی برداشته و با این طرح که بعد از جلسات همفکری تنظیم شد، اعلام موافقت کرده است و این می‌تواند از رد لایحه در شورای نگهبان براساس اصل ۷۵ قانون اساسی هم جلوگیری کند.

اسماعیلی همچنین در پاسخ به این مساله که «دولت برای کارگران خود افزایش حقوق ۱۰ درصدی را مانند کارمندان اعمال کرده، در حالیکه افزایش حقوق کارگران ۵۷ درصدی بوده است»، تصریح کرد: به نظر من این کار قانونی نیست. شورای عالی کار در این زمینه تصمیم گرفته و تعمیم آن باید برای همه کارگران باشد، ما روز یکشنبه هم در این رابطه تذکر دادیم.

وی افزود: این یک تبعیض است و ما هم داریم این مساله را دنبال می‌کنیم و ان‌شاءالله بعد از حصول نتیجه، گزارش آن را به رسانه‌ها و مردم عزیز اعلام خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین درخصوص «آخرین پیگیری‌ها از وضعیت پرداخت یارانه‌ها به کسانی که به اشتباه حذف شده‌اند یا پیش از این دریافت می‌کردند و اکنون حذف شده است و مواردی که مردم نسبت به آن معترض هستند»، بیان داشت: مسئولیت پیگیری بحث یارانه‌ها و افرادی که یارانه دریافت نکردند، جاماندند یا موراد این چنینی را رئیس مجلس به کمیسیون اجتماعی سپرده‌ است. ما هم از همان زمان نامه‌نگاری‌هایی با آقای وزیر و معاونان مربوطه داشتیم و قرار شد که ما نماینده‌ای را مشخص کنیم که مستقیم با معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط باشد و این مسائل را پیگیری و نظارت کند. هفته آینده هم به احتمال خیلی زیاد وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به کمیسیون دعوت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ببینید مشکلات را به صورت مصداقی دارند برطرف می‌کنند، یک بحثی در مورد شاخص‌ها وجود دارد مثلا یک شاخص‌هایی مانند سفر خارجی، مالکیت منزل، مالکیت خودرو یا حقوق‌های بالای ۱۰ میلیونی و موارد این چنینی را داشتند. ما در خصوص همه این‌ها با آقای وزیر صحبت کردیم و هفته آینده هم از ایشان دعوت خواهیم کرد و در آنجا مشکلاتی را که می‌توانیم با همدیگر رفع کنیم، احصا خواهیم کرد.

نماینده مردم گرمی در مجلس عنوان کرد: اکنون ۷-۸ شاخص برای حذف یارانه دارند و ما سعی می‌کنیم تصمیمات و اصلاحاتی داشته باشیم که نهایتا به نفع مردم باشد و ان‌شاءالله حق کسانی که در شرایط دریافت یارانه هستند و یارانه‌شان حذف شده و چند میلیون نفر هم هستند را احیا کنیم.

20 دیدگاه

  1. یکی نیست بگه کارمندان قراداد کا معین چه گناهی مرتکب شده اند که باید حداقل ۲تا۳ کمتر از کارمندان پیمانی و رسمی همتراز کمتر بگیرند افزایش حقوق هم ۱۰ درصد در صورتیکه افزایش حقوق کارگران ۵۷ درصد بوده… شدیم شتر مرغ..

  2. سلام به خدا دیگه خسته شدیم ای ایها الناس طرح رو زود تصویب نمایید پیمانکار پدرمان را درآورد به قول امام حسین علیه السلام اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید بابا سال1401 بیش از دو ماه گذشته قیمتها چندین برابر شده پرسنل پیمانکاری نگهداری خط و ابنیه راه آهن بخش خصوصی حقوقی از 1401 نگرفته

  3. یه سری شرکتی ها متخصص هستن و حقوق و دستمزدسون بیشتر از یه کارمند ساده ست.. اینها نمیخوان تبدیل بشن.. کارهای تخصصی رو کارمند نمیتونه انجام بده.. ما هم نمیخوایم تبدیل وضعیت بشیم‌تمام.

  4. سلام
    بنده از سال ۸۱ وارد شرکت برق منطقه ای تهران شدم- دوستانی که بعداز من اومدن تبدیل وضعیت شدن ولی امثال من هنوز پشت خط تبدیل وضعیت هستیم! برق تهران خیلی اجحاف میکنه متاسفانه?

  5. بعد از شرکت در آزمون سراسری و مصاحبه و گزینش و تحقیقات محلی و پاسخ دادن به نکیر و منکر وارد یه دستگاه شدم و هشت سال طول کشیده تا پیگیریهای رسمی آزمایشی برام انجام بشه!
    در مقابل، یک نیروی شرکتی بدون آزمون از جلوی در دستگاه رد میشه تعارف میزنن بیا تو بعدشم از یه قانون استفاده میکنه میشه رسمی قطعی!
    پیدا کنید عدالت را در وزن پرتقال فروش!

    1. ببخشید من آدم بی تربیتی نیستم ولی خواستم بگم حرف مفت میزنی من از بین هزار نفر آزمون دادم و فقط ۷ نفر قبول شدیم با ۶ ماه گزینش الان هم شرکتی هستم . این داد و بیدادتو برو واسه اون بچه های ایثارگر بزن که باباهاشون ۶ ماه به زور خدمت سربازیشون افتاد توی منطقه ی جنگی و الان استخدامشون کردن

  6. خدایا پس از مدتی امیدواری دوباره نا امیدی،دوباره امروز و فردا کردن،دوباره حق ضایع شدن ها و بی عدالتی ها،دوباره خواب تبدیل وضعیت ها،دوباره استرس و اضطراب،۲۲ سال است که این تجربه ها من را نابود کرده است بطوری که نمیدانم زندگی چه بود.(سعید قرارداد کار معین تبصره ۳ با ۲۲ سال سابقه کار صادقانه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام